Lexus IS300 SportCross project

Status
Niet open voor verdere reacties.
No Title

Poorboys voor de wielkasten is binnen

Bijlagen

• IMG_0775.jpg
    IMG_0775.jpg
    311,5 KB · Weergaven: 69
  • photo2327.jpg
    photo2327.jpg
    311,5 KB · Weergaven: 66
  • IMG_0776.jpg
    IMG_0776.jpg
    318,8 KB · Weergaven: 68
  • photo2328.jpg
    photo2328.jpg
    318,8 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Ik voorspel uitgebreide technische howto's binnen korte tijd :thumbsup:;)

Vandaag om 9:00 begonnen en om 13:00 gestopt.
Geprobeerd met de remzadelborstel de remklauwen schoon te maken.
Dus inspuiten met remreiniger en remzadelborstel er over heen.
Dat werkt dus niet, maar wie wat bewaard die heeft wat !
De dremel van zolder gehaald, ooit gekocht van dat is wel handig en nooit gebruikt.
Stond zelfs op de nominatie voor een plek op marktplaats maar nu dus niet meer.
Dit werkt even een stuk beter.
Diverse borsteltjes geprobeerd met de foto's als resultaat.
Meteen het wiel maar even die is nu toch los en alles achter het wiel.
Poorboys APC gemengd 1:4.
Nu blijft alleen het teer op de binnenkant velg zitten.
En nu komt de tip van de dag.
Gewoon een druppel WD40 op het teer stipje en je veegt het er zo vanaf met een doek.
De remschijf blijft lelijk maar die gaat toch een keer vervangen worden dus.
Het was een aardige klus van 4 uur werken voor een wielkast nu de rest nog.

• Leuk
Waarderingen: toyboy
Goed bezig en netjes opgeknapt. Tja het is een puist werk maar nu dat je het gevoel een beetje hebt zal de rest wel sneller gaan.
Ik heb nog wel het advies om een jackstand te gebruiken Zo te zien heb je nu alleen gekrikt en je wiel als buffer gebruikt. Zeg niet dat het gebeurt maar als die van de krik glijdt, beschadig je en je dorpel en zeer zeker een paar krassen op je velg. Dan is de lol van het schoonmaken er wel vanaf. Je wiel tegen de lak aanzetten doet ook pijn aan me hart. Nu je de moeite hebt genomen om je wiel te demonteren, kan je ook nog overwegen om een laagje wheel sealant of desnoods een wax aan de binnenkant te zetten. Kleine extra moeite maar ga je later plezier van hebben als je gemonteerd en al weer eens moet schoonmaken. Ook extra bescherming tegen de komende pekel (als we ooit nog een winter krijgen).
Suc6

Dankjewel GWS Dank voor je advies. Te bedenken dat ik op zolder PoorBoys Wheel Sealant heb liggen. Een garagekrik en assteunen staan op mijn verlanglijstje. Trouwens toen ik de auto naar beneden liet zakken rolde deze naar achter bijna de motor van mijn achterbuurman omver. Alle parkeerplaatsen waren bezet vandaar dat ik de Lexus half in het vak van de motor had geparkeerd. Grappig ik had een steen in de rijrichting van de auto neergelegd maar dus niet voor achter.

No Title

Ergens ontgaat mij iets dit is een order van de Gamma webshop
Dremel 428, 442, 538

Bijlagen

• photo2339.jpg
    photo2339.jpg
    238,4 KB · Weergaven: 59
  • photo2340.jpg
    photo2340.jpg
    254,1 KB · Weergaven: 60
Wiel niet onder je dorpel, niet tegen de lak, ik kan weer rustig slapen....:thumbsup:

Op 7 september schreef ik "De remschijf blijft lelijk maar die gaat toch een keer vervangen worden dus." Vandaag nieuwe besteld morgen nog even op zoek naar remblokken.

Vandaag weer een remklauw af
https://drive.google.com/folderview?...&usp=drive_web
Volgende week komen de remschijven en remblokken voor de voor as.
Besteld bij Besteonderdelen.nl vervolgens een Bevestiging van levering van Auto-onderdelen24.nl
en de schijven komen vervolgens uit Berlijn.
Ik heb na lang overwegen gekozen voor Brembo schijven en Ferodo remblokkenset.
De remblokken besteld bij Mister-auto.nl en die komen weer uit belgi?.
Het lijkt erop dat veel sites geen voorraad meer hebben en rechtstreeks bestellen bij de leverancier.
En dat er achter meerdere sites een bedrijf zit.

Laatst bewerkt:
Mooi, ziet er goed uit!

Ik denk dat de meeste van 'mister-auto'-achtige sites juist met restpartijen werken (weliswaar aangeleverd vanuit een externe partij).
Ik heb nu ook enkele maandjes Brembo's aan de voorkant, zowel schrijven als blokken. Ze werken erg goed en het remstof valt erg mee.

Mooi, ziet er goed uit!

Ik denk dat de meeste van 'mister-auto'-achtige sites juist met restpartijen werken (weliswaar aangeleverd vanuit een externe partij).
Ik heb nu ook enkele maandjes Brembo's aan de voorkant, zowel schrijven als blokken. Ze werken erg goed en het remstof valt erg mee.

Dankjewel ThinlaneT.
Ben zeer benieuwd naar de Brembo schijven.
Verder hoop ik van een ander probleem af te zijn.
Het klinkt alsof de remblokken los in de klauw zitten.
Dit is alleen bij lage snelheid.

Check of je sliding pins goed bewegen.. Verder een dot van het vet wat je gaat gebruiken op je remblokken doen

Het klinkt alsof de remblokken los in de klauw zitten.
Dit is alleen bij lage snelheid.
Zoals hierboven en check gelijk of de 'anti-squeal' veertjes er nog op zitten (voor en achter)! Dit zijn een soort grote 'paperclips' die de blokjes uit elkaar duwen, dus niet de metalen klemmetjes. Als die ontbreken rammelt het bij oneffen wegdek, etc. (meestal achterzijde).

Zie ook dit topic: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...ur-bij-80-km-u

Zie 47743C No2:

470903F.jpg

No Title

Brembo is binnen

Bijlagen

• photo2387.jpg
    photo2387.jpg
    323,7 KB · Weergaven: 71
  • photo2388.jpg
    photo2388.jpg
    368,7 KB · Weergaven: 54