lexus is220d busines luxery

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
Hoi,
het forum gevonden omdat ik een water probleem had, info hier was duidelijk en vrij snel het probleem weer opgelost. Toppie!

Ik ben Rob en rij al een geruime tijd een IS220d busines luxery.
1tje zonder navigatie, was flink zoeken geweest toen naar een gebruikte is220d met weing kilometers en zoals ik hem aangekleed wilde hebben. Uiteindelijk gevonden bij een handelaar.
Wel van eind augustus 2006 en ik had voorgenomen minimaal 2007.
S avonds half uurtje voor sluit bij de handelaar aangekomen en gekeken of dit de lexus ging worden.
Auto was van de lease gekomen met voor mij zeer mooie kilometerstand, even gekeken naar de papieren.
Boekje altijd netjes dealer afgestempeld, onderhoudshistorie lijst van de lease er bij.
Alles netjes, rondje gereden, handje klap gedaan, met de random reader betaald en even gauw bij de jumbo overgeschreven en mee genomen.
Was een leuke koop zo!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(foto van toen, net gekocht)

Waarom de keuze voor lexus?
De betrouwbaarheid en de redcarpet treatment.
Hiervoor enkel lease gereden en nu auto prive naar de zaak en moet dus zelf mobiliteit en dergelijke regelen. Leek de beste optie. Bij de dealer in de buurt geweest en redcarpet treatment moest geen probleem zijn. Top!
Het jaar ervoor in een te kleine lease auto 105k gereden, nu eindelijk weer luxe en geen torenhoge maandelijkse lease bedragen.

Auto gekocht, veel gereden en na een tijdje weer even terug naar bulgarije (komt de vriendin vandaan)
Daar in Sofia bij de dealer groooot onderhoud laten doen, netjes lexus card er bij ontvangen.
Stempel in het boekje was een toyota stempel, lexus en toyota panden staan naast elkaar.
Van de manager in het engels een begeleidende verklaring ontvangen dat de stempel behoort bij een lexus dealership met vermeld telefoonnummers en email adres bij vragen.
Was mooi om daar het onderhoud te laten uitvoeren, rondom schijven en blokken vervangen, airco gevuld - nagekeken, alle vloeistoffen vloeistoffen en filters vervangen, hier en daar dingen afgeregeld en afgesteld en perfecte lexus had ik weer, voor een bedrag waar je van gaat lachen.
Netjes auto gehaald bij ons appartement en zeer mooie ls als vervanger en na reparaties bij de dealer de auto omgeruild, kontant betaald! flut bedrag! en mijn auto van binnen en van buiten weer als nieuw zo schoon.

Na weer veel kilometers moest de lexus voor de apk.
Bij de dealer hier in de buurt, remklauw zat vast dus werd vervangen.
Werd een apktje voor een bedrag waar de gemiddelde familie in nederland per maand van moet leven.
Hmmm sjago! Vooral sjago toen weken later mijn maat liet zien wat de materiaal kosten zijn, inkoop.
(grrrrrrr!!!) ach er moet ook verdiend worden en gezien de verkoop cijfers is dat enkel te realiseren met onderhoud.
Geen haal en breng service, woonde toen met de vriendin op 5 minuten van de dealer.
Ik moest dus een dag vrij nemen, scheelde me 55 euro per uur aan inkomsten!
Op de dag van afspraak werd er gebeld en geanulleerd omdat remklauw er nog niet was.
Hmm dure dag, vooral omdat ik dag erna voor onvoorziene dingen ook vrij had gehouden.
Weken later toch de apk en reparatie dag, inmiddels al 8000 km verder, ach
Toen ik hem smiddags ophaalde werd er verteld dat er geen redcarpet treatment zou zijn omdat de auto in bulgarije onderhoud had gehad. Daar ging het mooie imago aan brokken.

ach, heel blij met de auto!
is een echte kilometer vreter!
Ritjes naar bulgarije vliegen voorbij en de auto heeft er totaal geen moeite mee. En ritjes gaan bijv in duitsland echt hard ( en in de landen waar je bij snelheids overtredingen euros tussen de kentekenpapieren hebt zitten en zo weer met alleen een standje weer verder kan rijden, hahah)
Andere autos die ik heb gereden van ongeveer zelfde bouwjaar of zelfs jonger lieten na het heen en weer rijden vaak zien dat ze flink moeite mee hadden gehad.
Dikke pluim voor de kwaliteit van lexus!

Deze lexus rij ik nu gemiddeld 80k per jaar. Prive en Zakelijk
Het is nu een goede balans, de lease autos hiervoor waren alle kilometers automatisch zakelijk omdat de prive ritjes gezien over een geheel jaar altijd boven de maximale marge van de BDienst kwamen
Ik doe nu dus zelf filters en olie vervangen om de maand.
Veel goedkoper en redcarpet my a(censuur)s
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(geintje, bak onderdelen van een oude auto voor de lexus gelegd en het beun gereedschap hahah)

Ondertussen ook de dvd repair manual bemachtigd en stap voor stap in het engels staat tot in detail
wat en hoe er gesleuteld kan worden.
Waarom nu nog duur naar de dealer terwijl ze geen extra service bieden?
veel goedkoper zo en voor dingen die ik echt goed gedaan wil hebben blijf ik deze laten doen in bulgarije.
Daar is de klant nog echt koning!


Wat trouwens opvalt is doordat deze auto echt veel kilometers maakt, sinds aanschaf helemaal kwa soeplesse is veranderd.
Nu na vele kilometers rijdt hij veel soepeler.
Geen last van lags in toeren, pakt altijd enorm goed op.
Kan er rustig heerlijk mee cruisen maar voor het haast werk is het nu ook geen probleem.
Gaat als een speer en pakt zelfs in zes goed op!

Auto bekeken over een jaar ;
weinig onderhoud, weinig problemen (1x maar)
weinig kosten, diesel verbruik hoog maar na alles vergeleken te hebben kwa kosten is het ondanks het verbruik toch nog een zeer goedkope auto vergeleken met voorgaande jaren.

och dat brandstofverbruik, tjonge jonge !
In januari kocht de vriendin een een nieuwe 308 1.6 turbo diesel in bulgarije.
Met dat hok terug gereden naar nederland.
Slecht weer onderweg dus amper boven de 160 gereden en laatste tankbeurt was in nederland vlak voor aankomst.
Zaten toen op 280 euro diesel vergeleken met de lexus 130 euro goedkoper.
Scheelde gewoon bijna anderhalve tank!
Ok zwaarde motor, zwaardere auto, veel meer energieverbruikers maar pff wat een verschil!!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(de zuinige en de slurper)

Het ene pech geval ;
paar weken terug spoed geval voor werk, dus flink hard over de snelweg en bij stad in weer rustig rijden en bij stoplicht hoorde ik pats onder de kap.
Na een kilometer ging accu lampje branden en wist ik al genoeg.
Rustig vloeiend rijdend de bestemming bereikt en gekeken of het was wat ik dacht,
ja hoor, multiriem had het begeven.
8 weken na de apk reparatie, was geen aandachtspuntje of was simpel weg niet naar gekeken.
Ach met mijn kilometrage hadden ze het toch niet kunnen voorspellen.
Betekende dus dat ik na het werk een berger kon bellen om de auto naar huis te kunnen vervoeren.
dure grap, tja geen mobiliteit, sukkels, imago building op z`n top.
Volgende dag riempje vervangen ( 80euro) en weer rijden.
Ik had paar dagen na pech geval al gepland om onderhoud te doen, olie, filters, en de auto weer even nagelopen.
Gewoon pech, auto was mijn planning net voor.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(zie je niet vaak deze combinatie)

Dik tevreden met de aankoop van de lexus, zijn geweldige autos.

1 keer pech gehad maar had ik eigenlijk kunnen verwachten.
Dik ontevreden over de service van nederland. Te duur en motivatie om lexus te kopen blijkt totaal niet van toepassing, voordeel daarvan is dat we dingen zelf zijn gaan doen in de vrije uurtjes, dus alleen inkoop materiaal kosten, dus weer goedkoper en ach eenmaal een lexus blijft altijd een lexus.
Wat dat betreft is het lexus wel gelukt. Mijn voorkeur is om deze op te rijden!
Verwacht dat deze over 2 jaar op 4 ton zal staan en alleen nog de waarde heeft van de kilos ijzer ;-P
(als ik een andere lexus koop schrijf ik deze over naar mijn gepensioneerde vader)
Wordt dan wel rekenen en vergelijken, of weer een diesel of hybride maar ben bang dat laatste gezien mijn kilometrage geen optie zal worden.

En de autos zijn tijdloos, deze is van eind 2006 maar men ziet amper het verschil na faceliften.
En allerbelangrijkste, de auto heeft amper een slecht imago.
Collega concurenten rijden dikke duitsers of andere goedkopere merken de grootste en luxste uitvoeringen en daar wordt heel anders naar gekeken dan naar mij die met de lexus kom voor rijden.
Zeer tevreden dat ik ooit de stap naar lexus heb gemaakt!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(zelfs de vriendin wast de auto! ze is stiekem ook best blij met mijn auto keuze)

Dit was de voorstelling van mezelf en waarom lexus en hoe het tot nu toe bevallen is.
leuk om op het forum te zijn, heb al een paar dingen gevonden dat ik dacht aha zit dat zo
en je wordt er wijzer van om ervaringen van andere te lezen.
toppie!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
welkom hier Rob, tjonge jonge dat is een heel verhaal, maar mooi hoor, verder veel plezier hier op het forum, en met de IS, ik rij het zelfde type en bouwjaar, en ben ook dik tevreden.
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
ja joh,
heel verhaal ;-)
zal niet vaak schrijven, vaak veel te weinig tijd om op het gemakje te surfen.
Dacht zullen meteen alles in 1 keer neerzetten.

Mooie auto heb je, mooie kleur.
De bussines luxery ziet er naar mijn mening net wat mooier uit.
Grotere wielen is het enige verschil volgens mij maar net wat netter.
Veel tevreden kilometers toe gewenst en tot forums ;-)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Rob,

Welkom op het forum! Je moet toch maar eens vertellen hoe je het voor elkaar krijgt dat je vriendin jouw auto wast ;)

Hoe dan ook, veel fijne kms gewenst!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum!

zelfs de vriendin wast de auto! ze is stiekem ook best blij met mijn auto keuze
Nee hoor, als ze de auto wast komt ze er openlijk voor uit :p
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
van de week de dynamo vervangen,
multieriem meteen maar weer gedaan.

dynamo er uit gehaald en op zoek gegaan :
via de Lexus 1100 euro
via Toyota 890 euro
via brezan 830 euro

Ik heb een originele goede gevonden voor de helft,
beetje mazzel gehad.
snachts terug weg van werk naar huis stopte de dynamo er mee,
smorgens vroeg opgestaan, rond gebeld, en op de route naar het werk smiddags
de dynamo vervangen.
laatste tijd rijdt de auto elke dag veel werk kilometers en kan hem geen dag missen.
Zo toch weer super snel opgelost, alleen met warme motor dynamo verwisselen is geen pretje ;-p
Toch ondanks de pech de laatste periode dikke duim omhoog voor Lexus.
Sinds de aanschaf toch even gauw een dikke 110k zonder problemen gereden in een jaar en ondanks dat deze nu de laatste weken helemaal door schiet met zijn kilometers lijkt hij er met gemak nog een flink aantal te willen rijden zonder veel problemen te geven. Voelt stukken solider dan een dikke Duitser



nu ben ik preventief aan het shoppen in Duitsland,
original Lexus onderdelen, nieuw alleen goedkoper.
startmotor, airco compressor, waterpomp
Nadeel is dat Duitse bedrijven niet naar Nederland versturen en alles weer via een omweg hier komt.


Waar kopen jullie onderdelen?
bij de dealer, de onderdelen "boer" of elders?
weet iemand het perfecte adres?
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
Hube zei:
Hoi Rob,

Welkom op het forum! Je moet toch maar eens vertellen hoe je het voor elkaar krijgt dat je vriendin jouw auto wast ;)

Hoe dan ook, veel fijne kms gewenst!

thanx
was die dag warm,
een cornetto aarbei was voldoende om haar aan het wassen te krijgen :)
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
Ik had van de week snachts een niet goed afgedichte verstuiver,
leek wel een oude tractor onder de kap ;-P

na de nachtdienst even in de reparatie rom gedoken en de "nozzle seat gasket
(brandplaatje?) en rubber afdichtring vervangen.
7,50 en half uurtje sleutelen
Ik zag dat het brandplaatje geheel niet meer aanwezig was!
Flink gezocht en gespeurd en uiteindelijk de conclusie na veel vraagtekens!

Van de week ga ik alle verstuivers nakijken en schoonmaken, materiaal kosten pakkingen, brandplaatjes en rubbers 105 euro. Egr ga ik reinigen en zal fotos plaatsen hoe deze te vervangen.

Nu na het schoonmaken van 1 verstuiver heb ik al een veel beter gemiddeld verbruik,
wil al dagen alles aanpaken maar de lexus moet nog steeds elke nacht rijden, kan hem geen dag missen.

Erg benieuwd naar het nieuwe verbruik!
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Sucses met het vervangen. Het zal zeker wel goed komen.
Ik ben ook benieuwd naar je verbruik dan.
Mischien moet lexus dit ook eens vaker controleren
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Lekker bezig, succes met het sleutelen. :D
Hoeveel kilometers heeft de IS220d nou gereden?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
goed en leuk verhaal hoor!! maar jij gaat me heel snel inhalen als ik zie hoeveel km's je maakt.. pffffff, maar dat gun ik je van harte!
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
is-je staat nu op 242k....
en valt toch wel mee de kilometers :p
heb het gevoel dat hij met gemak nog een ton er bij draait (thumbup)

Welk gemiddeld verbruik hebben de diesel rijders hier op het forum?
of net na het tanken, wat is de maximale distance?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha als jij zo doorrijdt dan haal je me precies over een jaar in :)

Ik denk dat je makkelijk het dubbele met gemak aankan, tenminste de benzine versie gaat het zeker wel redden.

Qua verbruik ligt het aan het gebruik, maar de meeste zitten volgens mij gemiddeld op 1 op 13, eerlijk gezegd niet heel zuinig voor een diesel.
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
Ben ik weer,
320.000 en nog steeds zoef ik elke nacht probleemloos over de Nederlandse wegen.
Hij voelt nog steeds als toen ik hem net kocht en ik heb heel eerlijk af en toe flink staan vloeken als ik elke dag stond te tanken omdat dat verbruik echt zo wisselvallig is pfff..... Maar nog steeds elke dag is het een heerlijke kilometer vreter.
Ik ben stiekem aan het kijken voor een cth voor de vrouw erbij en om af en toe mijn is de rust te kunnen geven.....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mooi man! Het schijnt inderdaad zo te zijn dat bij vooral de korte stukjes rijden de 220d wat problemen kent. Maar goed opentrekken en soms flink gas te geven lijkt de auto goed te doen :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, het valt wel mee die problematiek, maar vooral als je zelf kunt en wilt sleutelen lijkt het.. :p
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
Klopt, korte stukjes vinden ze niet lekker.
Ik rij hem ook alsof het een benzine auto is, lage toeren vindt hij niet lekker. Dat scheelt ook, maar was in het begin erg wennen omdat het totaal anders rijden is dan bijv Duitse diesels.
Zelf sleutelen scheelt een boel, zeker wel, en is makkelijker in mijn geval....

Enige min punt op het moment en eigenlijk een dikke tegenvaller : ik heb door het vele rijden en vele in en uit stappen een gat in me leer van de bestuurdersstoel. Precies daar waar de uitopening van de stoel verwarming zit. :-(
Van de week maar eens bij de dealer vragen of ze enkel het onderste deel leder verkopen.
Of misschien weet iemand op het forum een goede bestuurder stoel???
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Wat je stoel betreft zou ik niet naar een dealer maar naar een bedrijf gaan die stoelen repareert of bij een demontage bedrijf een zelfde interieur zoeken.
Welke kleur heeft je interieur eigenlijk?
 

Robson

Hoort erbij
2 aug 2013
32
2
0
Zwart leder interieur. Het geperforeerde deel van het zitvlak waar de airco door blaast is stuk. Is niet echt een ideaal plekje voor reparatie.
Demonteerders heb ik al gebeld maar niet de juiste stoel kunnen vinden :-(