Lexus link+ app werkt niet meer op iphones

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Hallo,
Hebben meer mensen ervaren dat de lexus link+ app niet meer werkt op iphone?
Op mijn ipads werkt het overigens wel.

Gr. Frans
 

Smart

Nieuw hier
26 jan 2024
7
6
3
Bij mij werkt het op mijn iphone 14. Ik kan dan nog "mijn garage" zien en de status van mijn auto.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Hier helaas niks. Het ‘verbindingswieletje’ op het scherm blijft ronddraaien. Op de iphone 7 en iphone SE. Terwijl het op mijn ipads met dezelfde ios versie, geen probleem geeft. Rithistorie, hybridecoaching ed alles te zien. Het lijkt na de laatste update van 7 dagen geleden niet meer te doen.
Morgen ga ik weer even op pad met de auto. Kijken of er dan weer verbinding komt.
 
Laatst bewerkt:

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
iPhone 7 is al wel een oud beestje....ze worden een jaar of 6 voorzien van updates, daarna wordt volgens mij de ondersteuning gestopt. Zou zomaar aan de telefoon kunnen liggen.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Dat zou zomaar kunnen. Voor de laatste update werkte het nog wel. Dus de kans is groot dat het daaraan ligt.

Update : vanmiddag even weggeweest met de Lexus. Helaas geen app contact meer met de iphones.
Tja, als het een bug is zal het wel weer eens werken. (Ik heb het wel gemeld)
Ligt het aan de oude iphones, jammer dan.
 
Laatst bewerkt:

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Tja, daar moet ik heeeeeeeeeeel goed over nadenken! :unsure:
Ik had bericht van de ontwikkelaar van de app, met advies om contact op te nemen met Toyota. Tja…..je zou denken dat zo iemand gelijk kan zien of het aan de iphone’s ligt.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Die app vereist iOS 13 of nieuwer. De iPhone 7 heeft ondersteuning t/m iOS 15. Zou moeten werken dus. De oorzaak van het probleem lijkt zich dan lokaal af te spelen op de bewuste iPhone 7. De meest gehoorde tips zijn iOS updaten, de bewuste app updaten, telefoon uit- en weer inschakelen of de app van de telefoon verwijderen en opnieuw via de App Store installeren.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
De adviezen hierboven heb ik al uitgevoerd. Zowel op de iphone 7 als op de iphone SE (2018)
Wel vreemd dat het een ruime week geleden nog gewoon werkte. En na de update van de app op 3 februari naar versie 2.5.0 niet meer werkt. Op 2 verschillende iphones met dezelfde ios .Terwijl het op de ipads met dezelfde ios versie 15.8.1 wel werkt.
 
Laatst bewerkt:

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Hier idem, oude Lexus app deed het al niet zo goed, maar de nieuwe Lexus link +app werkt helemaal niet op mijn oude Iphone 6s updated tot Ios 15.8
Ook hier draaiend wieltje wat niets doet
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Ik heb het gemeld bij Toyota Nederland. Eens kijken met welke oplossing ze komen.
Ik meld het hier weer.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Ik was week geleden bij Lexus Utrecht voor onderhoudsbeurt en heb toen verkoper gevraagd er naar te kijken.
Op mijn Iphone was niet aan de gang te krijgen, maar na invoeren van mijn gegevens op zijn Android toestel deed alles het daarop wel.
De app (b)lijkt dus een probleem met Iphone te hebben..
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Net bericht van Toyota Nederland gehad, met verzoek om wat meer info.
Er wordt dus aan gewerkt!
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Lexus Nederland belde me net nav de melding dat de link+app niet meer werkte op mijn iPhone 7 en SE.
Ze ondersteunen ios 15.x niet meer. Tzt zal ook de app op de iPad het niet meer doen.

Tijd om eens naar een iPhone 15 uit te gaan kijken! ;)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Lexus Nederland belde me net nav de melding dat de link+app niet meer werkte op mijn iPhone 7 en SE.
Ze ondersteunen ios 15.x niet meer. Tzt zal ook de app op de iPad het niet meer doen.

Tijd om eens naar een iPhone 15 uit te gaan kijken! ;)
Mijn like is voor vinden van een oplossing en het delen van deze info. Niet omdat je een nieuwe telefoon moet :D

Als ik het goed begrijp kan je de app dus wel installeren en krijg je geen indicatie dat die niet zou werken?! Heel merkwaardig. Het is (gelukkig) heel lang geleden dat ik voor iOS heb ontwikkeld, maar bij Android kan de ontwikkelaar gewoon instellen met welke Android versies de app wel en niet compatible is.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Idd de app kun je gewoon installeren. Je krijgt alleen de je wat NAW gegevens en verder niks.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Lexus Nederland belde me net nav de melding dat de link+app niet meer werkte op mijn iPhone 7 en SE.
Ze ondersteunen ios 15.x niet meer. Tzt zal ook de app op de iPad het niet meer doen.

Tijd om eens naar een iPhone 15 uit te gaan kijken! ;)
Vind het best beetje bijzonder.. een nieuwe app introduceren die beter zou moeten werken, maar die het niet meer doet op Iphones waarop de vorige app het wel deed.
Wellicht (te) simpel bedacht, maar waarom dan de oude app niet ook in bedrijf houden, want die doet nu ook niks meer..
Ik ben in ieder geval niet van plan om een verder goed werkende Iphone waarop alle andere apps het gewoon doen, te gaan vervangen omdat de nieuwe Lexus+ app daar niet op werkt.. verbetering waar ik dus niks mee kan, niks aan heb :(
 
Laatst bewerkt:

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Tja, de iPhones 7 en SE van mij zijn ook niet geschikt voor de Bluetooth in de Lexus. Dat was voor mij ook al geen reden om een nieuwe iPhone aan te schaffen. En dat ga ik nu ook niet doen. Als ik nieuwsgierig ben naar mijn rijgedrag kijk ik voor die enkele keer wel op het Mm screen in de auto. Ik rijdt als gepensioneerde privé met de Lexus, dus die app’s zijn Nice to have , not a must!
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Tja, de iPhones 7 en SE van mij zijn ook niet geschikt voor de Bluetooth in de Lexus.
Dat is raar.. de Iphone 6s van mij ( inmiddels met ios 15.8, maar ook met de voorgaande software) werkt probleemloos met de Bluetooth van al mijn auto's (waar dat op zit) , ook met de 2020 RX450h
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Lexus Nederland belde me net nav de melding dat de link+app niet meer werkte op mijn iPhone 7 en SE.
Ze ondersteunen ios 15.x niet meer. Tzt zal ook de app op de iPad het niet meer doen.

Tijd om eens naar een iPhone 15 uit te gaan kijken! ;)
Dan mag Lexus of de app-ontwikkelaar de tekst bij de app in de App Store ook wel bijwerken, want de daar vermelde minimale iOS versie klopt dan niet met de werkelijkheid.

Tip wat betreft nieuwe iPhone: de 15 koop je voor de hoofdprijs, als je wat wil besparen kun je ook een SE3 a.k.a. SE2022 kopen, of een iPhone 14 of 13, want die laatste twee verschillen amper in specificaties en prijs. Wel een paar honderd euro goedkoper dan een 15.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy