Lexus TZ is coming

Waar is die auto eigenlijk voor bedoeld? Voor in de meeste steden is hij onhandig groot, en voor lange ritten buiten de steden heeft hij te weinig bereik en een te lage laadsnelheid. Wat mij betreft is dit model Totaal Zinloos.

Jarno

Een lelijk hok, het ding doet inderdaad pijn aan de ogen. Dat neemt niet weg dat er waarschijnlijk op sommige plaatsen best wel vraag naar kan zijn - als luxe vervanger van bijvoorbeeld een afgetrapte Chrysler Voyager of Renault Espace. Een luxe bus voor gefortuneerden dus, die behoefte hebben aan een taxi maar dan niet willen worden versleept in een Mercedes of een Tesla.

Wat niet wegneemt dat het ding ook best wel technisch interessant lijkt, met zaken als vooruitstrevende vierwielaandrijving en -besturing. Het "nachtclubinterieur" wordt waarschijnlijk ook wel op prijs gesteld door het voorziene clienteel

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Smaken verschillen, ik vind hem wel wat hebben. Wel te groot voor mij persoonlijk maar vind hem er wel fraai uitzien.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik vind hem er wel mooi uitzien. Lijkt wel wat op de LX en GX die ze in de USA verkopen. Mijn probleem met de TZ en soortgelijke auto's is dat ze veel te groot zijn. Ik krijg mijn RX nog netjes in een parkeervak bij de Albert Heijn of in een parkeergarage maar dat wordt met een TZ wel een uitdaging...

• Leuk
Waarderingen: SanookH