Het lijkt me dat dat toch niet de bedoeling is. Kennelijk komt er van buiten af vochtige lucht naar binnen die na afkoeling in de lichtunit condenseert. Zomers zal dat bij hogere temperatuur wellicht weer uitdampen, maar in deze tijd van het jaar gebeurt dat niet en kan het tot roestvorming leiden, voor zover die moderne lichtunits naast kunststof nog enig metaal bevatten. Als de lichtunits eenvoudig zijn te demonteren zou je als voorlopige noodoplossing kunnen overwegen de rubbers tussen achterkant auto en lichtunit in te vetten met zuurvrije vaseline (bij Boerenbont te verkrijgen als "uierzalf" voor een habbekrats en bij Kruidvat onder de naam "Vaseline" als middel voor huidverzorging). Dat zou het binnendringen van vocht kunnen tegenhouden. Voor aanbrengen zorgen dat het zo ongeveer kamertemperatuur is, bij lagere temperatuur wordt het een stuk stijver en wordt het aanbrengen moeilijker.
In principe zou bij te uitbundig gebruik na verloop van tijd aantasting van de afdichtingsrubbers kunnen optreden (het bestaat volledig uit aardolie verkregen hoogstollende alkanen met rechte ketens , maar allez, nu is het toch ook niet goed. Een beter, maar ook aanzienlijk duurder, produkt is het op dit forum al eens meer genoemde Honda Shin-Etsu siliconenvet dat speciaal is samengesteld om rubbers niet aan te tasten.