Lexus Link app

JanH

Nieuw hier
30 mrt 2024
10
15
3
Een aantal weken geleden wilde ik een adres invoeren in de Lexus Link app om dit adres vervolgens naar de auto te sturen via internet, dit werkt normaal gesproken prima.
De app kon niet meer opgestart worden en moest geüpdate worden naar Lexus Link+. Helaas is deze app niet meer bruikbaar voor de Lexus NX300h met het bouwjaar 2018, een slechte zaak. Helaas, laat Lexus weten, niks aan te doen er is helaas geen ook alternatief, wat een slechte service.

Dat is inderdaad raar, en dat is allemaal zonder waarschuwing oid vooraf? Vorige NX liep tot 2021/2022, kan me niet voorstellen dat al die mensen nu hun app niet meer kunnen gebruiken.

Lijkt op een herhaling van zetten door Lexus… De verwachte levensduur van hun hardware (de auto) staat in schril contrast met de verwachte beschikbaarheid van hun software (apps + connectiviteit). Dit zal vast verbazing op blijven wekken onder klanten die een relatief jonge “moderne” Lexus gebruikt kopen en al binnen een paar jaar met dit soort staken van ondersteuning te maken krijgen.

Sinds ik (aftermarket) CarPlay/Android Auto oplossing heb in de mijne mis ik dit totaal niet. Ik heb liever dat de hardware puik is en blijft dan de software overigens 😁

Helaas heeft Toyota Motor Europe een flinke slag aan saneringen doorgevoerd. Vele systemen van zelfs (relatief) jonge auto's zijn nu alweer uitgefaseerd.