Ik blader nog wel eens door de LS occasions. Wat mij opvalt is de gewichtstoename van de hybride versie tov de 'reguliere' uitvoering. Wanneer ik in de markt ben voor een volgende wagen, reken ik wel eerst even het verschil in wegenbelasting en brandstofverbruik door. Het hangt dus ook een beetje van de kilometers af die je maakt.
Ik blader nog wel eens door de LS occasions. Wat mij opvalt is de gewichtstoename van de hybride versie tov de 'reguliere' uitvoering. Wanneer ik in de markt ben voor een volgende wagen, reken ik wel eerst even het verschil in wegenbelasting en brandstofverbruik door. Het hangt dus ook een beetje van de kilometers af die je maakt.
Voor wat betreft bouwjaar zou ik me weinig zorgen maken, al is E10 geschiktheid wel iets om op te letten. Voor wat betreft al of niet hybride zou ik zeker voor hybride kiezen. De techniek daarvoor is alleszins betrouwbaar, en het brandstofverbruik is duidelijk lager. Tenslotte heb je nog diverse uitrustingsniveaus. Hoe meer er op en aan zit, hoe meer er kapot kan gaan....Een President uitvoering is natuurlijk het mooist, maar veel van de daarbij behorende extra's kun je alleen genieten vanaf de achterbank. Achter het stuur is er denk ik niet zoveel anders dan bij de "eenvoudiger" uitvoeringen. Verder denk ik dat als je een enigszins acceptabel exemplaar tegenkomt dat binnen het budget past, je beter meteen toeslaat. Uiteindelijk is het aanbod buitengewoon beperkt en als je een bepaalde kleur of een specifiek uitrustingsniveau wilt, zul je geduld moeten hebben. Wat ik in ieder geval zou doen is bij een mogelijke auto een keuring laten uitvoeren door een Lexus dealer of een bedrijf dat zich op het onderhoud van Lexus auto's heeft gespecialiseerd. Dat zou je mogelijk tijdig voor eventuele kostbare reparaties kunnen waarschuwen. De noodzaak tot reparaties hoeft op zich geen beletsel te zijn voor aankoop, mits daarmee met de prijsstelling van de auto rekening is gehouden.
LS600H of LS460 zit in praktijk helemaal niet zoveel verschil tussen qua verbruik, dit komt grotendeels door het verschil in gewicht, uit mijn hoofd is het verschil bijna 500 kilo. Nu even geen tijd om na te zoeken?
Ik heb destijds 3 maanden huiswerk gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat een LS460 voor mij voldoende is. Daarnaast zou ik gewoon voor een President uitvoering gaan en niks minder. Is ook gewilder indien je hem weer wil verkopen. LS600H is allemaal wel leuk en aardig, maar het verschil qua verbruik is nogmaals nihil (of je moet vaak 30km/h uur rijden) dat je eigenlijk werkt voor de belasting dienst vanwege diens veel hogere gewicht. Ik rijd veel snelwegverkeer en rijd nog steeds 130km/h en scoor een gemiddelde van 11,6 liter, wat voor een V8 gewoon goed is.
E10 is trouwens een nogo, voor verdere tips en tricks zou ik gewoon even op clublexus.com kijken daar staan meer dan genoeg tips waar op te letten.
Ik tank inderdaad nooit 95.....alleen BP Ultimate. ik zal eens in de tankdop kijken ik meende dat daar ook 98 in vermeld stond..
Vandaag even op en neer naar Oldenzaal gereden en voor de verandering de snelheidslimieten aangehouden, volgens de boordcomputer 7,7/100 km, bijna 1 op 13 dus...
Ik tank inderdaad nooit 95.....alleen BP Ultimate.... Verschil in prijs is te verwaarlozen.
Vandaag even op en neer naar Oldenzaal gereden en voor de verandering de snelheidslimieten aangehouden, volgens de boordcomputer 7,7/100 km, bijna 1 op 13 dus...
Qua verzekering geen idee trouwens. Ikzelf heb de LS verzekerd tegen taxatiewaarde, mocht er iets gebeuren lijd ik geen verlies.
Ok, helder. Nooit echt bij stil gestaan maar een betere benzine zou ook in mijn huidige situatie (gs450h) betere topprestaties geven....
En zijn er ook nog andere benzines (behalve dus de BP Ultimate) die het tanken waard zijn? Super98 of.....?
Het schijnt dat BP Ultimate de beste is van de Nederlandse premium 98 brandstoffen. Ik weet helaas alleen niet precies meer wat de reden daarvoor is. Vaag herinner ik me dat Ultimate als enige echt geen ethanol bevat.
Regelmatig een half uur op forse snelheid rijden (hoger dan in Nederland toegestaan....) zou de meeste van die problemen voorkomen, maar als dat niet gaat zul je dus af en toe de noodzaak tot "additionele medicatie" kunnen ervaren.
Een rondje Duitse autobahn met vakantie geeft inderdaad altijd merkbaar verschil.
Gelukkig mogen we het binnenkort weer proberen.
Ben aan het ori?nteren op een overstap naar de LS gen4. Waar zou ik op moeten letten qua bouwjaar etc etc? Bouwjaar vanaf 2008 ivm E10 benzine? En hebben/hadden bepaalde bouwjaren specifieke probleempjes/aandachtspunt(jes)?
Even weer on topic:
Ik lees al jaren het 4LS forum van CL en onderstaande valt mij op bij beide modellen.
De draagarmen voor slijten vrij snel, deze zijn vrij prijzig maar ik vermoed dat dit door de bestuurder komt, bij het scherp insturen bij het parkeren komen er verkeerde krachten op de rubbers waardoor ze uitlubberen.
De AWD versies hebben soms last van vibraties, dit kan meestal verholpen worden door de olie in de tussenbak te verversen, soms als je pech hebt moeten de aandrijfassen voor vervangen worden.
De ML versterker kan soms kapot gaan.
Het dashboard kan plakkerig aan gaan voelen, dit komt door de weekmakers die uit het kunststof komen bij zeer warm weer.
De luchtvering achter kan gaan lekken. Ook dit ligt voornamelijk aan de bestuurder.
Bovenstaande zijn de meest voorkomende problemen die flink in de papieren kunnen lopen. Deze gelden ook voor de facelift modellen.
Verder gewoon rekening er mee houden dat het geen Aygo is, reken gemiddeld de kosten op bijna het dubbele van een GS of IS.
Top, bedankt voor de tips. Is een aankoopkeuring bij een Lexus dealer een verstandige optie in deze?