Lexus ux

John antenbrink

Nieuw hier
21 dec 2021
5
1
3
Ik heb een lexus ux en ik heb een probleem met de achter lichten daar zit steeds condens in heb nu een hele nieuwe unit gehad maar deze heb er ook last van ik heb bij de dealer gekeken naar andere ux nieuwe die buiten stonden en die hadden dit ook allemaal
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Het lijkt me dat dat toch niet de bedoeling is. Kennelijk komt er van buiten af vochtige lucht naar binnen die na afkoeling in de lichtunit condenseert. Zomers zal dat bij hogere temperatuur wellicht weer uitdampen, maar in deze tijd van het jaar gebeurt dat niet en kan het tot roestvorming leiden, voor zover die moderne lichtunits naast kunststof nog enig metaal bevatten. Als de lichtunits eenvoudig zijn te demonteren zou je als voorlopige noodoplossing kunnen overwegen de rubbers tussen achterkant auto en lichtunit in te vetten met zuurvrije vaseline (bij Boerenbont te verkrijgen als "uierzalf" voor een habbekrats en bij Kruidvat onder de naam "Vaseline" als middel voor huidverzorging). Dat zou het binnendringen van vocht kunnen tegenhouden. Voor aanbrengen zorgen dat het zo ongeveer kamertemperatuur is, bij lagere temperatuur wordt het een stuk stijver en wordt het aanbrengen moeilijker.

In principe zou bij te uitbundig gebruik na verloop van tijd aantasting van de afdichtingsrubbers kunnen optreden (het bestaat volledig uit aardolie verkregen hoogstollende alkanen met rechte ketens , maar allez, nu is het toch ook niet goed. Een beter, maar ook aanzienlijk duurder, produkt is het op dit forum al eens meer genoemde Honda Shin-Etsu siliconenvet dat speciaal is samengesteld om rubbers niet aan te tasten.
 
2 okt 2021
200
121
43
Probleem kan zijn, als je daar zelf met vaseline of zo zit aan te prutsen je problemen kan krijgen met je garantie
 

Nicolaas

Nieuw hier
18 apr 2021
7
2
3
Is me laatst ook opgevallen na een wasbeurt in de automaat , daarna was het weg, ik hou het in de gaten .