Mark Levinson NX 2015

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Zo, vanmorgen de auto weer opgehaald.
Volgens de monteur in Zwolle was alles goed en hoort het zo te klinken.
Wel zei hij dat hun niet de know how hadden om alles goed na te meten .

Raar,om dan te zeggen dat alles goed is.
Geen foutmelding wil niet zeggen dat alles goed is.

Dus al met al niks opgeschoten .

Van Lexus Nederland wordt ik ook niet blij, die zeggen dat hun er dan ook niks aan kunnen doen,omdat ze afgaan op de monteur in Zwolle.

Ga maar gewoon de BOVAG inschakelen denk ik, ben er net een beetje klaar mee.

Iemand nog een mooie NX kopen?
Wat vervelend dat je er zo'n gevoel aan over houd. Dat kan niet de bedoeling zijn. Erg vreemd , het geluid moet gewoon goed zijn.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Stond daar niet een nx van rond hetzelfde jaar om te vergelijken qua geluidskwaliteit?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Schijnt dat een nieuwe versterker al 4k kost,maar dat men niet zeker weet dat het hier aan ligt.
Als ze dit nu even als test omwisselen met 1 van een andere NX met ML ben je er zo uit. Zit de auto nog in de garantie dan daar maar op gooien.
 

Hennie nx300h

Hoort erbij
7 apr 2022
32
24
8
Lastig, je zou dan zeggen dat er in de versterker iets niet goed zit.
Dit verwacht ik ook.

Zojuist ff met Lexus Nederland gebeld,
Mij werd verteld,

Bij de dealer hebben ze geluisterd,daar vonden ze het goed klinken.
Dus daar moet ik het mee doen.
Ze hebben bij de dealer niemand rondlopen die kennis heeft van dit geluidssysteem, dus kunnen het niet uitlezen.

Trek ik net mijn kofferklep open, ligt werkelijk alles nog op dezelfde plek,ook de batterij voor de sleutel.
Niks verschoven,dus ook niet gekeken naar de versterker.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Niks verschoven,dus ook niet gekeken naar de versterker.
Hebben waarschijnlijk alleen ff geluisterd en naar instellingen gekeken, best waardeloos. Samen luisteren en erbij blijven. Heb wel eens het idee dat als je de auto er achter laat dat sommige dingen niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. De klant is koning en als een monteur niet weet waar die moet zoeken dan kan de klant{soms} uitleg geven van het euvel.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Op de werkorder zal gestaan hebben; audiogeluid controleren en/of alles werkt. Dit is wat de monteur dan ook zeer waarschijnlijk gedaan heeft.
 

Hennie nx300h

Hoort erbij
7 apr 2022
32
24
8
Hebben waarschijnlijk alleen ff geluisterd en naar instellingen gekeken, best waardeloos. Samen luisteren en erbij blijven. Heb wel eens het idee dat als je de auto er achter laat dat sommige dingen niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. De klant is koning en als een monteur niet weet waar die moet zoeken dan kan de klant{soms} uitleg geven van het euvel.
Ben ik met je eens.
Monteur is erbij gehaald,heeft ook samen met mij geluisterd,en hij vond het goed klinken.
Hij kende ML niet,want hij kwam van vw af.
Volgens mij is de auto niet van de parkeerplaats af geweest.
Heb zelf al aangegeven dat het in de versterker zit,maar hun willen niet een nieuwe versterker bestellen,met het vooruitzicht dat het toch niet de versterker is
 

Hennie nx300h

Hoort erbij
7 apr 2022
32
24
8
Op de werkorder zal gestaan hebben; audiogeluid controleren en/of alles werkt. Dit is wat de monteur dan ook zeer waarschijnlijk gedaan heeft.
Dat kan,deze heb ik niet gezien.

Mag er toch vanuit gaan,dat ze de versterker uit lezen,laten lezen en een diagnose kunnen stellen.

En niet natte vinger werk zoals dit
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
696
620
93
Al met al een zeer teleurstellende behandeling.

Dat ze er weinig kaas van hebben gegeten verbaast me in het geheel niet. Niettemin zou je toch mogen verwachten dat als ze zelf niet de kennis in huis hebben, ze eventueel gebruik maken van iemand die wel over die kennis beschikt.

Als je op de internationale ML website kijkt, krijg je de indruk dat ze het onderhoud en reparatie van de specifieke Lexus apparatuur aan de Lexus organisatie hebben uitgeleverd. Niettemin is het wellicht een idee om eens te informeren bij de Nederlandse ML importeur of hij wellicht hulp kan bieden:

Reference Sounds
Chroomstraat 2
1362JK Almere
+31(0)36 303 18 80

Niettemin, als de auto onder garantie is verkocht, lijkt het me als er een duidelijk hoorbare onvolkomenheid kan worden geconstateerd dat de dealer geacht wordt dit naar tevredenheid van de gebruiker te repareren en als hij daartoe niet in staat is de auto voor de aankoopprijs terug te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno en Hennie nx300h

Hennie nx300h

Hoort erbij
7 apr 2022
32
24
8
Al met al een zeer teleurstellende behandeling.

Dat ze er weinig kaas van hebben gegeten verbaast me in het geheel niet. Niettemin zou je toch mogen verwachten dat als ze zelf niet de kennis in huis hebben, ze eventueel gebruik maken van iemand die wel over die kennis beschikt.

Als je op de internationale ML website kijkt, krijg je de indruk dat ze het onderhoud en reparatie van de specifieke Lexus apparatuur aan de Lexus organisatie hebben uitgeleverd. Niettemin is het wellicht een idee om eens te informeren bij de Nederlandse ML importeur of hij wellicht hulp kan bieden:

Reference Sounds
Chroomstraat 2
1362JK Almere
+31(0)36 303 18 80

Niettemin, als de auto onder garantie is verkocht, lijkt het me als er een duidelijk hoorbare onvolkomenheid kan worden geconstateerd dat de dealer geacht wordt dit naar tevredenheid van de gebruiker te repareren en als hij daartoe niet in staat is de auto voor de aankoopprijs terug te nemen.
Dank voor je reactie.

Betreft het hier niet alleen home hifi?
Zal morgenmiddag eens informeren.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
696
620
93
Dank voor je reactie.

Betreft het hier niet alleen home hifi?
Zal morgenmiddag eens informeren.

In principe wel denk ik. Maar ze hebben natuurlijk wel hun contacten met de makers van het spul en dat zou mogelijk toch iets kunnen opleveren.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Beste Hennie
Ik ben al jaren een audiofiel en weet echt wel het een en ander over hifi.
Mark levinson is een heel goed systeem voor zowel thuis als in de auto.
Ik neem aan dat er bij jou in de buurt een winkel is die hifi verkoopt en dan bedoel ik echte hifi dus duur.
Ga eens langs daar en laat iemand die daar werkt luisteren die hebben daar een oor voor zeg maar.
Als hij of zij aangeeft dat het niet goed klinkt dan is dat ook zo al gaan ze op hun kop staan bij lexus.
Aangetekende brief dat ze twee weken de tijd krijgen om het op orde te maken en anders...
Vriendelijke groet Magnepan
 
  • Leuk
Waarderingen: Hennie nx300h

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
833
1
428
63
En anders wat @Arbitrator zegt; kom langs op de jaarmeeting van het forum. Daar zijn genoeg auto’s aanwezig die een Mark Levinson in een Lexus hebben. Die anderen kunnen in jouw NX beluisteren hoe het klinkt, maar andersom kan ook. En wie weet, het is maar een gedachte: als je bij de verkopende partij verteld dat dit een optie is, dat je je ML-installatie laat beluisteren door andere Lexus-rijders en de vraag stelt of die partij daarin mee wil gaan? Dat hoeft dan nog niet letterlijk “mee gaan van de dealer naar de meeting” te betreffen, maar dat wanneer het meerendeel bij de meeting zegt: “deze ML installatie deugt niet”, dat de verkopende partij dan andere actie onderneemt dan tot nu toe. Speel open kaart, blijf vriendelijk, maar laat wel duidelijk (maar vriendelijk) merken dat dit een serieuze klacht is die je graag opgelost wil hebben. Dealers worden voor zover ik weet nog steeds afgerekend op klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.
 

Hennie nx300h

Hoort erbij
7 apr 2022
32
24
8
Beste Hennie
Ik ben al jaren een audiofiel en weet echt wel het een en ander over hifi.
Mark levinson is een heel goed systeem voor zowel thuis als in de auto.
Ik neem aan dat er bij jou in de buurt een winkel is die hifi verkoopt en dan bedoel ik echte hifi dus duur.
Ga eens langs daar en laat iemand die daar werkt luisteren die hebben daar een oor voor zeg maar.
Als hij of zij aangeeft dat het niet goed klinkt dan is dat ook zo al gaan ze op hun kop staan bij lexus.
Aangetekende brief dat ze twee weken de tijd krijgen om het op orde te maken en anders...
Vriendelijke groet Magnepan
@magnepan,

Dit ga ik zeker doen.
Heb een aantal mailtjes de deur uit gedaan.
Maar even afwachten wat dat oplevert.
 

Hennie nx300h

Hoort erbij
7 apr 2022
32
24
8
En anders wat @Arbitrator zegt; kom langs op de jaarmeeting van het forum. Daar zijn genoeg auto’s aanwezig die een Mark Levinson in een Lexus hebben. Die anderen kunnen in jouw NX beluisteren hoe het klinkt, maar andersom kan ook. En wie weet, het is maar een gedachte: als je bij de verkopende partij verteld dat dit een optie is, dat je je ML-installatie laat beluisteren door andere Lexus-rijders en de vraag stelt of die partij daarin mee wil gaan? Dat hoeft dan nog niet letterlijk “mee gaan van de dealer naar de meeting” te betreffen, maar dat wanneer het meerendeel bij de meeting zegt: “deze ML installatie deugt niet”, dat de verkopende partij dan andere actie onderneemt dan tot nu toe. Speel open kaart, blijf vriendelijk, maar laat wel duidelijk (maar vriendelijk) merken dat dit een serieuze klacht is die je graag opgelost wil hebben. Dealers worden voor zover ik weet nog steeds afgerekend op klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.
Mijn bedoeling is om aanwezig te zijn bij de meeting.
Moet ff kijken of dit lukt,qua werk.
Heb de avond ervoor een feestje, en zaterdag moet ik een halve dag werken.
Kijken of ik die vrij kan krijgen.