Lexus velgen van Alan gestolen bij Louwman Toyota Dealer

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ik moet weer toevallig zoveel pech hebben ? Helaas ben ik slachtoffer geworden van mensen met losse handjes.

Een tijd geleden heb ik de ISF velgen gekocht en via Toyota Louwman Dordrecht de Michelin Pilot Super Sport erop laten leggen. De winterwielen (nieuw gekocht in 2009 en alleen gebruikt tijdens de wintermaanden) die van mijn auto afkomen liet ik achter omdat de winterbanden van de velgen afgehaald moesten worden. Vanwege de winterswap kon dit niet gelijk gedaan worden. De winterbanden zouden dan op mijn andere velgen komen, die ik later zou komen brengen. Echter werd er op een maandag 12 maart een bevestiging gedaan dat de velgen + banden van mij op een zaterdag 10maart zijn gestolen!

Je zou bijna denken hoe kan dit nou gebeuren bij zo een grote dealer met een nieuw pand en dat toevallig op een zaterdag! Paar dagen later heb ik de vestigingsmanager gesproken en hij zal dit proberen uit te zoeken en op te lossen. De banden vergoeden zal geen probleem zijn, want ze zaten er pas 2 maanden op, maar over de velgen begon hij moeilijk te doen over de waardebepaling hiervan. Ook gaf hij aan dat hij het verhaal heel vreemd vond dat alleen toevallig mijn setje verdwenen was, kort gezegd kreeg ik het gevoel dat hij vermoedde dat ik mogelijk hier zelf achter zat. Op aandringen van mij is er na een week nog steeds geen aangifte gedaan bij de politie, dit vond ik al erg vreemd. Ondertussen was die aan het zoeken voor een oplossing.. Hoe moeiijk kan het zijn? Elke dealer zou er voor verzekerd moeten zijn.

Een tijd later heb ik hem weer gesproken en zoals hij hiervoor ook al heeft gezegd, de banden worden voor mij besteld, maar voor de velgen wilt hij maar 500 euro vergoeden omdat hij ze ook maar 500 euro waard vindt. De reden is dat er sprake was van gebruikerssporen zoals steenslag/montagesporen. (Even ter informatie: de velgen zijn bij de dealer 3700euro in btw voor 4 stuks ex montage). Zelf ben ik langs diverse schade-experts geweest om navraag te doen over de situatie. Hier werd verteld dat over banden vaak een percentage wordt gerekend i.v.m. het gebruik. Over velgen wordt eigenlijk niet veel gedaan aangezien het geen slijtage delen zijn. Hooguit wanneer de velgen enorm beschadigd zijn dat hierover een correctie wordt uitgevoerd. (nog steeds geen aangifte gedaan)

Zoals ik eerder al heb aangegeven moet de discussie over waardebepaling niet door ons gedaan worden, maar door een echte onafhankelijke schade expert. Louwman Dordrecht heeft dus uiteindelijk via zijn tussenpersoon van de verzekering een ?onafhankelijk? schade expert ingeschakeld (alles obv het verhaal die Louwman Dordrecht heeft opgegeven). In hoeverre je dit onafhankelijk kan noemen valt over te discussi?ren, maar ik heb eerst even het bericht afgewacht waarmee ze komen. Zoals ik had verwacht is hier dus niks onafhankelijks aan, want de zogenaamde ?onafhankelijke? schade-expert heeft contact met mij opgenomen of ik akkoord ga met het bedrag van 750,-. Bij navraag van de onderbouwing werd gezegd dat ze vanuit zijn gegaan van de hoge afschrijvingen op velgen en dat de aanschaf in 2008 heeft plaats gevonden, de gebruikte staat en mijn hoge km stand? Zijn argument was omdat een auto met een hoge km stand dan meer 'versleten' zou zijn. Maar hij ging niet meer verder in discussie en het rapport kan ik krijgen via de verzekering van Louwman.

De volgende dag heeft Louwman Dordrecht mij gemaild met het bedrag van 750 euro zoals CED Automotive in een TIJDELIJKE GLOBALE begroting heeft staan. Definitieve rapport zou nog volgen op 20-04-2012.

Ik heb hiervoor al mijn jurist gesproken en hetis duidelijk dat er iets niet klopt met de beide partijen in het afhandelen van het probleem. Sowieso is een rapport niet geldig wanneer er geen input van beide partijen aanwezig is, daarnaast is alleen een uitgebreid rapport met de juiste onderbouwingen en berekeningen pas wettelijk geldig.

Ik heb Louwman Dordrecht gemaild dat ik graag het rapport wil inzien met de bijbehorende onderbouwingen en dat ze met een nieuw voorstel moeten komen. En zo niet dat ik verder acties zal ondernemen. resultaat > geen reactie

Nogmaals een maling dat ze voor dinsdag moeten reageren, maar > geen reactie

Dus dan worden de vervolgstappen in actie gezet.

Dus bij deze wil ik jullie graag informeren dat leden die winter/zomer wielen bij de dealers hebben opgeslagen dat je mogelijk hetzelfde probleem kan kan tegenkomen. Ik heb ze genoeg kansen gegeven om het stil te houden, maar als ze het zo doen, dan zal ik er zeker werk van maken!

De zaak heb ik overgedragen aan de rechtsbijstand voor de juridische vervolgstappen.

Alan

Het betreft de volgende velgen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb het echt tenenkrommend gelezen....

Voor de zekerheid, stuur ze gelijk ook een aangetekend schrijven, ingeval ze je email 'toevallig' niet ontvangen.De woorden afschepen en onbeschoft krijgen hiermee wel een volledig hernieuwde dimensie..

Succes met de te nemen stappen!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
pff niet best man! :(

wat raar dat een setje velgen zo gestolen kan worden daarzo! dat geeft een goede vertrouwensboost.... :roll:

succes met het vervolg hierop
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Zelf heb ik 5 jaar geleden ongeveer, schade gereden met mn velgen.

Ik rij zelf diesel, zo ongeveer 25 a 30K per jaar, aangezien het zomerbanden zijn, laat ik zeggen 15 a 20K per jaar.
Velgen waren denk ik een jaar of 2 oud, ook in 18 inch in vrijwel zelfde bandenmaten.

Op een donkere regenachtige avond, reed ik zo'n 50 km/u door een normale bestrate straat (geen asfalt dus)
Aangezien het regende, zie je dus overal plasjes, waar je gewoon doorheen kan rijden.
Zodoende zag ik ook een plas en tot ik deze naderde, bleek het geen plas te zijn, maar een inzakking van, wat zal het zijn, 20 cm.

Rechtsvoor en rechtsachter van de velgen + banden, heb ik dus kapot gereden. Aangezien, de meeste mensen of 1 of geen reservewielen bij zich hebben, kan je dus niet meer verder rijden.

Via de verzekering heb ik een bergingsbedrijf laten komen en auto is afgesleept. Ter plaatse had ik nog een foto gemaakt, van de verzakking. Volgende dag gelijk terug gegaan, om nieuwe foto's te maken, maar daar waren ze al met de straat bezig met repareren, dus ook ik had een foto, dat ze ermee bezig waren.

Via rechtsbijstand heb ik de gemeente aansprakelijk gesteld.

Resultaat;
Ik heb vergoed gekregen, de NIEUWPRIJSwaarde van 2 velgen en 2 banden. Heb zelf het uitlijnen wel betaald, maar hier kwam niks uit. Was uit voorzorg om te kijken of er iets anders krom was gereden, dan enkel de velgen.

het voordeel in mijn geval was wel, dat ik bergingbedrijf had als getuige, foto's had van verzakking en 2 kapotte velgen en 2 gescheurde banden als bewijs.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Maar is er nu aangifte gedaan of niet? Zo niet, kun je dan niet zelf aangifte doen?
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Er is spraken van diefstal bij 'een' bedrijf.
Wat ik als bedrijfsleider zou doen is meteen de politie laten komen en klacht neer leggen.
Met het feit dat " zal dit proberen uit te zoeken en op te lossen" voel ik al aan mijn kleine teennagel dat hier wel meer achter zit.
500 f*cking ?'s voor velgen van 3700?, je moet al achterlijk zijn om dit te aanvaarden!!!!

Als hij geen aangift wil doen, dan zou ik dit doen, maar aangezien je rechtsbijstand hebt ingeschakeld zal hier wel een staartje aankomen (hoop ik).
Misschien Toyota Nederland contacteren en daar eens horen.

Hopelijk komt er een oplossing want dit vind ik :X :X :X
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Pfff ......wat een verhaal zeg,nou daar ben je dan lekker mee.
Ik zou het er zeker ook niet bij laten zitten.......
Wens je veel succes....
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
:( Ongelooflijk Kilo Uniform Tango man.
Zijn weer andere verhalen... ook weer de manier waarop "men" het denkt te kunnen oplossen....

Zoals eerder ook al gezegd is, wanneer er bij mijn bedrijf blijkt gestolen te worden, zou ik gelijk de politie inschakelen.

[edit by admin] Passage verwijderd.

Succes met de afwikkeling ervan..

Toch niet te geloven he, dat ze mijn auto jatten om jouw velgen op te halen....

Maar gelukkig hebben we de :photo: :photo: nog...
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Da's kloten Alan, maar waarom ben jezelf niet gelijk naar de politie gegaan?
Hopelijk is de bevestiging die je op 12 Maart kreeg schriftelijk, veel succes :worship:
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
wat een verhaal
niet normaal man......sucses met de afwerking hier van.
als dealer zijnde heb je toch ook nog een bepaalde naam opgebouwd en als die goed is dan wil je hem ook niet kwijtraken. hij zou je gewoon 4 nieuwe velgen en nieuwe banden erop moeten gooien(nieuwe banden als vergoeding voor het leed) en de rest maar intern uit zoeken.
het is bij hun gebeurd en dus ook hun probleem en niet het jouwe. zo zie ik het tenminste.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Hij moet de velgen met banden vervangen.Hij moet kunnen bewijzen dat de minderwaarde bestond (wat niet mgl is)
Dus 4 nieuwe velgen met nieuwe banden derop.
Wel onmiddellijk aangetekend in gebreke stellen met duidelijke specificaties.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Antwoord op de meeste vragen:

Aangifte kon ik op dat moment niet doen omdat de velgen daar zijn gestolen, dus heb ik even af moeten wachten. Maar er is tot vandaag de dag nog geen aangifte gedaan, dus mijn afspraak staat al ingepland voor de aangifte. Plus de records van het verleden... sowieso vond de politie het erg vreemd dat ze geen aangifte hebben gedaan. Wat is er moeilijk aan aangifte doen en verzekering het werk laten doen.

Update van vandaag:

MAil gekregen met rapport en dat ze niet op een nieuw voorstel ingaan.

Vooralsnog in het rapport staat totaal geen onderbouwing van de berekening, maar gewoon 1 bedrag, vrij summier dus.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Alan zei:
Antwoord op de meeste vragen:

Aangifte kon ik op dat moment niet doen omdat de velgen daar zijn gestolen, dus heb ik even af moeten wachten. Maar er is tot vandaag de dag nog geen aangifte gedaan, dus mijn afspraak staat al ingepland voor de aangifte. Plus de records van het verleden... sowieso vond de politie het erg vreemd dat ze geen aangifte hebben gedaan. Wat is er moeilijk aan aangifte doen en verzekering het werk laten doen.

Update van vandaag:

MAil gekregen met rapport en dat ze niet op een nieuw voorstel ingaan.

Vooralsnog in het rapport staat totaal geen onderbouwing van de berekening, maar gewoon 1 bedrag, vrij summier dus.

Dit lijkt mij heel simpel ( maar daar heb ik meer last van ) :D

De partij die de velgen in zijn bezit heeft ( opslag of iets dergelijks ) is verantwoordelijk als de velgen op een of andere manier verdwijnen en niet aan de eigenaar terug gegeven kunnen worden
Jij als eigenaar stelt hun aansprakkelijk en hun vergoeden de aanschafprijs voor gelijke velgen of zorgen voor gelijke velgen en dan minimaal in een zelfde staat als jouw velgen waren op het moment dat je deze bij hun achterliet.
:X

[edit by admin] Passage verwijderd.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Zoek maar eens in het Burgerlijk Wetboek op welke de verplichtingen bij de "in bewaargeving " zijn.De garage moet dan maar hun verzekering inschakelen doch deze vraagt steeds een PV bij de politie op.
Bij nalatigheid zal de verzekering niet hoeven (willen) betalen en moet de garage zelf voor de kosten opdraaien.
Dus in mora stelling, met je eis en een extreem korte termijn voorzien vanaf wanneer hij voor de extra kosten moet opdraaien.Het niet verwittigen van de politie= aangifte wordt als zware fout beschouwd.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
tri zei:
Zoek maar eens in het Burgerlijk Wetboek op welke de verplichtingen bij de "in bewaargeving " zijn.De garage moet dan maar hun verzekering inschakelen doch deze vraagt steeds een PV bij de politie op.
Bij nalatigheid zal de verzekering niet hoeven (willen) betalen en moet de garage zelf voor de kosten opdraaien.
Dus in mora stelling, met je eis en een extreem korte termijn voorzien vanaf wanneer hij voor de extra kosten moet opdraaien.Het niet verwittigen van de politie= aangifte wordt als zware fout beschouwd.

Ik vind het ook vreemd dat er een voorstel vanuit een verzekering komt zonder een aangifte... Dat zou volgens mij normaal gesproken niet moeten kunnen. Ik kan ook bij mijn verzekering niets gestolen claimen zonder aangifte. Beetje erg vreemd verhaal dit.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Klein lesje schadevergoeding:
Bewijs van de schade en de omvang ervan( factuur en PV)
Bewijs fout van de tegenpartij (te weinig bewaking of niet genoeg bonus pater familias gedaan)
Causaal verband tussen fout en schade.
Om een procedure te starten is steeds een ingebreke stelling(in mora stelling) nodig: aangetekend schrijven of deurwaardersexploot.
 

Erwin

Hoort erbij
5 dec 2011
50
0
0
Ik loop toch al een tijdje te zoeken op internet naar gebruikte originele 18 inch velgen voor mijn IS 250, maar nu ik lees dat Louwman Dordrecht dit soort velgen taxeert op ? 500 - ? 750, stop ik denk ik maar met zoeken. Ik denk dat ik gewoon maar een mailtje stuur naar Louwman met de vraag waar ik ze voor die prijs kan ophalen.

Wat een dramatische service. In plaats van dat ze zich de ogen uit hun kop schamen en alles proberen om de schade voor hun klant zo veel mogelijk te beperken, kiezen ze voor een vervelend conflict met een klant (wat ze indirect nog wel eens veel geld zou kunnen gaan kosten door de slechte reclame). Triest.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Erwin,

Moet je zeker doen! :) ben benieuwd wat ze zeggen!

Ik vind jammer dat het zo moet, maar helaas....

tri,

dit zijn onder andere idd ook punten die ik met de jurist besproken heb :)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mooi k...!

[edit by admin] passage verwijderd.
Velgen die ineens spoorloos zijn, een veel te laag ingeschatte waarde, geen politie erbij...
Jammer dat er zulke mensen bestaan!

Ik hoop dat je het rond krijgt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Beste gebruikers,

Er vinden nogal de nodige insinuaties plaats in dit topic over dit onderwerp. De dealer zou de velgen zelf gestolen hebben, etc. Deze opmerkingen kunnen echt niet. Wat je ook denkt.

Ik ga het topic opschonen en onderdelen van reacties, of reacties in zijn geheel verwijderen. Het topic heropen ik daarna.

Probeer met het vervolg van dit topic aub de insinuaties te vermijden.

Hube