- 14 jun 2009
- 5.626
- 63
- 48
Ja ik moet weer toevallig zoveel pech hebben ? Helaas ben ik slachtoffer geworden van mensen met losse handjes.
Een tijd geleden heb ik de ISF velgen gekocht en via Toyota Louwman Dordrecht de Michelin Pilot Super Sport erop laten leggen. De winterwielen (nieuw gekocht in 2009 en alleen gebruikt tijdens de wintermaanden) die van mijn auto afkomen liet ik achter omdat de winterbanden van de velgen afgehaald moesten worden. Vanwege de winterswap kon dit niet gelijk gedaan worden. De winterbanden zouden dan op mijn andere velgen komen, die ik later zou komen brengen. Echter werd er op een maandag 12 maart een bevestiging gedaan dat de velgen + banden van mij op een zaterdag 10maart zijn gestolen!
Je zou bijna denken hoe kan dit nou gebeuren bij zo een grote dealer met een nieuw pand en dat toevallig op een zaterdag! Paar dagen later heb ik de vestigingsmanager gesproken en hij zal dit proberen uit te zoeken en op te lossen. De banden vergoeden zal geen probleem zijn, want ze zaten er pas 2 maanden op, maar over de velgen begon hij moeilijk te doen over de waardebepaling hiervan. Ook gaf hij aan dat hij het verhaal heel vreemd vond dat alleen toevallig mijn setje verdwenen was, kort gezegd kreeg ik het gevoel dat hij vermoedde dat ik mogelijk hier zelf achter zat. Op aandringen van mij is er na een week nog steeds geen aangifte gedaan bij de politie, dit vond ik al erg vreemd. Ondertussen was die aan het zoeken voor een oplossing.. Hoe moeiijk kan het zijn? Elke dealer zou er voor verzekerd moeten zijn.
Een tijd later heb ik hem weer gesproken en zoals hij hiervoor ook al heeft gezegd, de banden worden voor mij besteld, maar voor de velgen wilt hij maar 500 euro vergoeden omdat hij ze ook maar 500 euro waard vindt. De reden is dat er sprake was van gebruikerssporen zoals steenslag/montagesporen. (Even ter informatie: de velgen zijn bij de dealer 3700euro in btw voor 4 stuks ex montage). Zelf ben ik langs diverse schade-experts geweest om navraag te doen over de situatie. Hier werd verteld dat over banden vaak een percentage wordt gerekend i.v.m. het gebruik. Over velgen wordt eigenlijk niet veel gedaan aangezien het geen slijtage delen zijn. Hooguit wanneer de velgen enorm beschadigd zijn dat hierover een correctie wordt uitgevoerd. (nog steeds geen aangifte gedaan)
Zoals ik eerder al heb aangegeven moet de discussie over waardebepaling niet door ons gedaan worden, maar door een echte onafhankelijke schade expert. Louwman Dordrecht heeft dus uiteindelijk via zijn tussenpersoon van de verzekering een ?onafhankelijk? schade expert ingeschakeld (alles obv het verhaal die Louwman Dordrecht heeft opgegeven). In hoeverre je dit onafhankelijk kan noemen valt over te discussi?ren, maar ik heb eerst even het bericht afgewacht waarmee ze komen. Zoals ik had verwacht is hier dus niks onafhankelijks aan, want de zogenaamde ?onafhankelijke? schade-expert heeft contact met mij opgenomen of ik akkoord ga met het bedrag van 750,-. Bij navraag van de onderbouwing werd gezegd dat ze vanuit zijn gegaan van de hoge afschrijvingen op velgen en dat de aanschaf in 2008 heeft plaats gevonden, de gebruikte staat en mijn hoge km stand? Zijn argument was omdat een auto met een hoge km stand dan meer 'versleten' zou zijn. Maar hij ging niet meer verder in discussie en het rapport kan ik krijgen via de verzekering van Louwman.
De volgende dag heeft Louwman Dordrecht mij gemaild met het bedrag van 750 euro zoals CED Automotive in een TIJDELIJKE GLOBALE begroting heeft staan. Definitieve rapport zou nog volgen op 20-04-2012.
Ik heb hiervoor al mijn jurist gesproken en hetis duidelijk dat er iets niet klopt met de beide partijen in het afhandelen van het probleem. Sowieso is een rapport niet geldig wanneer er geen input van beide partijen aanwezig is, daarnaast is alleen een uitgebreid rapport met de juiste onderbouwingen en berekeningen pas wettelijk geldig.
Ik heb Louwman Dordrecht gemaild dat ik graag het rapport wil inzien met de bijbehorende onderbouwingen en dat ze met een nieuw voorstel moeten komen. En zo niet dat ik verder acties zal ondernemen. resultaat > geen reactie
Nogmaals een maling dat ze voor dinsdag moeten reageren, maar > geen reactie
Dus dan worden de vervolgstappen in actie gezet.
Dus bij deze wil ik jullie graag informeren dat leden die winter/zomer wielen bij de dealers hebben opgeslagen dat je mogelijk hetzelfde probleem kan kan tegenkomen. Ik heb ze genoeg kansen gegeven om het stil te houden, maar als ze het zo doen, dan zal ik er zeker werk van maken!
De zaak heb ik overgedragen aan de rechtsbijstand voor de juridische vervolgstappen.
Alan
Het betreft de volgende velgen:
Een tijd geleden heb ik de ISF velgen gekocht en via Toyota Louwman Dordrecht de Michelin Pilot Super Sport erop laten leggen. De winterwielen (nieuw gekocht in 2009 en alleen gebruikt tijdens de wintermaanden) die van mijn auto afkomen liet ik achter omdat de winterbanden van de velgen afgehaald moesten worden. Vanwege de winterswap kon dit niet gelijk gedaan worden. De winterbanden zouden dan op mijn andere velgen komen, die ik later zou komen brengen. Echter werd er op een maandag 12 maart een bevestiging gedaan dat de velgen + banden van mij op een zaterdag 10maart zijn gestolen!
Je zou bijna denken hoe kan dit nou gebeuren bij zo een grote dealer met een nieuw pand en dat toevallig op een zaterdag! Paar dagen later heb ik de vestigingsmanager gesproken en hij zal dit proberen uit te zoeken en op te lossen. De banden vergoeden zal geen probleem zijn, want ze zaten er pas 2 maanden op, maar over de velgen begon hij moeilijk te doen over de waardebepaling hiervan. Ook gaf hij aan dat hij het verhaal heel vreemd vond dat alleen toevallig mijn setje verdwenen was, kort gezegd kreeg ik het gevoel dat hij vermoedde dat ik mogelijk hier zelf achter zat. Op aandringen van mij is er na een week nog steeds geen aangifte gedaan bij de politie, dit vond ik al erg vreemd. Ondertussen was die aan het zoeken voor een oplossing.. Hoe moeiijk kan het zijn? Elke dealer zou er voor verzekerd moeten zijn.
Een tijd later heb ik hem weer gesproken en zoals hij hiervoor ook al heeft gezegd, de banden worden voor mij besteld, maar voor de velgen wilt hij maar 500 euro vergoeden omdat hij ze ook maar 500 euro waard vindt. De reden is dat er sprake was van gebruikerssporen zoals steenslag/montagesporen. (Even ter informatie: de velgen zijn bij de dealer 3700euro in btw voor 4 stuks ex montage). Zelf ben ik langs diverse schade-experts geweest om navraag te doen over de situatie. Hier werd verteld dat over banden vaak een percentage wordt gerekend i.v.m. het gebruik. Over velgen wordt eigenlijk niet veel gedaan aangezien het geen slijtage delen zijn. Hooguit wanneer de velgen enorm beschadigd zijn dat hierover een correctie wordt uitgevoerd. (nog steeds geen aangifte gedaan)
Zoals ik eerder al heb aangegeven moet de discussie over waardebepaling niet door ons gedaan worden, maar door een echte onafhankelijke schade expert. Louwman Dordrecht heeft dus uiteindelijk via zijn tussenpersoon van de verzekering een ?onafhankelijk? schade expert ingeschakeld (alles obv het verhaal die Louwman Dordrecht heeft opgegeven). In hoeverre je dit onafhankelijk kan noemen valt over te discussi?ren, maar ik heb eerst even het bericht afgewacht waarmee ze komen. Zoals ik had verwacht is hier dus niks onafhankelijks aan, want de zogenaamde ?onafhankelijke? schade-expert heeft contact met mij opgenomen of ik akkoord ga met het bedrag van 750,-. Bij navraag van de onderbouwing werd gezegd dat ze vanuit zijn gegaan van de hoge afschrijvingen op velgen en dat de aanschaf in 2008 heeft plaats gevonden, de gebruikte staat en mijn hoge km stand? Zijn argument was omdat een auto met een hoge km stand dan meer 'versleten' zou zijn. Maar hij ging niet meer verder in discussie en het rapport kan ik krijgen via de verzekering van Louwman.
De volgende dag heeft Louwman Dordrecht mij gemaild met het bedrag van 750 euro zoals CED Automotive in een TIJDELIJKE GLOBALE begroting heeft staan. Definitieve rapport zou nog volgen op 20-04-2012.
Ik heb hiervoor al mijn jurist gesproken en hetis duidelijk dat er iets niet klopt met de beide partijen in het afhandelen van het probleem. Sowieso is een rapport niet geldig wanneer er geen input van beide partijen aanwezig is, daarnaast is alleen een uitgebreid rapport met de juiste onderbouwingen en berekeningen pas wettelijk geldig.
Ik heb Louwman Dordrecht gemaild dat ik graag het rapport wil inzien met de bijbehorende onderbouwingen en dat ze met een nieuw voorstel moeten komen. En zo niet dat ik verder acties zal ondernemen. resultaat > geen reactie
Nogmaals een maling dat ze voor dinsdag moeten reageren, maar > geen reactie
Dus dan worden de vervolgstappen in actie gezet.
Dus bij deze wil ik jullie graag informeren dat leden die winter/zomer wielen bij de dealers hebben opgeslagen dat je mogelijk hetzelfde probleem kan kan tegenkomen. Ik heb ze genoeg kansen gegeven om het stil te houden, maar als ze het zo doen, dan zal ik er zeker werk van maken!
De zaak heb ik overgedragen aan de rechtsbijstand voor de juridische vervolgstappen.
Alan
Het betreft de volgende velgen:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.