No Title
Het heeft ff geduurd.. maar liefst 6 maanden maar hier zijn de nieuwe updates..
In de afgelopen 6 maanden toch hier en daar nog wel wat veranderd aan de auto waaronder:
- Volledige nieuwe remmerij voor en achter
- Remklauwen voorzien van Lexus logo
- Nieuwe koplampen
- Interieur voorzien van nieuwe led verlichting
- Nieuwe Beige ''ivory'' vloermatten
- Gele reserve wiel zwart gespoten
Als eerste wil ik natuurlijk iedereen nog bedanken die op mijn auto heeft gestemd tijdens de mooiste lexus verkiezen van Nederland. Ik ben erg trots met deze overwinning en natuurlijk is het de kers op de taart betreffende mijn eigen bedrijf. Deze dag was een zeer geslaagde dag en heb zelf amper de tijd gehad om rond te lopen om te kunnen zien wat er nog meer aanwezig was. Vanaf 12 tot een uurtje of half 5 heb ik de hele tijd iedereen te woord gestaan met vragen over mijn auto en over de mod en lak natuurlijk. Heel erg leuk en gezellig en vooral met het warme weer erbij was het een perfecte dag!
Een week voor deze meeting heb ik eindelijk mijn nieuwe remmerij in huis gekregen. Een volledige set Stoptech gegroefd en geperforeerde remschijven met natuurlijk bijbehorende remblokken en remvloeistof. Een erg mooie set en ideaal voor het circuit. Voorheen merkte ik na een dagje circuit rijden wel eens dat me remmen niet perfect meer waren en zelfs een beetje krom. Daardoor voor deze beslissing gekozen om toch de juiste performance te hebben tijdens het ''racen'' Na de eerste keer wassen van de velgen kwam ik er alleen wel achter dat alle geperforeerde gaatjes roestig bleven en niet schoon werden door het remmen. Na ff nagedacht te hebben dacht ik om gewoon te proberen om ze met hittebestendige verf zwart te spuiten. Zelfde als de ring om het hart van de remschijf aangezien daar een klein roestig randje te zien was en met SUCCES !! geen last meer van roestige plekken op de remschijf.
Na deze update weer opzoek gegaan naar een nieuwe mod.. en al gauw kwam ik op nieuwe koplampen uit. Weliswaar een heel gedoe i.v.m lichtbeeld, kwaliteit en de looks. Veel mensen ( vooral in Amerika ) rijden rond met Spec-D koplampen. Deze koplampen en een hele brede en hoge dagrijverlichting en zien er al snel goedkoop uit ivm al het chrome. Ook wel Honda koplampen genoemd. ( Sorry voor de grasmaaier rijders
) Na lang zoeken en vele malen de opties bekijken met
ErwinIS200 Toch voor de duurdere versie gekozen die er mooier uit zag. Eenmaal besteld kwam ik er achter dat de fittingen van de nieuwe koplamp niet het zelfde waren als dat van de oude. Origineel heb je H11 Dimlichten en in de nieuwe zat H7 en dat terwijl er een xenon set door de dealer is ingebouwd. Na rondvragen en veel bellen en emailen kan je gelukkig alleen de lampen van je xenon set vervangen zonder dat de ballasten etc er weer uit moeten. Dus eenmaal dit besteld ook maar meteen de nieuwe LED H1 grootlicht lampjes bijbesteld zodat alles iig 6000K is.
Na een week of 5 waarvan 3 weken bij de douane gelegen te hebben had ik ze eindelijk in huis. Toen snel maar gekeken of alles heel was en of alles paste maar helaas. de H1 grootlicht bulbjes waren TE groot en daar moest een oplossing voor bedacht worden. deze fittingen heb ik toen eruit gehaald en heel voorzichtig geveild met een klein nagelvijltje ( sorry vriendin) en zo pas gemaakt in de lampen.
Toen kwam het moeilijkste werk... De lampen moesten gemonteerd worden en er moest een dimmer tussen gebouwd worden omdat de LED dagrijverlichting niet 100% aan mag blijven als de dimlichten aan gaan. Deze moeten voor APK dus gedimd worden anders is het apk afkeur. Dus uiteindelijk een dimmer kunnen vinden en dan begint alles pas. Alles moet gesoldeerd worden en netjes aangesloten. Voordat alles dicht gebouwd werkte alles totdat de bumper er weer op zat. De dimmer werkte niet en het zoeken begon. Alles uitgelezen en nagekeken en niks was er mis. Mede dankzij een aantal forumleden alles nogmaals gecontroleerd en het bleek dus een kabelbreuk te zitten in het laatste stukje kabel vanaf het dimlicht naar de dimmer. Eindgoed al goed.
Na dit lange zoeken ook maar meteen de interieur verlichting opnieuw voorzien van nieuwe ledjes aangezien er 2 kapot waren. En na lang zoeken ook de ivory vloermatten kunnen bemachtigen in Duitsland aangezien de mijne er vuil waren en voorzien waren van gaten.
Als laatste irriteerde ik me altijd aan de fel gele reserve wiel van de IS250 het zogenoemde ''thuiskomertje'' 145/60/R15... Alsof je dat op je auto zou doen terwijl je normaal 255/35/18 heb. Dus toen alsnog maar de reservewiel netjes zwart gespoten ( ook al mag dit officieel niet ) zodat het het in de kofferbak meteen een stuk beter uitziet.
Als allerlaatste hebben we vorige week genoten van een heerlijke dag op japfest Assen. Veel mooie auto's gezien en de club was goed voorzien van auto's. Aan het einde van de dag stonden er 19 auto's !! Samen lekker gegeten van onze eigen bbq en onderling kennis uitgewisseld betreffende de auto's. Een heerlijke dag met een gezellige groep. En zelfs mijn auto is gespot door '' Tolerated Cars ''
Voor nu is het een beetje rondkijken naar nieuwe mods. Ik wil sowieso nog een F sport inlaat systeem en met de tijd een nieuw setje Vossen Wheels.
Dus voor nu houden we het denk ik weer rustig tot aan het voorjaar haha