Lichte vibraties

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.631
67
48
Heren,

Misschien ben ik wat vervelend, maar ik heb bv al paar keer de dealer laten kijken naar de oorzaak, dat mijn auto in D stand (automaat) icm mijn voet op de rem (bv voor een stoplicht, bij een warme motor, wat lichte vibraties heb in mijn stuur. Hebben jullie dat ook? De leenauto's die ik heb, hadden dit probleem niet. Zodra ik het toerental met 200 a300 rpm verhoog dan is dat ook meteen weg.

Ook heb ik wel lichte vibraties (alsof de banden niet goed gebalanceerd zijn) op hogere snelheden. Dit geldt zowel voor mijn winter als zomerbanden en ze zijn beide al paar keer gebalanceerd. De dealer geeft de schuld aan de 18inch, maar goed.... naar mijn mening zijn de 18inch gevoeliger maar of ze de oorzaak zijn van dit probleem?

heb dit probleem al anderhalf jaar ofzo, ze zouden hebben schoongemaakt maar het was toen net zo als voor het maken, dus wellicht hebben ze iets anders schoongemaakt dan.

ik heb er zelf wat meer resultaat eruit gehaald.

ja nu al, terwijl je het nog niet grondig heb. Nou ja goed, het gaat de goede kant op, daar gaat het om.

gr. koen

Geachte heren,

Dit probleem komt me bekend voor, had het vanochtend ook.
Stond voor een stoplicht in stand D, vervolgens zakte het toerental aanzienlijk en begon de auto te trillen. Ik schrok er toch een beetje van want dit was totaal niet gebruikelijk, het leek alsof er een cillinder wegviel, maar dat lijkt me sterk.
Heb hem toen in Neutraal gezet en een tikje gas gegeven en daarna niet meer voorgekomen.
Is tevens pas voor de 2e keer in 5 maanden voorgekomen, maar moet het zeker laten nakijken bij de 90.000 beurt.

Is het probleem al bij jou verholpen? Of ben je meer te weten gekomen?

mvg,

Jouw probleem is iets anders maar volgens de omschrijving heb jij last van carbon build up netals heelveel gasten uit de usa. Interne reiniging kan helpen, maar je ik heb zelf mijn gasklep schoongemaakt en het loopt nu wel een stuk beter. Maar die lichte vibratie is er nog steeds. Een normale 4cyl benzine trilt meer :p

ah bedankt! Ik ben ook even gaan googelen en je hebt gelijk
zal me er eens in gaan verdiepen en de gasklepbuis laten reinigen
ik laat het weten als het opgelost is.

Heren,

Misschien ben ik wat vervelend, maar ik heb bv al paar keer de dealer laten kijken naar de oorzaak, dat mijn auto in D stand (automaat) icm mijn voet op de rem (bv voor een stoplicht, bij een warme motor, wat lichte vibraties heb in mijn stuur. Hebben jullie dat ook? De leenauto's die ik heb, hadden dit probleem niet. Zodra ik het toerental met 200 a300 rpm verhoog dan is dat ook meteen weg.

Ook heb ik wel lichte vibraties (alsof de banden niet goed gebalanceerd zijn) op hogere snelheden. Dit geldt zowel voor mijn winter als zomerbanden en ze zijn beide al paar keer gebalanceerd. De dealer geeft de schuld aan de 18inch, maar goed.... naar mijn mening zijn de 18inch gevoeliger maar of ze de oorzaak zijn van dit probleem?

Hoi Alan, Ik ervaar dit ook sinds een paar dagen lichte vibraties in D stand? Heb je dit ooit opgelost? Groet Antwan.