Lichte trilling in de D stand? Is250 2006.

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
82
3
8
Goedenavond heren, Ik ben toch benieuwd of er meer zijn die het volgende ook ervaren en ook opgelost hebben. Als ik in de D met voet op de rem sta ontstaat er een lichte trilling. Als ik de airco of de achterruitverwarming is het nagenoeg weg. Dit is alleen met een warme motor. Dit ervaar ik pas een paar dagen? Wat is jullie mening?
 
(Ik denk, omdat ik geen IS heb. Algemene kennis)
Dat wanneer de airco of achterruitverwarming wordt ingeschakeld de accu wordt belast en dat er dus bijgeladen moet worden en paar honderd toeren meer wordt gemaakt.

Bij een koude motor draait die sowieso op een iets hogere toerental om de olie rond te pompen/op druk brengen.

Het kan dus zo zijn, dat je accu onvoldoende energie levert. Misschien te oud, aan vervanging toe. Of niet volledig op kunnen laden vanwege het koude weer of korte stukjes rijden.
 
Dank Zerone voor je reactie. Misschien moet ik toerental hoger laten zetten? Of dat ?berhaupt kan. En ff de accu door laten meten.
 
wat Zer0ne zegt , en niet zo gek ook he , de auto wilt naar voren en de toeren worden opgehoogd als je acc aan zet die vermogen vragen , daardoor kan een kleine trilling of evt rammeltje worden versterkt of verminderd

niet vergeten dat een automobiel een complexe machine is
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne
Je toeren opschroeven kun je als normale gebruiker denk ik er niet zo snel bij. Je hebt toch e.e.a. nodig om de ECU aan te spreken.
Doe eens je accu checken, of bijladen. Maar ik denk niet dat het zo gaat verhelpen maar eerder verminderen.

Beste is, zet em in neutraal als je stil staat. Dan wordt er niks aangedreven en dan slijt er ook niks/minder. Dan zou je in principe ook geen trilling meer in de pedalen hebben.
 
Dit is volkomen normaal en een gevolg van verhoogd dynamo- en motorbelasting in combinatie met een remmende werking van de automaat (die een rolneiging heeft). Een motor kan maar zoveel hebben in stationair, dus een licht trillen is dan normaal.
 
Misschien verstandig om eerst idle RPM uit te (laten) lezen. Moet iets van 700rpm zijn (onder voorbehoud). Onder bepaalde voorwaarden kan deze onder fabrieksnorm zakken (vervuiling etc etc).

Als het sinds een paar dagen is kan weer etc ook een rol spelen..