Lichte vibraties

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Misschien ben ik wat vervelend, maar ik heb bv al paar keer de dealer laten kijken naar de oorzaak, dat mijn auto in D stand (automaat) icm mijn voet op de rem (bv voor een stoplicht, bij een warme motor, wat lichte vibraties heb in mijn stuur. Hebben jullie dat ook? De leenauto's die ik heb, hadden dit probleem niet. Zodra ik het toerental met 200 a300 rpm verhoog dan is dat ook meteen weg.

Ook heb ik wel lichte vibraties (alsof de banden niet goed gebalanceerd zijn) op hogere snelheden. Dit geldt zowel voor mijn winter als zomerbanden en ze zijn beide al paar keer gebalanceerd. De dealer geeft de schuld aan de 18inch, maar goed.... naar mijn mening zijn de 18inch gevoeliger maar of ze de oorzaak zijn van dit probleem?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
van je trilling met de voet op de rem zou ik niet weten... van je trilling op snelheid... heb je je winter en zomerbanden op dezelfde wielen? Misschien zijn je wielen niet recht meer? Misschien iemand met dezelfde wielen zoeken en dan die onder je auto doen en proberen? (weet niet of dat helpt ivm balanceren, maar probeer mee te denken ;) )
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Trilling bij snelheid zou ook een iets verbogen velg kunnen zijn. Zeker na dit afgelopen winterseizoen met de gaten in de weg zou dit zomaar kunnen.

De vibratie bij stilstand heb ik niet en zou er ook niet mogen zijn. Ik zou hier toch even naar laten kijken.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb aparte winter en zomer velgen... en de zomervelgen waren zelfs nieuw. Misschien toch maar even een andere dealer laten checken.

vibraties zijn echt minimaal bij stilstand, maar ik voel het heel klein beetje.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien dempers van de motor of versnellingsbak? Ja, probeer een andere dealer zou ik zeggen.. als dit allemaal steeds reproduceerbaar is tenminste?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmm vind het ook een beetje raar, het is maar heel klein beetje :), maar ik wil gewon het liefst alles goed en perfect hebben :p

even een keer een andere dealer na late kijekn
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik ben wat dat betreft ook een perfectrionist. Bijvoorbeeld het aspleetje tussen de ventilators en het dashbord is iets dat mij al tijden gek maakt.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Trillen in de D stand word vaak veroorzaakt door een (te) laag toerental, helaas is dit niet meer op te stellen met een schroef of iets dergelijks MAARRRR dit probleem ken ik van de avensis d4 motoren.

Het stationaire toerental word geregeld door een lucht regel klepje, hier staan standaart waardes voor, in de standaart word een bepaalde luchtstroom langs de gasklep meegerekend. Het gasklephuis vervuild door de vette lucht uit de carterventilatie icm fijn stof wat gewoon door het luchtfilter komt. Hierdoor word de luchtstroom langs de gasklep minder en dus de benodigde lucht voor een lekker stationair toerental komt niet meer aan.

Dus: even gasklephuisje schoonmaken met wat rem reiniger of iets anders ontvettends, vooral de rand van de gasklep en waar de gasklep op sluit.


Ik hoor graag of dit helpt,


gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Koen,

Klopt! dat heb ik namelijk ook gelezen, maar ik moet dat nog eens proberen :).. maar het is nu nog een beetje te koud voor, dus ik wacht even af tot volgend voorjaar :D

Wellicht dat het hiervoor al lukt, maar dan laat ik het je zeker weten!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Vandaag even alleen een klein beetje schoon gemaakt..........(was aardig zwart geworden daar bij me gasklep) Zou echter nog een keer grondig schoongemaakt moeten worden met speciaal reinigingsspul.

Auto herstarten en hij draait 2000 toeren!! ahaha zo zie je maar weer hoeveel de computer hiervoor moest bijstellen om het stationair toerental weer normaal te laten lopen.

Het verschil: Trillen in de Dstand is nu aanzienlijk minder geworden, maar het grootste verschil zit hem in de gevoeligheid van het gaspedaal.. die is nu veeel directer geworden en reageert ook een stuk sneller :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het geKke is dat ik. De dealer daar in het verleden heb gevraagd om juist hierna te kijken. Wat ook is gedaan en schoongemaakt, dus daarom ging ik even verder zoeKken naar andere oorzaken. Maar er is nog steeds wel wat aanwezig.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hoe lang heb je dit probleem al dan?
Hebben ze er bij de dealer wel echt naar gekeken? en was het toen opgelost/verbeterd?



gr. koen