LPG in LS430

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Ik zal verslag doen van mijn ervaringen met LPG in mijn LS430

Vanochtend de auto naar Mesman in Son gebracht, vrijdag kan ik 'm weer ophalen, intussen voor gering bedrag een Twingo meegekregen.

De eerste indruk is in elk geval goed. Alles wordt aan het oog onttrokken. De schakelaar komt in de console onder het klepje op de plek van de asbak. Het LPG tankstuk (hoe heet zo'n ding?) past nog naast de benzinedop, ook weer achter het klepje. En de tank zelf komt op de plek van het achterwiel onder de vloer van de achterbak, zonder dat deze opgehoogd hoeft te worden.

Het wordt daardoor wel een relatief kleine tank (55 liter, wat staat voor 44 liter tanken), maar heeft als bijkomend voordeel dat-ie van 1805 kilo naar 1849 kilo gaat en dus in dezelfde belastingklasse blijft. En in mijn Volvo kon ik de afgelopen jaar maar 38 liter tanken, dus wat dat betreft valt het nog mee.
 

ludboo

Nieuw hier
16 mei 2011
15
0
0
fetch
:photo: :worship:
 

Bijlagen

  • IMG_20110529_080059.jpg
    IMG_20110529_080059.jpg
    115,9 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt door een moderator:

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Zo rustig rijdt een LS430: je kunt zonder problemen fotograferen bij een snelheid van 150 km per uur...

(vraag is alleen of ze jou niet ook fotograferen...)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Misschien moeten we een kleine feature maken wanneer de 1.000.000 bereikt wordt :)

Voel je daar wat voor Ludboo?
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Kijk dat zijn de kilometerstanden! En ludboo lacht zich een scheur natuurlijk dat hij dat allemaal in een ls430 mag rijden, echt geweldig!
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Net terug van vakantie in Italia. Terug in een keer 1360 kilometer + plus een uur met de veerboot vanaf Elba, geen enkel probleem, je stapt fit uit. VCS lichtje is inmiddels wel gaan branden, moet dat even laten checken.

Was een beetje bang voor de smalle straatjes rond het Comomeer, maar je glijdt overal soepel tussendoor.

Het verbruik van LPG zit onder normale omstandigheden nu steeds rond de 1 : 8,2.

Zit wel een klein reutelgeluidje bij de LPG installatie onder de motorkap, die bij een normale auto niet zou opvallen maar bij de stille Lexus wel. Niet storend, maar ga nog wel even langs de installateur om te kijken of dat echt onvermijdelijk is.
 

ludboo

Nieuw hier
16 mei 2011
15
0
0
Hallo, ik wil even laten weten dat ik mijn 03/2004 lexus ls430 heb verkocht, de teller stond op 877000 km, :worship: de auto is nu onderweg naar dubai voor een nieuw leven, ik heb inmiddels een nieuwe gekocht, weer een ls430 nu van 08/2005, zelfde kleur groen maar nu een president van eerste eigenaar, 30-10 gaat het lpg systeem erin, en dan kunnen we weer kilometers gaan maken, zin in! :rulez:
links oud, rechts nieuw, so whats new?
 

Bijlagen

  • kontjes.jpg
    kontjes.jpg
    211,1 KB · Weergaven: 44

ludboo

Nieuw hier
16 mei 2011
15
0
0
nog even dit, de oude is nu onderweg naar dubai, daar krijgt de auto een nieuw interieur, schuif/kantedak, nieuwe wielen, en voorkantje wordt gespoten ( en waarschijnlijk de teller een eindje achteruit) dan gaat hij daar de verkoop in, bedrijf heeft meerdere indiase mensen in dienst, maandloon 150 euro, voor dat geld kun je inderdaad wonderen verrichten, 4 man een maand lang en de ls is weer als nieuw.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Wauw ongelofelijk. De nieuwe LS430, wat voor een kilometerstand heeft deze? Ben benieuwd hoeveel je met deze gaat rijden. Top man.
 

ludboo

Nieuw hier
16 mei 2011
15
0
0
Inmiddels rijd ik alweer een tijdje met de nieuwe ls430, gas ingebouwd bij 182.000 km en inmiddels staat de teller 205.000, verbruik 1 op 8,2, en dat is met doorrijden.
gas systeem van prinz, met computer gestuurd smeer systeem, echt een topper, je zet de fles met smeermiddel op zijn kop in het systeem en als de fles leeg is kan je nog 100 km rijden, dan wordt er automatisch overgeschakeld op benzine, dus niet meer zo'n oude fles met een kraantje voor het druppelen, maar gewoon computer gestuurd door de lpg computer.
zou dus beter moeten zijn voor de motor, maar dat zullen we zien of merken over ongeveer 2 ton.
Ik had gekozen voor een 74 liter tank op de plaats van het reservewiel, dit vooral omdat de president versie al die rommel achter de achterbank heeft zitten. vorige tank zat tegen de achterbank aan en was 100 liter.
Als je veel rijd is 74 liter (zonder 80% uiteraard) een beetje te weinig, sta nu regelmatig langs de snelweg te tanken voor ik weer thuis ben en dat is 10 cent per liter duurder ggrrrrrrr :X

Ludboo
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja ;) Een grote tank is toch prettiger ;)

Maar goed, het is een mooie auto en ook een hele fijne auto! Op naar de 500.000km! :rulez:
 

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
Hube zei:
Tja ;) Een grote tank is toch prettiger ;)

Maar goed, het is een mooie auto en ook een hele fijne auto! Op naar de 500.000km! :rulez:
ik heb ook een president 430 .waar heb je die gasinstallatie laten inbouwen ? is het een 3 G ?
en wat is de wegen belasting ,ls ik vragen mag .
 

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
Hey Ludboo,

Gaat alles goed in het hoge noorden?

Ik ben persoonlijk geen liefhebber van lpg, maar wat jullie mannen presteren met de Ls op gas is toch wel een applausje waard ;-)

Groeten,
L-expert
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
'Een Lexus op gas, dat kan nooit veel wezen!' Zo werd ik in de werkplaats verwelkomd toen ik vorige maand mijn LS 430 naar de Lexus garage in Arnhem bracht voor een grote beurt en de APK. Lekkere binnenkomer, het was de eerste keer dat ik er kwam... De man aan de balie probeerde het nog te redden: 'Je ziet het niet vaak, dat bedoelde hij waarschijnlijk.'

Ik was bijna meteen weer omgedraaid, maar gelukkig hebben ze me verder prima geholpen...

Heb in mijn eerste jaar inmiddels 45.000 km (kmstand 215.000) probleemloos op LPG gereden, tussen de 1 op 8, 1 op 8,5. En met een literprijs, zo zag ik net nog even bij het tankstation in het dorp, van 0,649 cent...