Hallo, ik ben nieuw hier :hi:
Sinds kort ben ik eigenaar van een ls400. Ik heb hem gekocht van Fabian, via dit forum. Ik heb mijzelf net voorgesteld bij 'even voorstellen' en zal het hier nog even kort doen:
Ik ben Maarten, 21 jaar woon in Enschede en heb dus de ls400 van Fabian overgenomen. Deze staat in het topic te koop. De ls400 uit 1991. Tot nu toe erg tevreden mee.
Aangezien de auto niet echt onderhoudshistorie heeft heb ik hem maar eens naar de lexus dealer hier in de buurt gebracht. Daar staat hij nu. Wat mij van tevoren al opviel was dat de auto niet echt warm wordt. De auto start ook niet heel netjes na een nacht stil te hebben gestaan, hij start wel altijd. Je moet hem een seconde of wat vasthouden, dan gaat hij aan en na nog een seconde of 2 loopt de motor pas netjes op alle cilinders. Ik dacht zelf aan bougies, maar heb gevraagd aan de garage hier niet naar te kijken, aangezien ze daar 400 euro voor vragen. Daarnaast moest ik laatst de stuurbekrachtigingsolie bijvullen.
De garage belde mij net:
- Motor niet goed warm: dit is de thermostaat die wordt nu door de garage vervangen.
- Stuurbekrachtigingspomp: Garage zegt: lekt niet (!?). Terwijl bij mij de sensor al is afgedopt en ik olie heb zien liggen (heldere olie). Wat wel lekt is de automaatbak zeggen ze. (Volgens mij zit hier rode olie in, weet het niet heel zeker.) Beetje vreemd. En ook wel naar, want als mijn stuurbekrachtiging wel lekt gaat de dynamo waarschijnlijk een keer kapot.
- Bijgeluid startmotor --> Ooit een keer een nieuwe startmotor. Hoe herken ik dit geluid? Maakt de startmotor dit ook tijdens het rijden? Ik denk dan gelijk aan mijn stuurbekrachtigingspomp aangezien ik weet dat deze geluid maakte door lucht in het systeem. Na het bijvullen is dit geluid flink minder geworden en bijna weg, volgens mij niet helemaal. (Moest er aardig wat in gooien).
- Speling in het stuurhuis
- Stuur beetje scheef --> uitlijnen
- Koeling van de motor is matig --> Ooit een keer een nieuwe radiator
- Enkele lampjes kapot
Mijn vragen:
- Weet iemand een ls400 specialist in de buurt van Enschede? Of ?berhaupt een specialist ergens in het land?
- Het starten, kan dat goed aan de bougies liggen of iets anders?
- Hoe snel lekt een automaatbak bij deze auto's? Ik heb er namelijk nog nooit iets over gelezen.
- Kan de monteur een lek van de stuurbekrachtiging verwarren met een lek van de automaatbak?
- Kan de monteur het geluid dat de stuurbekrachtigingspomp maakt verwarren met een geluid van de startmotor?
Verder ben ik zeer tevreden met alles wat het wel doet aan de auto:
Electrisch gebeuren
Audio installatie, ook de cd wisselaar
Schakelen gaat mooi soepel
Auto gaat als een speer
Traction control (in de winter)
Het knopje van traction control off (in de winter) :biggrin:
Ik ben van plan hier weer een goede auto van te maken en hem daarna goed in onderhoud te houden. Dus als iemand nog suggesties heeft voor wat allemaal nu te doen dan hoor ik die graag.
Groeten, Maarten.
Sinds kort ben ik eigenaar van een ls400. Ik heb hem gekocht van Fabian, via dit forum. Ik heb mijzelf net voorgesteld bij 'even voorstellen' en zal het hier nog even kort doen:
Ik ben Maarten, 21 jaar woon in Enschede en heb dus de ls400 van Fabian overgenomen. Deze staat in het topic te koop. De ls400 uit 1991. Tot nu toe erg tevreden mee.
Aangezien de auto niet echt onderhoudshistorie heeft heb ik hem maar eens naar de lexus dealer hier in de buurt gebracht. Daar staat hij nu. Wat mij van tevoren al opviel was dat de auto niet echt warm wordt. De auto start ook niet heel netjes na een nacht stil te hebben gestaan, hij start wel altijd. Je moet hem een seconde of wat vasthouden, dan gaat hij aan en na nog een seconde of 2 loopt de motor pas netjes op alle cilinders. Ik dacht zelf aan bougies, maar heb gevraagd aan de garage hier niet naar te kijken, aangezien ze daar 400 euro voor vragen. Daarnaast moest ik laatst de stuurbekrachtigingsolie bijvullen.
De garage belde mij net:
- Motor niet goed warm: dit is de thermostaat die wordt nu door de garage vervangen.
- Stuurbekrachtigingspomp: Garage zegt: lekt niet (!?). Terwijl bij mij de sensor al is afgedopt en ik olie heb zien liggen (heldere olie). Wat wel lekt is de automaatbak zeggen ze. (Volgens mij zit hier rode olie in, weet het niet heel zeker.) Beetje vreemd. En ook wel naar, want als mijn stuurbekrachtiging wel lekt gaat de dynamo waarschijnlijk een keer kapot.
- Bijgeluid startmotor --> Ooit een keer een nieuwe startmotor. Hoe herken ik dit geluid? Maakt de startmotor dit ook tijdens het rijden? Ik denk dan gelijk aan mijn stuurbekrachtigingspomp aangezien ik weet dat deze geluid maakte door lucht in het systeem. Na het bijvullen is dit geluid flink minder geworden en bijna weg, volgens mij niet helemaal. (Moest er aardig wat in gooien).
- Speling in het stuurhuis
- Stuur beetje scheef --> uitlijnen
- Koeling van de motor is matig --> Ooit een keer een nieuwe radiator
- Enkele lampjes kapot
Mijn vragen:
- Weet iemand een ls400 specialist in de buurt van Enschede? Of ?berhaupt een specialist ergens in het land?
- Het starten, kan dat goed aan de bougies liggen of iets anders?
- Hoe snel lekt een automaatbak bij deze auto's? Ik heb er namelijk nog nooit iets over gelezen.
- Kan de monteur een lek van de stuurbekrachtiging verwarren met een lek van de automaatbak?
- Kan de monteur het geluid dat de stuurbekrachtigingspomp maakt verwarren met een geluid van de startmotor?
Verder ben ik zeer tevreden met alles wat het wel doet aan de auto:
Electrisch gebeuren
Audio installatie, ook de cd wisselaar
Schakelen gaat mooi soepel
Auto gaat als een speer
Traction control (in de winter)
Het knopje van traction control off (in de winter) :biggrin:
Ik ben van plan hier weer een goede auto van te maken en hem daarna goed in onderhoud te houden. Dus als iemand nog suggesties heeft voor wat allemaal nu te doen dan hoor ik die graag.

Groeten, Maarten.