Lexus is250 2007 navigatie update

Ahmed

Nieuw hier
27 okt 2023
7
6
3
Beste,

Ik heb een is250 uit 2007. Is er een navigatie update beschikbaar hiervoor?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Dat ligt eraan, welke heb je nu?

De laatste update die ik heb stamt inmiddels ook al uit 2017 of 2018 meen ik en volgens mij is erna niets meer uitgekomen voor deze systemen.
Ik heb nu zelf toevallig gisteravond een Android unit besteld als vervanging, ben benieuwd of en hoe dit gaat werken.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Let op.
Bij mijn weten werken navigatie updates bedoeld voor de IS250 vanaf 2009 niet op modellen van voor die tijd.
In de zin... volgens mij zat er voor 2009 een 5e generatie navigatiesysteem in en daarna 6e generatie.

De jaartallen en generaties kan ik verkeerd hebben, maar dan kan je er rekening mee houden. Dat je straks geen goud geld uitgeeft aan een IS250 update die niet werkt :)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Wat @RoelVB zegt klopt, er is rond de eerste facelift van de IS250, vanaf modeljaar 2009 ook een nieuwere generatie navigatie geïntroduceerd. Pin me er niet op vast of dat echt aan de facelift is gebonden of dat er vlak na de facelift een nieuwere generatie is geïntroduceerd. Tussen MY2009 en MY2010 bijvoorbeeld. Check dus eerste welke generatie je hebt. Dat kun je hier doen.
 

Ahmed

Nieuw hier
27 okt 2023
7
6
3
ik heb nog een oude model. Maar betekend het dus dat er geen update mogelijk is?
Zijn er alternatieve inbouwnavigaties?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
@ Metalfreak: welk android unit heb je besteld als ik mag vragen?
Ik heb deze besteld in de 4G-64G variant: https://nl.aliexpress.com/item/1005006773796617.html

Alleen was er vorige week een grote aanbieding waarbij ik deze voor nog geen 130 euro heb kunnen kopen ipv 179 euro waarvoor 'ie nu staat. Ik zal wel even kijken of ik een topic kan openen met mijn bevindingen. Lees nog wel eens dat mensen de AC bediening niet aan de gang krijgen, maar dat ligt meestal aan een fout in de aansluiting. We gaan het meemaken.
 

YDIS250

Nieuw hier
28 nov 2022
8
7
3
Deze heb ik ook gekocht, binnen 3 maand touch screen stuk. Nieuw screen geregeld, moest zelf de verzendkosten betalen, was een inch te groot...... Niet best daar. Ligt nog defect in de kast helaas....... Garantie en service kennen ze niet. Wordt nergens reactie op gegeven.
 
  • Wow
Waarderingen: Metalfreak

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Deze heb ik ook gekocht, binnen 3 maand touch screen stuk. Nieuw screen geregeld, moest zelf de verzendkosten betalen, was een inch te groot...... Niet best daar. Ligt nog defect in de kast helaas....... Garantie en service kennen ze niet. Wordt nergens reactie op gegeven.
Maar dat is toch bekend bij AliExpress? Dat is ook het risico van bestellen daar en daarom is de prijs ook zoveel lager dan iets hier bestellen. Maar mede daarom wil ik ook geen unit van enkele honderden euro's bestellen. Al heb ik mijn Xiaomi telefoon ook rechtstreeks vanuit China besteld bijvoorbeeld en die werkt naar volle tevredenheid.
De originele unit is alleen enorm achterhaald en de kwaliteit van het originele scherm vind ik nu ook weer niet geweldig.