Lexus is250 260kmh top

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Gok dat een standaard versie met automaat ca. 225 km loopt (tot 200 gaat hard daarna wordt het wachten). Dus of de snelheidmeter van de IS is wel zeer onnauwkeurig of hij rijdt op een veel te kleine bandenmaat. Om op de 250 echte km te komen heeft de is (bij de juiste bakverhoudingen) minimaal 270 pk nodig (niet heel erg aerodynamisch)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Voor 300pk trekt hij niet hard genoeg, mijn LS van 245pk loopt iets harder naar de 260, en dan geef ik nog geen volgas, voor de laastste 20km moet ik hem wel naar de bodem brengen

Moet wel zeggen dat ik met iets aangepaste ontsteking rondrij
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het zou een is300 kunnen zijn want die trekt ongeveer net zo op. en qua top hebben die gekken ook tegen de 260 gekregen.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Wat betreft het filmpje:

Net voordat de wijzer 260 aangeeft is er nog een korte tijd zicht op de weg. net lang genoeg om doormiddel van de hectometerpalen te bepalen hoelang hij erover doet om 100 meter af te leggen. Ik schat ongeveer zo'n 1.5-1.7 seconden. Ik ga dus uit van 1.6 seconden.

De berekening: 100 meter delen door 1,6 sec = 62,5 met per sec. in 1 uur zitten 3600 seconden.
dus legt de auto 62,5 X 3600 seconden (is 1 uur) 225000 meter af. Nu delen door 1000 om te weten hoeveel kilometers: 225 km.

1,5 seconden is 240 en 1,7 seconden is 211,8

Daarbij kan ik uit ervaring zeggen dat dit geen 240 of 250 en al helemaal geen 260 is.

en net wat Jelmer zegt: onderin is de versnelling veel te laag om zo'n top te bereiken.

@sharkman: hoe kom jij aan die 270 pk, welke formule heb jij toegepast?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Lexus is300 zei:
de is 300 zijn idd ook gemaakt in gen 2, was dat geen v6 ipv 6 in lijn? vooral japan geleverd niet?

Hey is een V6 die qua onderblok gelijk is aan de GS300, maar het verschil zit em in de kop zonder directe injectie voor bepaalde markten waar benzine niet altijd van hele goede kwaliteit is. De auto wordt voornamelijk in het midden oosten verkocht.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nathanael zei:
Wat betreft het filmpje:

Net voordat de wijzer 260 aangeeft is er nog een korte tijd zicht op de weg. net lang genoeg om doormiddel van de hectometerpalen te bepalen hoelang hij erover doet om 100 meter af te leggen. Ik schat ongeveer zo'n 1.5-1.7 seconden. Ik ga dus uit van 1.6 seconden.

De berekening: 100 meter delen door 1,6 sec = 62,5 met per sec. in 1 uur zitten 3600 seconden.
dus legt de auto 62,5 X 3600 seconden (is 1 uur) 225000 meter af. Nu delen door 1000 om te weten hoeveel kilometers: 225 km.

1,5 seconden is 240 en 1,7 seconden is 211,8

Daarbij kan ik uit ervaring zeggen dat dit geen 240 of 250 en al helemaal geen 260 is.

en net wat Jelmer zegt: onderin is de versnelling veel te laag om zo'n top te bereiken.

@sharkman: hoe kom jij aan die 270 pk, welke formule heb jij toegepast?

Ben ik ook mee eens natuurlijk, maar daar speelt ook nog een beetje afwijking en nauwkeurigheid van het bepalen van de tijd naturlijk nog mee. dus zoals je het al zegt, 1.5 of 1.7 seconden zit natuurlijk al een aardig verschil in. dus die 0.1 seconden doet gewoon veel.

Kleinere wielen zou natuurlijk heel goed kunnen, of spelen met een diff.

Topsnelheid wordt door veel factoren bepaald, dus 270pk zou misschien voor hem een ervaringsgetal kunnen zijn, maar natuurlijk verschilt het echt per auto's toch wel aardig.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ik ben betrokken geweest bij de compressor ombouw van een Duitse IS350 en door regelbaar vermogen weet ik dat ca. 270 pk voldoende moet zijn om een IS op de 260 tellerkilometers te krijgen. Vervelende is dat Japanners nooit zo hard rijden en dat de snelheidsmeter dus ook niet zo betrouwbaar is als een Seiko horloge. Voor 260 "Echte" kilometers heb je dan ook een vermogen van meer dan 300 pk in een IS nodig (wat de auto ook prima aankan, mits met een beter onderstel).
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Auto's in Japan zijn allemaal begrenst op 180 km/h, in de oudere Japanse modellen ging de snelheidsmeter ook dus maar tot 180 km/h, en de meters/meting zijn wel nauwkeurig moet ik zeggen, alleen als je een afwijking hebt van 3% is de relatieve afwijking bij 50 minder dan bij 250 dat is logische en geldt voor elke auto overigens. :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Een LS haalt het op zijn slofjes,..................... LS430 260.jpg :rulez: :p
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Ik reed met de supra een keer 280km/u en dat was op de gps 269km/u. Ik vind de tellers best nauwkeurig.
Snelheden op een filmpje kun je mijn inziens niet berekenen of inschatten.. Je geloofd het of niet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb even nog gekeken en ik weet bijna zeker dat hij kleinere wielen gebruikt.

Want meestal schakelt de Is250 automaat van 4 naar de 5de versnelling ongeveer iets boven de 200km/h op de teller. Dit doet ie nu bij 210 op de teller. Dus een afwijking van circa 5% tov 255/40/18, dus de standaard maat van 205/55/16 zou dan heel goed kunnen dat deze op de teller 260 haalt.. Want met mijn bandenmaat en extra rolweerstand en beladen toestand heb ik ook weleens 240+ op de teller gehaald.

Het voordeel van een kleinere bandenmaat is natuurlijk ook dat deze sneller kan versnellen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Heb je nog meer gegevens, dan kun je een zaagtand grafiek maken van de versnelling per toerenbereik in de versnelling.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik vindt dit helemaal niet boeiend, heel Youtube staat vol met al die optrekfilmpjes. Mijn oude LS 400 gaat ook erg snel naar de 200 maar dan geloof ik het wel. Alleen in DLD kun je nog doorrijden maar ook niet overal. Ik heb een kennis in DLD met een Brabus CLS, 6.9 liter, over de 600 pk weet ik veel. Compleet onbruikbaar in dagelijks verkeer, retesnel, vreet banden sneller dan je van onderbroek kunt wisselen, zuipt zo snel dat je van pomp naar pomp rijdt en ga zo maar door. Die man rijdt gewoon in de Panda van zijn vrouw omdat het leuker en makkelijker is. Ik heb een keer de kans gehad om er in te rijden maar zelfs met voorzichtig gasgeven sta je zo dwars. En het is niet de enorme versnelling die het gevaarlijk maakt maar het enorme snelheidsverschil met andere auto's. Dus is ga gewoon door het verkeer de komende tijd, net weer 48 euro moeten aftikken voor 6 km te hard in Heerenveen, wat een misdrijf schokkend. :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Crimineel die je bent :D :D :D

Maar je hebt gedeeltelijk gelijk, het ging over hoe de banden en de afrolmaat invloed hebben op je kilometerteller e.d.

En ja je kunt in NL niet normaal rijden, vroeger hadden we NL plaatjes, je weet wat de duitsers altijd zeiden van NL, NUR LINKS, en dat is nog steeds zo. :X