- 2 aug 2013
- 32
- 2
- 0
Hoi,
het forum gevonden omdat ik een water probleem had, info hier was duidelijk en vrij snel het probleem weer opgelost. Toppie!
Ik ben Rob en rij al een geruime tijd een IS220d busines luxery.
1tje zonder navigatie, was flink zoeken geweest toen naar een gebruikte is220d met weing kilometers en zoals ik hem aangekleed wilde hebben. Uiteindelijk gevonden bij een handelaar.
Wel van eind augustus 2006 en ik had voorgenomen minimaal 2007.
S avonds half uurtje voor sluit bij de handelaar aangekomen en gekeken of dit de lexus ging worden.
Auto was van de lease gekomen met voor mij zeer mooie kilometerstand, even gekeken naar de papieren.
Boekje altijd netjes dealer afgestempeld, onderhoudshistorie lijst van de lease er bij.
Alles netjes, rondje gereden, handje klap gedaan, met de random reader betaald en even gauw bij de jumbo overgeschreven en mee genomen.
Was een leuke koop zo!
(foto van toen, net gekocht)
Waarom de keuze voor lexus?
De betrouwbaarheid en de redcarpet treatment.
Hiervoor enkel lease gereden en nu auto prive naar de zaak en moet dus zelf mobiliteit en dergelijke regelen. Leek de beste optie. Bij de dealer in de buurt geweest en redcarpet treatment moest geen probleem zijn. Top!
Het jaar ervoor in een te kleine lease auto 105k gereden, nu eindelijk weer luxe en geen torenhoge maandelijkse lease bedragen.
Auto gekocht, veel gereden en na een tijdje weer even terug naar bulgarije (komt de vriendin vandaan)
Daar in Sofia bij de dealer groooot onderhoud laten doen, netjes lexus card er bij ontvangen.
Stempel in het boekje was een toyota stempel, lexus en toyota panden staan naast elkaar.
Van de manager in het engels een begeleidende verklaring ontvangen dat de stempel behoort bij een lexus dealership met vermeld telefoonnummers en email adres bij vragen.
Was mooi om daar het onderhoud te laten uitvoeren, rondom schijven en blokken vervangen, airco gevuld - nagekeken, alle vloeistoffen vloeistoffen en filters vervangen, hier en daar dingen afgeregeld en afgesteld en perfecte lexus had ik weer, voor een bedrag waar je van gaat lachen.
Netjes auto gehaald bij ons appartement en zeer mooie ls als vervanger en na reparaties bij de dealer de auto omgeruild, kontant betaald! flut bedrag! en mijn auto van binnen en van buiten weer als nieuw zo schoon.
Na weer veel kilometers moest de lexus voor de apk.
Bij de dealer hier in de buurt, remklauw zat vast dus werd vervangen.
Werd een apktje voor een bedrag waar de gemiddelde familie in nederland per maand van moet leven.
Hmmm sjago! Vooral sjago toen weken later mijn maat liet zien wat de materiaal kosten zijn, inkoop.
(grrrrrrr!!!) ach er moet ook verdiend worden en gezien de verkoop cijfers is dat enkel te realiseren met onderhoud.
Geen haal en breng service, woonde toen met de vriendin op 5 minuten van de dealer.
Ik moest dus een dag vrij nemen, scheelde me 55 euro per uur aan inkomsten!
Op de dag van afspraak werd er gebeld en geanulleerd omdat remklauw er nog niet was.
Hmm dure dag, vooral omdat ik dag erna voor onvoorziene dingen ook vrij had gehouden.
Weken later toch de apk en reparatie dag, inmiddels al 8000 km verder, ach
Toen ik hem smiddags ophaalde werd er verteld dat er geen redcarpet treatment zou zijn omdat de auto in bulgarije onderhoud had gehad. Daar ging het mooie imago aan brokken.
ach, heel blij met de auto!
is een echte kilometer vreter!
Ritjes naar bulgarije vliegen voorbij en de auto heeft er totaal geen moeite mee. En ritjes gaan bijv in duitsland echt hard ( en in de landen waar je bij snelheids overtredingen euros tussen de kentekenpapieren hebt zitten en zo weer met alleen een standje weer verder kan rijden, hahah)
Andere autos die ik heb gereden van ongeveer zelfde bouwjaar of zelfs jonger lieten na het heen en weer rijden vaak zien dat ze flink moeite mee hadden gehad.
Dikke pluim voor de kwaliteit van lexus!
Deze lexus rij ik nu gemiddeld 80k per jaar. Prive en Zakelijk
Het is nu een goede balans, de lease autos hiervoor waren alle kilometers automatisch zakelijk omdat de prive ritjes gezien over een geheel jaar altijd boven de maximale marge van de BDienst kwamen
Ik doe nu dus zelf filters en olie vervangen om de maand.
Veel goedkoper en redcarpet my a(censuur)s
(geintje, bak onderdelen van een oude auto voor de lexus gelegd en het beun gereedschap hahah)
Ondertussen ook de dvd repair manual bemachtigd en stap voor stap in het engels staat tot in detail
wat en hoe er gesleuteld kan worden.
Waarom nu nog duur naar de dealer terwijl ze geen extra service bieden?
veel goedkoper zo en voor dingen die ik echt goed gedaan wil hebben blijf ik deze laten doen in bulgarije.
Daar is de klant nog echt koning!
Wat trouwens opvalt is doordat deze auto echt veel kilometers maakt, sinds aanschaf helemaal kwa soeplesse is veranderd.
Nu na vele kilometers rijdt hij veel soepeler.
Geen last van lags in toeren, pakt altijd enorm goed op.
Kan er rustig heerlijk mee cruisen maar voor het haast werk is het nu ook geen probleem.
Gaat als een speer en pakt zelfs in zes goed op!
Auto bekeken over een jaar ;
weinig onderhoud, weinig problemen (1x maar)
weinig kosten, diesel verbruik hoog maar na alles vergeleken te hebben kwa kosten is het ondanks het verbruik toch nog een zeer goedkope auto vergeleken met voorgaande jaren.
och dat brandstofverbruik, tjonge jonge !
In januari kocht de vriendin een een nieuwe 308 1.6 turbo diesel in bulgarije.
Met dat hok terug gereden naar nederland.
Slecht weer onderweg dus amper boven de 160 gereden en laatste tankbeurt was in nederland vlak voor aankomst.
Zaten toen op 280 euro diesel vergeleken met de lexus 130 euro goedkoper.
Scheelde gewoon bijna anderhalve tank!
Ok zwaarde motor, zwaardere auto, veel meer energieverbruikers maar pff wat een verschil!!
(de zuinige en de slurper)
Het ene pech geval ;
paar weken terug spoed geval voor werk, dus flink hard over de snelweg en bij stad in weer rustig rijden en bij stoplicht hoorde ik pats onder de kap.
Na een kilometer ging accu lampje branden en wist ik al genoeg.
Rustig vloeiend rijdend de bestemming bereikt en gekeken of het was wat ik dacht,
ja hoor, multiriem had het begeven.
8 weken na de apk reparatie, was geen aandachtspuntje of was simpel weg niet naar gekeken.
Ach met mijn kilometrage hadden ze het toch niet kunnen voorspellen.
Betekende dus dat ik na het werk een berger kon bellen om de auto naar huis te kunnen vervoeren.
dure grap, tja geen mobiliteit, sukkels, imago building op z`n top.
Volgende dag riempje vervangen ( 80euro) en weer rijden.
Ik had paar dagen na pech geval al gepland om onderhoud te doen, olie, filters, en de auto weer even nagelopen.
Gewoon pech, auto was mijn planning net voor.
(zie je niet vaak deze combinatie)
Dik tevreden met de aankoop van de lexus, zijn geweldige autos.
1 keer pech gehad maar had ik eigenlijk kunnen verwachten.
Dik ontevreden over de service van nederland. Te duur en motivatie om lexus te kopen blijkt totaal niet van toepassing, voordeel daarvan is dat we dingen zelf zijn gaan doen in de vrije uurtjes, dus alleen inkoop materiaal kosten, dus weer goedkoper en ach eenmaal een lexus blijft altijd een lexus.
Wat dat betreft is het lexus wel gelukt. Mijn voorkeur is om deze op te rijden!
Verwacht dat deze over 2 jaar op 4 ton zal staan en alleen nog de waarde heeft van de kilos ijzer ;-P
(als ik een andere lexus koop schrijf ik deze over naar mijn gepensioneerde vader)
Wordt dan wel rekenen en vergelijken, of weer een diesel of hybride maar ben bang dat laatste gezien mijn kilometrage geen optie zal worden.
En de autos zijn tijdloos, deze is van eind 2006 maar men ziet amper het verschil na faceliften.
En allerbelangrijkste, de auto heeft amper een slecht imago.
Collega concurenten rijden dikke duitsers of andere goedkopere merken de grootste en luxste uitvoeringen en daar wordt heel anders naar gekeken dan naar mij die met de lexus kom voor rijden.
Zeer tevreden dat ik ooit de stap naar lexus heb gemaakt!
(zelfs de vriendin wast de auto! ze is stiekem ook best blij met mijn auto keuze)
Dit was de voorstelling van mezelf en waarom lexus en hoe het tot nu toe bevallen is.
leuk om op het forum te zijn, heb al een paar dingen gevonden dat ik dacht aha zit dat zo
en je wordt er wijzer van om ervaringen van andere te lezen.
toppie!
het forum gevonden omdat ik een water probleem had, info hier was duidelijk en vrij snel het probleem weer opgelost. Toppie!
Ik ben Rob en rij al een geruime tijd een IS220d busines luxery.
1tje zonder navigatie, was flink zoeken geweest toen naar een gebruikte is220d met weing kilometers en zoals ik hem aangekleed wilde hebben. Uiteindelijk gevonden bij een handelaar.
Wel van eind augustus 2006 en ik had voorgenomen minimaal 2007.
S avonds half uurtje voor sluit bij de handelaar aangekomen en gekeken of dit de lexus ging worden.
Auto was van de lease gekomen met voor mij zeer mooie kilometerstand, even gekeken naar de papieren.
Boekje altijd netjes dealer afgestempeld, onderhoudshistorie lijst van de lease er bij.
Alles netjes, rondje gereden, handje klap gedaan, met de random reader betaald en even gauw bij de jumbo overgeschreven en mee genomen.
Was een leuke koop zo!
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
(foto van toen, net gekocht)
Waarom de keuze voor lexus?
De betrouwbaarheid en de redcarpet treatment.
Hiervoor enkel lease gereden en nu auto prive naar de zaak en moet dus zelf mobiliteit en dergelijke regelen. Leek de beste optie. Bij de dealer in de buurt geweest en redcarpet treatment moest geen probleem zijn. Top!
Het jaar ervoor in een te kleine lease auto 105k gereden, nu eindelijk weer luxe en geen torenhoge maandelijkse lease bedragen.
Auto gekocht, veel gereden en na een tijdje weer even terug naar bulgarije (komt de vriendin vandaan)
Daar in Sofia bij de dealer groooot onderhoud laten doen, netjes lexus card er bij ontvangen.
Stempel in het boekje was een toyota stempel, lexus en toyota panden staan naast elkaar.
Van de manager in het engels een begeleidende verklaring ontvangen dat de stempel behoort bij een lexus dealership met vermeld telefoonnummers en email adres bij vragen.
Was mooi om daar het onderhoud te laten uitvoeren, rondom schijven en blokken vervangen, airco gevuld - nagekeken, alle vloeistoffen vloeistoffen en filters vervangen, hier en daar dingen afgeregeld en afgesteld en perfecte lexus had ik weer, voor een bedrag waar je van gaat lachen.
Netjes auto gehaald bij ons appartement en zeer mooie ls als vervanger en na reparaties bij de dealer de auto omgeruild, kontant betaald! flut bedrag! en mijn auto van binnen en van buiten weer als nieuw zo schoon.
Na weer veel kilometers moest de lexus voor de apk.
Bij de dealer hier in de buurt, remklauw zat vast dus werd vervangen.
Werd een apktje voor een bedrag waar de gemiddelde familie in nederland per maand van moet leven.
Hmmm sjago! Vooral sjago toen weken later mijn maat liet zien wat de materiaal kosten zijn, inkoop.
(grrrrrrr!!!) ach er moet ook verdiend worden en gezien de verkoop cijfers is dat enkel te realiseren met onderhoud.
Geen haal en breng service, woonde toen met de vriendin op 5 minuten van de dealer.
Ik moest dus een dag vrij nemen, scheelde me 55 euro per uur aan inkomsten!
Op de dag van afspraak werd er gebeld en geanulleerd omdat remklauw er nog niet was.
Hmm dure dag, vooral omdat ik dag erna voor onvoorziene dingen ook vrij had gehouden.
Weken later toch de apk en reparatie dag, inmiddels al 8000 km verder, ach
Toen ik hem smiddags ophaalde werd er verteld dat er geen redcarpet treatment zou zijn omdat de auto in bulgarije onderhoud had gehad. Daar ging het mooie imago aan brokken.
ach, heel blij met de auto!
is een echte kilometer vreter!
Ritjes naar bulgarije vliegen voorbij en de auto heeft er totaal geen moeite mee. En ritjes gaan bijv in duitsland echt hard ( en in de landen waar je bij snelheids overtredingen euros tussen de kentekenpapieren hebt zitten en zo weer met alleen een standje weer verder kan rijden, hahah)
Andere autos die ik heb gereden van ongeveer zelfde bouwjaar of zelfs jonger lieten na het heen en weer rijden vaak zien dat ze flink moeite mee hadden gehad.
Dikke pluim voor de kwaliteit van lexus!
Deze lexus rij ik nu gemiddeld 80k per jaar. Prive en Zakelijk
Het is nu een goede balans, de lease autos hiervoor waren alle kilometers automatisch zakelijk omdat de prive ritjes gezien over een geheel jaar altijd boven de maximale marge van de BDienst kwamen
Ik doe nu dus zelf filters en olie vervangen om de maand.
Veel goedkoper en redcarpet my a(censuur)s
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
(geintje, bak onderdelen van een oude auto voor de lexus gelegd en het beun gereedschap hahah)
Ondertussen ook de dvd repair manual bemachtigd en stap voor stap in het engels staat tot in detail
wat en hoe er gesleuteld kan worden.
Waarom nu nog duur naar de dealer terwijl ze geen extra service bieden?
veel goedkoper zo en voor dingen die ik echt goed gedaan wil hebben blijf ik deze laten doen in bulgarije.
Daar is de klant nog echt koning!
Wat trouwens opvalt is doordat deze auto echt veel kilometers maakt, sinds aanschaf helemaal kwa soeplesse is veranderd.
Nu na vele kilometers rijdt hij veel soepeler.
Geen last van lags in toeren, pakt altijd enorm goed op.
Kan er rustig heerlijk mee cruisen maar voor het haast werk is het nu ook geen probleem.
Gaat als een speer en pakt zelfs in zes goed op!
Auto bekeken over een jaar ;
weinig onderhoud, weinig problemen (1x maar)
weinig kosten, diesel verbruik hoog maar na alles vergeleken te hebben kwa kosten is het ondanks het verbruik toch nog een zeer goedkope auto vergeleken met voorgaande jaren.
och dat brandstofverbruik, tjonge jonge !
In januari kocht de vriendin een een nieuwe 308 1.6 turbo diesel in bulgarije.
Met dat hok terug gereden naar nederland.
Slecht weer onderweg dus amper boven de 160 gereden en laatste tankbeurt was in nederland vlak voor aankomst.
Zaten toen op 280 euro diesel vergeleken met de lexus 130 euro goedkoper.
Scheelde gewoon bijna anderhalve tank!
Ok zwaarde motor, zwaardere auto, veel meer energieverbruikers maar pff wat een verschil!!
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
(de zuinige en de slurper)
Het ene pech geval ;
paar weken terug spoed geval voor werk, dus flink hard over de snelweg en bij stad in weer rustig rijden en bij stoplicht hoorde ik pats onder de kap.
Na een kilometer ging accu lampje branden en wist ik al genoeg.
Rustig vloeiend rijdend de bestemming bereikt en gekeken of het was wat ik dacht,
ja hoor, multiriem had het begeven.
8 weken na de apk reparatie, was geen aandachtspuntje of was simpel weg niet naar gekeken.
Ach met mijn kilometrage hadden ze het toch niet kunnen voorspellen.
Betekende dus dat ik na het werk een berger kon bellen om de auto naar huis te kunnen vervoeren.
dure grap, tja geen mobiliteit, sukkels, imago building op z`n top.
Volgende dag riempje vervangen ( 80euro) en weer rijden.
Ik had paar dagen na pech geval al gepland om onderhoud te doen, olie, filters, en de auto weer even nagelopen.
Gewoon pech, auto was mijn planning net voor.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
(zie je niet vaak deze combinatie)
Dik tevreden met de aankoop van de lexus, zijn geweldige autos.
1 keer pech gehad maar had ik eigenlijk kunnen verwachten.
Dik ontevreden over de service van nederland. Te duur en motivatie om lexus te kopen blijkt totaal niet van toepassing, voordeel daarvan is dat we dingen zelf zijn gaan doen in de vrije uurtjes, dus alleen inkoop materiaal kosten, dus weer goedkoper en ach eenmaal een lexus blijft altijd een lexus.
Wat dat betreft is het lexus wel gelukt. Mijn voorkeur is om deze op te rijden!
Verwacht dat deze over 2 jaar op 4 ton zal staan en alleen nog de waarde heeft van de kilos ijzer ;-P
(als ik een andere lexus koop schrijf ik deze over naar mijn gepensioneerde vader)
Wordt dan wel rekenen en vergelijken, of weer een diesel of hybride maar ben bang dat laatste gezien mijn kilometrage geen optie zal worden.
En de autos zijn tijdloos, deze is van eind 2006 maar men ziet amper het verschil na faceliften.
En allerbelangrijkste, de auto heeft amper een slecht imago.
Collega concurenten rijden dikke duitsers of andere goedkopere merken de grootste en luxste uitvoeringen en daar wordt heel anders naar gekeken dan naar mij die met de lexus kom voor rijden.
Zeer tevreden dat ik ooit de stap naar lexus heb gemaakt!
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
(zelfs de vriendin wast de auto! ze is stiekem ook best blij met mijn auto keuze)
Dit was de voorstelling van mezelf en waarom lexus en hoe het tot nu toe bevallen is.
leuk om op het forum te zijn, heb al een paar dingen gevonden dat ik dacht aha zit dat zo
en je wordt er wijzer van om ervaringen van andere te lezen.
toppie!