Lexus Link app

JanH

Nieuw hier
30 mrt 2024
11
15
3
Een aantal weken geleden wilde ik een adres invoeren in de Lexus Link app om dit adres vervolgens naar de auto te sturen via internet, dit werkt normaal gesproken prima.
De app kon niet meer opgestart worden en moest geüpdate worden naar Lexus Link+. Helaas is deze app niet meer bruikbaar voor de Lexus NX300h met het bouwjaar 2018, een slechte zaak. Helaas, laat Lexus weten, niks aan te doen er is helaas geen ook alternatief, wat een slechte service.

Dat is inderdaad raar, en dat is allemaal zonder waarschuwing oid vooraf? Vorige NX liep tot 2021/2022, kan me niet voorstellen dat al die mensen nu hun app niet meer kunnen gebruiken.

Lijkt op een herhaling van zetten door Lexus… De verwachte levensduur van hun hardware (de auto) staat in schril contrast met de verwachte beschikbaarheid van hun software (apps + connectiviteit). Dit zal vast verbazing op blijven wekken onder klanten die een relatief jonge “moderne” Lexus gebruikt kopen en al binnen een paar jaar met dit soort staken van ondersteuning te maken krijgen.

Sinds ik (aftermarket) CarPlay/Android Auto oplossing heb in de mijne mis ik dit totaal niet. Ik heb liever dat de hardware puik is en blijft dan de software overigens 😁

Helaas heeft Toyota Motor Europe een flinke slag aan saneringen doorgevoerd. Vele systemen van zelfs (relatief) jonge auto's zijn nu alweer uitgefaseerd.

@JanH je hebt me een pb gestuurd, maar ik kan niet reageren daarop. Waarom weet ik niet, heb je misschien het gesprek direct gesloten? @robtp09 heeft ook een NX en onlangs een nieuw CarPlay kastje gekregen. T.a.v. je vraag over de werking van de Lexus Link+ app, ik heb dat zelf niet, maar als jouw NX uit 2018 is en deze app ondersteunt, is je NX misschien uit te rusten met originele CarPlay ondersteuning van Lexus? Een zogenaamde retrofit?

• Leuk
Waarderingen: JanH
Bedankt voor je reactie en tips. Benieuwd wat er mogelijk is in de NX300h, wat het allemaal gaat kosten en wat de mogelijkheden van de verschillende systemen zijn. Nogmaals dank voor de reacties.

Vgm heeft een 2018 NX af fabriek Apple Carplay/AA. De mijne is van augustus '17 en ik viste wat dat betreft net achter het net, najaar '17 kwamen de facelift modellen op de markt.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Vergeet dat lexus link gebeuren want op multi media gebied lopen ze 20 jaar achter. En de dealer snapt hier weinig van, die kunnen alleen nieuwe navikaarten( die ook alweer achter lopen) in jouw systeem zetten. En contact met de importeur wordt je ook niet veel wijzer van.
Wat motrade laat zien is de perfecte oplossing en altijd up to date.
Motrade is een nederlandse firma en op de website ervan kan je alles eens rustig bekijken en doorlezen en eventueel via whats app benaderen voor info en aanschaf.

• Leuk
Een aantal weken geleden wilde ik een adres invoeren in de Lexus Link app om dit adres vervolgens naar de auto te sturen via internet, dit werkt normaal gesproken prima.
De app kon niet meer opgestart worden en moest geüpdate worden naar Lexus Link+. Helaas is deze app niet meer bruikbaar voor de Lexus NX300h met het bouwjaar 2018, een slechte zaak. Helaas, laat Lexus weten, niks aan te doen er is helaas geen ook alternatief, wat een slechte service.
Dat is wel erg bijzonder, vooral omdat het dus wel gewerkt heeft. Dat nieuwe updates dan uitblijven is één ding maar laat het dan wel werken.

Vanaf het bouwjaar 2018 (de facelift) moet het wel mogelijk zijn ( ik geloof dat je dan wel een update moet laten uitvoeren) om Apple of Android te koppelen, dan zou je ook via google maps kunnen navigeren. Ik heb geen idee of je dat dan vanaf je telefoon kunt doorzetten, dat zou wellicht een optie zijn als dat werkt.

Ik zie dat Robtp09 iets soortgelijks al had geschreven.

• Leuk