Raymond Schrave
Actief
- 30 okt 2024
- 307
- 417
- 63
Als de wagen op de balans staat (zakelijk gekocht) moet je hem ook zakelijk verzekeren. Dan krijg je de bijtelling. Normaal -ik meen iets van 21%- over de cataloguswaarde of in geval van youngtimer 32% over de dagwaarde….percentages uit mijn hoofd, dus daar kan iets afwijking inzitten.Ik begrijp hem niet helemaal. Mijn RX gebruik ik voor woon werkverkeer en met enige regelmaat voor werk. Ik heb geen lease auto en krijg een vergoeding voor de kilometers. Mijn zus krijgt een mobiliteit vergoeding die behoorlijk riant is en rijdt wat af voor haar werk in haar eigen auto. Zover ik weet is dat verzekerd. Wanneer spreekt men dan van zakelijk gebruik? Ik heb mijn auto verzekerd met opgave van aantal verwachte kilometers.
Prive een RX aankopen is wat pijnlijk ivm afschrijving, due zaligmakend tov lease is het niet. De bijtelling is echter ook extreem hoog met een dergelijke auto. Ik heb overigens nog geen werkgever gehad die dan op verzoek even het salaris verhoogt om een auto te kunnen rijden, waar kan ik solliciteren? @Jan v s
Koop je de wagen privé en rijdt je hem zakelijk, dan km bijhouden en kun je bepaalde kosten aftrekken.
Laatst bewerkt:
?