LS newbie 430 2004

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAah zeker rijdt dat lekker! ik heb een maand geleden ook een LS430 voor een paar dagen :) heerlijke auto! vooral de V8
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
In NL is de LS alleen met de V8 geleverd, ook in Japan trouwens.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ls-en zijn wereldwijd alleen officieel met V8-en verkocht, alleen de Toyota Century is leverbaar met V12 1GZ-FE motor, 5.0 liter inhoud en het ongelooflijke vermogen van 276 PK, zal wel een heel smeuig afgeknepen blok zijn. :D
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
V12, das pas echt smullen!!

Qua onderhoud heb ik het nooit gedurfd (geen technisch inzicht en vermogen).
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is een heel behoudend model, die is in zo'n tien jaar niet verandert denk ik, en daarvoor ook iets van 10 jaar. hahaha. Is meer zo'n ding voor staatshoofden.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Heeft Lexus ooit officieel van die vlaggetjes voorop de auto geleverd? Een must voor een beetje dictator of militaire sjef.

Briljante optie in de optielijst van MB.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
handigneefje zei:
Heeft Lexus ooit officieel van die vlaggetjes voorop de auto geleverd? Een must voor een beetje dictator of militaire sjef.

Briljante optie in de optielijst van MB.


Eeeh nee de Lexussen worden uitsluitend door nette menesen bereden die niet van vlaggetjes houden op hun spatborden, mensen die dit wel willen neme een Pullman Mercedes, en dan het liefst der Grosse serie.

Daar reed echt het slechtste wat er op aarde te vinden was in, hoofdzakelijk dictators :D
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
@Jelmer, die is goed!

Kunnen we geen groupbuy maken voor alle LS'en, vlaggetjes op de voorkant??? Misschien verkoopt dan de auto niet alleen lekker richting Oost-Europa (en verder) maar ook in de ervaren dictatorlanden. :D

Auto staat in de verkoop maar wel met gemengde gevoelens. Iemand van Lexus vroeg zich af hoe ik toch een overstap kon maken naar een RXh. Heb geantwoord dat dat misschien ook wel niet gaat. Noemde even alle nadelen van de RXh op en de voordelen van de LS. Tsja, dan begin je toch wel te twijfelen.


Groetennnn
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Wat een gemengde gevoelens over de auto (en dat voor een auto-leek zoals ik, gevoel en auto....?).

Wilde eigenlijk de auto verkopen en een andere gezinscruiser aanschaffen. Voorstel was een RXh voor mijn ega, kleine Mercedes er uit. In een RXh gereden maar zit er gewoon niet lekker in, zeker niet in vergelijking met een de 430. Doorrijden dus omdat ik niets anders kan vinden dat zo lekker cruised. Over het uiterlijk kun je van mening van verschillen maar ik vind het in ieder geval niet de mooiste auto die er is.

Ook wel grappige ontwikkeling bij mij. Jaren hoge auto's gereden, sinds de 430 ben ik weer helemaal om naar 'laag'. Gewoon omdat het veel beter stuurt en voornamelijk zit. In een SUV zit je toch een beetje op de stoel in plaats van er in (benen maken een hoek van 90gr zeg maar). Wijsheid komt met de jaren.

Maar, de afgelopen week een beetje ditjes en datjes gekregen aan de auto. Wiellager links, schokbrekers die niet geweldig zijn en een beetje speling tussen gaspedaalruimte en stuur. Bovendien moeten eigenlijk schijven/remmen vervangen worden voordat ik weer 2 wintersports ga doen. Hebben jullie nog tips voor het vervangen van de wiellagers (denk dat ik maar links en rechtsvoor laat doen), vervangen schokbrekers en vervangen schijven/remmen? Speling laat ik maar even zitten maar als je een tip of een idee hebt wat het zou kunnen zijn hoor ik het graag. Lexus dealer heeft een 1 uur nodig om de boel open te halen maar weten niet wat het is.

Wie heeft goede tips voor de monteur (niet ik :( ).

Voor de rest weer lekker 20.000km verder gecruised sinds maart van dit jaar. :p