Loki

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hai!

Ik ben Rob en woon in Amsterdam.

Ben ICT-er en in september 2007 heb ik na 12 jaar in loondienst te hebben gewerkt besloten voor mijzelf te beginnen. Al die jaren heb ik lease gereden, maar nu moest ik weer priv? een auto gaan aanschaffen.

Dit had als grote voordeel dat ik kon kopen wat ?k wilde hebben, en niet wat de baas wilde dat ik reed.

Voordat de jacht werd geopend heb ik mezelf een aantal criteria opgelegd:

1. Exclusiviteit
2. Automaat
3. Goede service

Terwijl ik mijn leasebak richting de BMW dealer in Amsterdam-Zuid stuurde kwam ik langs de Lexus dealer, waarna ik besloot de BMW dealer links te laten liggen.

Ik heb daar toen een 1999 Lexus IS200 gekocht. Een heerlijke auto, waarbij het merk je al direct het gevoel gaf "onderdeel van de familie" te zijn. Als ik mijn gezicht liet zien bij de dealer wist iedereen gelijk wie ik was.

Inmiddels ben ik sinds mei overgestapt in een IS250 Executive AUT6 uit 2005 en rijdt deze naar volle tevredenheid.

Mijn vrouw is van de foto-reportages, dus ik laat haar binnenkort nog wel wat kiekjes schieten.

Rob.

[/img]
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom!

Het begint hier druk te worden met de IS-en
Ik denk dat er maar weinig Lexus rijders zijn die niet tevreden zijn met hun besluit.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom! Jij hebt toevallig niet 28-RZ-ZX gekocht? De blauwe executive? Daar heb ik nog test in gereden!

Mocht dat wel zo zijn dan heb ik nog een leuke link voor je, waar deze specifieke auto in getest wordt:

http://www.rijtesten.nl/test.php?id=11
 

twoglory

Nieuw hier
26 aug 2008
24
0
0
Hey welkom Rob,

Ook zo blij dat er eindelijk een forum voor Lexus is..

een executive..

als je je lederen stoelen zat bent dan geef je maar een belletje :p
Dan neem ik ze voor een prikkie over 8)
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Welkom op het forum Rob,
En veel plezier met je nieuwe aanwinst :wink:

Gusmano 8)
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
twoglory zei:
Hey welkom Rob,

Ook zo blij dat er eindelijk een forum voor Lexus is..

een executive..

als je je lederen stoelen zat bent dan geef je maar een belletje :p
Dan neem ik ze voor een prikkie over 8)

Nee, ik ben verslaafd aan het leer, vooral de stoelventilatie die koude lucht door je bilnaad jaagt! :D :D :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Loki zei:
Nee, ik ben verslaafd aan het leer, vooral de stoelventilatie die koude lucht door je bilnaad jaagt! :D :D :D

Dat was trouwens de enige reden waarom ik het leer boven het suede zou verkiezen. Want dat is inderdaad een zeer lekkere ervaring. Zeker zomers.

Bevalt jouw IS trouwens nog?
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Loki zei:
Nee, ik ben verslaafd aan het leer, vooral de stoelventilatie die koude lucht door je bilnaad jaagt! :D :D :D

Dat was trouwens de enige reden waarom ik het leer boven het suede zou verkiezen. Want dat is inderdaad een zeer lekkere ervaring. Zeker zomers.

Bevalt jouw IS trouwens nog?

Ik meld het je binnenkort. Mijn IS mag voor zijn eerste 45K beurt naar Lexus Amsterdam. Ik laat er gelijk winterschoeisel onder plempen. Ze slaan dat keurig voor me op. In april wissel ik ze terug.

Wel heb ik wat last van een loszittend paneel op de middenstijl en een lelijk "squeek"-geluidje wanneer ik mijn arm op de portierrand leg (en nee, het piepje komt niet uit mijn armen :D )
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat squeek-geluidje, dat heb ik volgens mij ook wel eens. Een loszittend paneel op de middenconsole? Welk paneel?

Wat de winterbanden betreft, ik zit er al een tijdje over na te denken, wel een extra set velgen, geen extra set. Men verteld mij continu dat winterbanden beter zijn onder de 8 graden, alleen op de vraag hoe het zit met deze vergelijking wanneer zomerbanden op temperatuur zijn, daar krijg ik geen antwoord op. Toch moet ik snel een beslissing nemen, dus zullen ze er wel gaan komen.

We moeten trouwens nog eens mailen over de toekomst van de site.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Dat squeek-geluidje, dat heb ik volgens mij ook wel eens. Een loszittend paneel op de middenconsole? Welk paneel?

Wat de winterbanden betreft, ik zit er al een tijdje over na te denken, wel een extra set velgen, geen extra set. Men verteld mij continu dat winterbanden beter zijn onder de 8 graden, alleen op de vraag hoe het zit met deze vergelijking wanneer zomerbanden op temperatuur zijn, daar krijg ik geen antwoord op. Toch moet ik snel een beslissing nemen, dus zullen ze er wel gaan komen.

We moeten trouwens nog eens mailen over de toekomst van de site.

Hube, ik heb besloten voor deze winter gewoon nog maar even door te kachelen met zomerbanden. Heb van borbet wel een mooie set velgen gezien. Daar wil ik na de winter (en als de budgetten het toelaten) een naar gaan kijken en dan winterschoeisel om mijn huidige velg.

Jammer dat de IS-F velg niet los verkrijgbaar is... :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Inderdaad, dat is zonde, maar je kan altijd een look-alike velgen bestellen. Ook ik heb de stap deze winter niet gemaakt naar winterbanden.

Heb jij al iets gehoord van Lexus Amsterdam over de VAIS oplossing (USB voor ML)?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ow nee? alles is mogelijk... voor de juiste prijs:

IS-F velgen

Je zou ook eens bij wat wat demontage bedrijven kunnen rond zoeken voor een originele set velgen. of verder op ebay. Transport is vaak wat lastiger. Maar voor mijn Amerikaanse auto's kan ik altijd wel wat regelen voor mezelf
Dit soort velgen kan je ook gewoon krijgen:

Via luchtvracht is het wel wat duurder. ik was toen voor een automatische transmissie 700 dollar kwijt aan verzendkosten, maar het was hier wel binnen 3 dagen!
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Inderdaad, dat is zonde, maar je kan altijd een look-alike velgen bestellen. Ook ik heb de stap deze winter niet gemaakt naar winterbanden.

Heb jij al iets gehoord van Lexus Amsterdam over de VAIS oplossing (USB voor ML)?

Toevallig nog even met ze gemaild afgelopen week. Het antwoord was: "wordt op korte termijn binnen verwacht"... Whatever that may be :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jelmer zei:
Ow nee? alles is mogelijk... voor de juiste prijs:

IS-F velgen

Je zou ook eens bij wat wat demontage bedrijven kunnen rond zoeken voor een originele set velgen. of verder op ebay. Transport is vaak wat lastiger. Maar voor mijn Amerikaanse auto's kan ik altijd wel wat regelen voor mezelf
Dit soort velgen kan je ook gewoon krijgen:

Via luchtvracht is het wel wat duurder. ik was toen voor een automatische transmissie 700 dollar kwijt aan verzendkosten, maar het was hier wel binnen 3 dagen!
Bijna 3300 dollar. Ja, de juiste prijs ;) Maar goed, dit is wel iets goedkoper dan Lexus Nederland er voor vraagt :) Gelukkig zitten er wel banden om.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Loki zei:
Toevallig nog even met ze gemaild afgelopen week. Het antwoord was: "wordt op korte termijn binnen verwacht"... Whatever that may be :)

Tja.... we zien het wel. Ik kijk er wel naar vooruit!