Lexus Radio Informatie

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Lexus Radio Informatie

Hier een overzichtje van de diverse aansluitingen van Lexus radio's.

Er zijn 2 types van lexus radio's:
1. Intern versterkt (de versterker zit in de unit)
2. Extern versterkt (de versterker is los)

Intern

10pin 6pin
De achterkant van een 10pin 6pin radio ziet er zo uit:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


bedrading-schema 10pin connector:
r2.jpg


1: FR +
2: FL +
3: ACC
4: + B
5: FR-
6: FL-
7: GND
8: ANT +
9: AMP +
10: ILL +

bedrading-schema 6pin connector:
r3.jpg


1: RR +
2: RL +
3: RR-
4: (meestal ongebruikt)
5: LL-
6: RL-

stekkers die in de auto zitten bij een 10pin 6pin aansluiting: (kunnen ook wit in)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Extern

15-pins
De achterkant van een 10pins 6pins radio ziet er zo uit:
15pinradio.jpg


bedrading-schema 15pin connector:
r6.jpg


1: AMP
2: ILL +
3: ACC
4: + B
5: MUTE
6: FL
7: FR
8: ANT
9: LL-
10: (normaal ongebruikt)
11: GND (SLD)
12: FADE
13: BEEP
14: RL
15: RR

stekkers die in de auto zitten bij een 15pins aansluiting:
15pin.jpg


om een aftermarket radio op de standaard versterker te gebruiken heb je de volgende kabel nodig:
Metra 70-8112


20pin
De achterkant van een 20pins radio ziet er zo uit:
20pin.jpg


bedrading-schema 20pins connector:

r4.jpg


1: + B
2: ILL +
3: AMP
4-6 (meestal ongebruikt)
7: MUTE
8: FR
9: FL
10: GND (SLD)
11: ACC
12: LL-
13: ANT +
14, 15: (meestal ongebruikt)
16: FADE
17: BEEP
18: RR
19: RL
20: GND (ground naar chassis)


stekkers die in de auto zitten bij een 20pins aansluiting:
20pinm.jpg


om een aftermarket radio op de standaard versterker te gebruiken heb je de volgende kabel nodig:
Metra 70-8113:


CD-Wisselaars hebben allemaal zover ik weet 2 verschillende 12pins aansluiting:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Versterkers
de 10pins 6 pins stekkers gaan in de versterker en afhankelijk van het model gaat er een 15pins of 20pins stekker uit.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


losse versterkers zijn via ebay wel aan te komen, zoeken op: Toyota amplifier
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
143
43
Deze informatie is toch niet helemaal compleet. Ik blijk bijvoorbeeld (IS200 Sport uit 1999) een 18-pins stekker te hebben op mijn radio.
 

Brian

Hoort erbij
17 nov 2010
43
0
0
Ik rijd ook een is200 sport en ik heb een 16 pins ,heb een toyota landcruiser kabel gekocht zodat ik mijn parrot kan aansluiten ,blijkt hier ook het een en ander anders om te liggen ,moet alles nu zelf gaan omleggen.......zucht
Heeft iemand een beter idee?
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Prettige informatie inderdaad. Even een reply, zodat ik deze makkelijk terug kan vinden.

Bedankt voor het delen van deze informatie!
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Kan iemand mij vertellen wat de standaard radio van een IS 200 aan vermogen in 8 Ohm kan leveren? Dat hij stabiel is, blijkt wel want de luidspreker in de hoedenplank zakt soms naar bijna 2 Ohm, heb ik mij laten vertellen. Binnenkort ga ik dat zelf even meten want ik ben bezig het geluid aanzienlijk te verbeteren. Want dat kan echt beter.
 

3r!k

Nieuw hier
20 jun 2013
4
0
0
Ik wil in mijn normale IS200 (geen sport, dus ook geen externe amp) de radio vervangen voor een Pioneer FH-X700BT 2DIN unit. Ik heb al een beetje rond zitten kijken betreffende de ombouw.
Ik heb op een altezza forum gelezen dat wanneer je geen externe amp hebt, de ombouw vrij simpel is en het zo ongeveer plug en play is. Klopt dit? Of moet ik nog een extra kabel bestellen?
(http://www.mbcaraudio.nl/radio-aansluit ... ta-vw.html)
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Ja, dat is dan voldoende.

Tip voor anderen met een externe versterker: haal deze eruit en sluit je radio met deze kabel direct aan op je kabelboom van de auto. Weinig gedoe en ik kon niet opmerken dat het geluidskwaliteit achteruit is gegaan met de nieuwe radio.

De omlijsting kan je zo goedkoop mogelijk van ebay halen. De structuur is ruw hiervan, maar kan je simpel oplossen met wat schuurpapier. http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=121&t=3383
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
De radio speelt inmiddels (al een tijdje). Ik heb de kabel gebruikt die ik bij MBCaraudio heb gekocht en dit werkt prima. Volgens mij loopt de verbinding dan deels via de versteker, waarschijnlijk i.v.m. de bekabeling, maar de versterker zelf wordt volgens mij niet gebruikt.

De radio speelt prima, maar zoals gezegd de Navi werkt nu niet meer. Ik had al gelezen dat daar een oplossing voor is d.m.v. een klein printje. mijn vraag in deze: Is er iemand die zo'n printje kan en wil maken tegen vergoeding?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
printje maken is niet moeilijk ik heb het destijds gesoldeerd en gewoon ingetapet.
heb geen printplaatje gebruikt.

echter als je de versterker niet gebruikt gaat de navi het nog niet doen.
deze gaat namelijk via de navi ecu naar de originele versterker.
deze stuurt een mute naar de linkerspeaker en geeft het geluid van de navigatie door.
als je de versterker hebt doorgelust gaat het geluid niet de versterker uit en wordt de linker speaker niet aangestuurd.
het navigatiescherm geeft uiteraard wel beeld en dit werkt dan naar behoren.
 

marcofr

Hoort erbij
5 jun 2013
41
0
0
ik heb nou al diverse keren gekeken, maar volgens mij heb ik toch andere stekkers op mijn radio als op de afbeeldingen !! ik heb volgens mij de externe versterker. hier een foto's van mijn radio:

20130711_215256_zps6aa46275.jpg


20130711_215335_zps311e803a.jpg


ik heb nu een nieuwe 2din head unit gekocht, en heb nu alleen de inbouw frame besteld, omdat ik er niet uit kan komen welke verloop stekker ik moet kopen om de externe versterker te kunnen blijven gebruiken.

ook weet ik niet of het zin heeft om deze te blijven gebruiken. mijn nieuwe head unit heeft zelf ook een 50 watt versterker. ik weet niet hoeveel meer waarde de auto versterker brengt. met de originele radio iig wel veel. want ik heb nu een mooie volle bas. dat wil ik natuurlijk graag zo houden. de radio gaat er ook nu alleen maar uit omdat het cd gedeelte niet meer functioneert. anders bleef het lekker zitten ......

maar heeft iemand een tip welke stekkers ik moet bestellen ? op ebay staan er genoeg ..... maar welke ?

en waarvoor dient die stekker helemaal rechts ?

alvast bedankt.
 

marcofr

Hoort erbij
5 jun 2013
41
0
0
ik vind b.v. deze stekker:

lexusadaptor_zpsbc14f1d4.jpg


die zou dan volgens de site op mijn kabelboom stekkers komen, en zo op mijn nieuwe head unit moeten passen.
maar werkt dan de versterker nog ?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
als je deze stekkers hebt heb je waarschijnlijk geen externe versterker.
heb je het dashboardkastje er al uit gehad want dan weet je het zeker.
als je op de foto kijkt heb je twee stekkers naast elkaar zitten hierop past een toyota naar iso adapter.
als je deze aanschaft en gebruikt kun je je dubbeldin radio zo aansluiten en moet het werken.

succes
 

marcofr

Hoort erbij
5 jun 2013
41
0
0
nnjong zei:
nee, dan werkt je versterker niet meer. btw kan zijn dat ik die radio nog voor je heb

dan laat maar zeer snel eens iets weten. de nieuwe radio komt dinsdag pas binnen. ik kan nog overleggen .... is het wel met ingebouwde werkende wisselaar ?