- 16 okt 2018
- 55
- 5
- 8
Mijn bedoeling voor deze review is gaandeweg foto's en evt filmpjes te plaatsen van mijn ervaringen.
De Lexus RX450H is nu een paar jaar oud en ik mag mij gelukkig prijzen om een in het bezit te hebben. Voor de Lexus RX450H heb ik voornamelijk Honda gereden. Elke auto die ik heb gehad de afgelopen 10 jaar was bij aankoop tussen de 0.5 en 2.5 jaar oud. Met betrekking tot SUV's heb ik voorheen RAV4 en CR-V gereden. Waarbij de CR-V dermate goed beviel dat er een ronde autowissel is overgeslagen. In totaal heb ik voor de Lexus ongeveer 9 auto's gehad, waarvan 4 Honda's. Nummer 10 is de RX450H.
Hieronder een foto van de RX en HR-V naast elkaar op de ochtend dat ik de HR-V ging inleveren. Leuke kleurstelling ook zwart en wit.
Nog een foto van de RX450H
Laat ik maar meteen een open deur intrappen. Al mijn voorgaande ervaring met andere auto's is compleet waardeloos. De RX valt gewoon in een geheel andere categorie auto en bijbehorende rij ervaring.
Het begin al met instappen en de gordel omdoen. Zodra ik op de start knop druk komt het stuur, de stoel, de HUD en zijspiegels in de juiste positie. Mijn vrouw en ik hebben allebei een sleutel met eraan gekoppeld onze instellingen. Het instellen van de stoel in het ergonomische geheugen is vrij eenvoudig, maar lees wel de gebruiksaanwijzing. Het koppelen van stoel posities aan een sleutel vereist gebruik maken van de knop voor de centrale deurvergrendeling. Iets dat ik niet zo 123 zou bedenken.
Nog aanvulling met wat ontdekkingen van vandaag:
De 20" velgen zijn leuk, maar je kan hier geen "All seasons" op krijgen, wat normaliter mijn voorkeur heeft. Op de 18" velgen kan men wel all season banden krijgen. Mocht men de keus hebben dan zal ik dus voor de 18" velgen kiezen. Wat ik nu wil gaan doen is een setje Enzo velgen kopen met winterbanden. Misschien is het heiligschennis, maar voor 3-4 maanden in het jaar in de pekel heb ik liever een setje goedkope velgen. Als ik maar grip heb.,
Het panoramadak heeft een nadeel en dat is dat de Lexus eigen dak dragers er niet op kunnen. Online kan ik van Thule (https://www.alleskanmee.nl/Thule-dakdragers-Lexus-RX-Series-5-dr-SUV-vanaf-2016) wel dakdragers vinden die hoger op het dak zitten dan de set die Lexus aanbied voor de RX450H zonder panoramadak. De set (220 euro) ga ik bestellen en uit proberen. Er is een goedkoper alternatief (110 Euro), van het merk Menabo. Echter deze heeft als maximale belasting 50 kg maar en ziet er op de plaatjes wat minder uit dan de Thule.
Op de Duitse Autobahn merkte ik weinig verschil tussen 130, 160, en 180 km/h. Ik vraag mij af waar het stopt want de auto blijft gewoon accelereren. Net als het verbruik overigens, maar dat is een detail. Ik compenseer dat extra verbruik wel door het feit dat ik toch een hybride rij
.
Volgende keer de rij ervaring - media systeem.
De Lexus RX450H is nu een paar jaar oud en ik mag mij gelukkig prijzen om een in het bezit te hebben. Voor de Lexus RX450H heb ik voornamelijk Honda gereden. Elke auto die ik heb gehad de afgelopen 10 jaar was bij aankoop tussen de 0.5 en 2.5 jaar oud. Met betrekking tot SUV's heb ik voorheen RAV4 en CR-V gereden. Waarbij de CR-V dermate goed beviel dat er een ronde autowissel is overgeslagen. In totaal heb ik voor de Lexus ongeveer 9 auto's gehad, waarvan 4 Honda's. Nummer 10 is de RX450H.
Hieronder een foto van de RX en HR-V naast elkaar op de ochtend dat ik de HR-V ging inleveren. Leuke kleurstelling ook zwart en wit.
Nog een foto van de RX450H
Laat ik maar meteen een open deur intrappen. Al mijn voorgaande ervaring met andere auto's is compleet waardeloos. De RX valt gewoon in een geheel andere categorie auto en bijbehorende rij ervaring.
Het begin al met instappen en de gordel omdoen. Zodra ik op de start knop druk komt het stuur, de stoel, de HUD en zijspiegels in de juiste positie. Mijn vrouw en ik hebben allebei een sleutel met eraan gekoppeld onze instellingen. Het instellen van de stoel in het ergonomische geheugen is vrij eenvoudig, maar lees wel de gebruiksaanwijzing. Het koppelen van stoel posities aan een sleutel vereist gebruik maken van de knop voor de centrale deurvergrendeling. Iets dat ik niet zo 123 zou bedenken.
Nog aanvulling met wat ontdekkingen van vandaag:
De 20" velgen zijn leuk, maar je kan hier geen "All seasons" op krijgen, wat normaliter mijn voorkeur heeft. Op de 18" velgen kan men wel all season banden krijgen. Mocht men de keus hebben dan zal ik dus voor de 18" velgen kiezen. Wat ik nu wil gaan doen is een setje Enzo velgen kopen met winterbanden. Misschien is het heiligschennis, maar voor 3-4 maanden in het jaar in de pekel heb ik liever een setje goedkope velgen. Als ik maar grip heb.,
Het panoramadak heeft een nadeel en dat is dat de Lexus eigen dak dragers er niet op kunnen. Online kan ik van Thule (https://www.alleskanmee.nl/Thule-dakdragers-Lexus-RX-Series-5-dr-SUV-vanaf-2016) wel dakdragers vinden die hoger op het dak zitten dan de set die Lexus aanbied voor de RX450H zonder panoramadak. De set (220 euro) ga ik bestellen en uit proberen. Er is een goedkoper alternatief (110 Euro), van het merk Menabo. Echter deze heeft als maximale belasting 50 kg maar en ziet er op de plaatjes wat minder uit dan de Thule.
Op de Duitse Autobahn merkte ik weinig verschil tussen 130, 160, en 180 km/h. Ik vraag mij af waar het stopt want de auto blijft gewoon accelereren. Net als het verbruik overigens, maar dat is een detail. Ik compenseer dat extra verbruik wel door het feit dat ik toch een hybride rij

Volgende keer de rij ervaring - media systeem.
Bijlagen
Laatst bewerkt: