Lichte trilling in de D stand? Is250 2006.

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Goedenavond heren, Ik ben toch benieuwd of er meer zijn die het volgende ook ervaren en ook opgelost hebben. Als ik in de D met voet op de rem sta ontstaat er een lichte trilling. Als ik de airco of de achterruitverwarming is het nagenoeg weg. Dit is alleen met een warme motor. Dit ervaar ik pas een paar dagen? Wat is jullie mening?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
(Ik denk, omdat ik geen IS heb. Algemene kennis)
Dat wanneer de airco of achterruitverwarming wordt ingeschakeld de accu wordt belast en dat er dus bijgeladen moet worden en paar honderd toeren meer wordt gemaakt.

Bij een koude motor draait die sowieso op een iets hogere toerental om de olie rond te pompen/op druk brengen.

Het kan dus zo zijn, dat je accu onvoldoende energie levert. Misschien te oud, aan vervanging toe. Of niet volledig op kunnen laden vanwege het koude weer of korte stukjes rijden.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Dank Zerone voor je reactie. Misschien moet ik toerental hoger laten zetten? Of dat ?berhaupt kan. En ff de accu door laten meten.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
wat Zer0ne zegt , en niet zo gek ook he , de auto wilt naar voren en de toeren worden opgehoogd als je acc aan zet die vermogen vragen , daardoor kan een kleine trilling of evt rammeltje worden versterkt of verminderd

niet vergeten dat een automobiel een complexe machine is
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Je toeren opschroeven kun je als normale gebruiker denk ik er niet zo snel bij. Je hebt toch e.e.a. nodig om de ECU aan te spreken.
Doe eens je accu checken, of bijladen. Maar ik denk niet dat het zo gaat verhelpen maar eerder verminderen.

Beste is, zet em in neutraal als je stil staat. Dan wordt er niks aangedreven en dan slijt er ook niks/minder. Dan zou je in principe ook geen trilling meer in de pedalen hebben.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Dit is volkomen normaal en een gevolg van verhoogd dynamo- en motorbelasting in combinatie met een remmende werking van de automaat (die een rolneiging heeft). Een motor kan maar zoveel hebben in stationair, dus een licht trillen is dan normaal.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien verstandig om eerst idle RPM uit te (laten) lezen. Moet iets van 700rpm zijn (onder voorbehoud). Onder bepaalde voorwaarden kan deze onder fabrieksnorm zakken (vervuiling etc etc).

Als het sinds een paar dagen is kan weer etc ook een rol spelen..