Mark Levinson NX 2015

Zo, vanmorgen de auto weer opgehaald.
Volgens de monteur in Zwolle was alles goed en hoort het zo te klinken.
Wel zei hij dat hun niet de know how hadden om alles goed na te meten .

Raar,om dan te zeggen dat alles goed is.
Geen foutmelding wil niet zeggen dat alles goed is.

Dus al met al niks opgeschoten .

Van Lexus Nederland wordt ik ook niet blij, die zeggen dat hun er dan ook niks aan kunnen doen,omdat ze afgaan op de monteur in Zwolle.

Ga maar gewoon de BOVAG inschakelen denk ik, ben er net een beetje klaar mee.

Iemand nog een mooie NX kopen?
Wat vervelend dat je er zo'n gevoel aan over houd. Dat kan niet de bedoeling zijn. Erg vreemd , het geluid moet gewoon goed zijn.
 
Stond daar niet een nx van rond hetzelfde jaar om te vergelijken qua geluidskwaliteit?
 
Lastig, je zou dan zeggen dat er in de versterker iets niet goed zit.
Dit verwacht ik ook.

Zojuist ff met Lexus Nederland gebeld,
Mij werd verteld,

Bij de dealer hebben ze geluisterd,daar vonden ze het goed klinken.
Dus daar moet ik het mee doen.
Ze hebben bij de dealer niemand rondlopen die kennis heeft van dit geluidssysteem, dus kunnen het niet uitlezen.

Trek ik net mijn kofferklep open, ligt werkelijk alles nog op dezelfde plek,ook de batterij voor de sleutel.
Niks verschoven,dus ook niet gekeken naar de versterker.
 
Niks verschoven,dus ook niet gekeken naar de versterker.
Hebben waarschijnlijk alleen ff geluisterd en naar instellingen gekeken, best waardeloos. Samen luisteren en erbij blijven. Heb wel eens het idee dat als je de auto er achter laat dat sommige dingen niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. De klant is koning en als een monteur niet weet waar die moet zoeken dan kan de klant{soms} uitleg geven van het euvel.
 
Op de werkorder zal gestaan hebben; audiogeluid controleren en/of alles werkt. Dit is wat de monteur dan ook zeer waarschijnlijk gedaan heeft.
 
Hebben waarschijnlijk alleen ff geluisterd en naar instellingen gekeken, best waardeloos. Samen luisteren en erbij blijven. Heb wel eens het idee dat als je de auto er achter laat dat sommige dingen niet gaan zoals ze zouden moeten gaan. De klant is koning en als een monteur niet weet waar die moet zoeken dan kan de klant{soms} uitleg geven van het euvel.
Ben ik met je eens.
Monteur is erbij gehaald,heeft ook samen met mij geluisterd,en hij vond het goed klinken.
Hij kende ML niet,want hij kwam van vw af.
Volgens mij is de auto niet van de parkeerplaats af geweest.
Heb zelf al aangegeven dat het in de versterker zit,maar hun willen niet een nieuwe versterker bestellen,met het vooruitzicht dat het toch niet de versterker is
 
Op de werkorder zal gestaan hebben; audiogeluid controleren en/of alles werkt. Dit is wat de monteur dan ook zeer waarschijnlijk gedaan heeft.
Dat kan,deze heb ik niet gezien.

Mag er toch vanuit gaan,dat ze de versterker uit lezen,laten lezen en een diagnose kunnen stellen.

En niet natte vinger werk zoals dit
 
Al met al een zeer teleurstellende behandeling.

Dat ze er weinig kaas van hebben gegeten verbaast me in het geheel niet. Niettemin zou je toch mogen verwachten dat als ze zelf niet de kennis in huis hebben, ze eventueel gebruik maken van iemand die wel over die kennis beschikt.

Als je op de internationale ML website kijkt, krijg je de indruk dat ze het onderhoud en reparatie van de specifieke Lexus apparatuur aan de Lexus organisatie hebben uitgeleverd. Niettemin is het wellicht een idee om eens te informeren bij de Nederlandse ML importeur of hij wellicht hulp kan bieden:

Reference Sounds
Chroomstraat 2
1362JK Almere
+31(0)36 303 18 80

Niettemin, als de auto onder garantie is verkocht, lijkt het me als er een duidelijk hoorbare onvolkomenheid kan worden geconstateerd dat de dealer geacht wordt dit naar tevredenheid van de gebruiker te repareren en als hij daartoe niet in staat is de auto voor de aankoopprijs terug te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno en Hennie nx300h
Al met al een zeer teleurstellende behandeling.

Dat ze er weinig kaas van hebben gegeten verbaast me in het geheel niet. Niettemin zou je toch mogen verwachten dat als ze zelf niet de kennis in huis hebben, ze eventueel gebruik maken van iemand die wel over die kennis beschikt.

Als je op de internationale ML website kijkt, krijg je de indruk dat ze het onderhoud en reparatie van de specifieke Lexus apparatuur aan de Lexus organisatie hebben uitgeleverd. Niettemin is het wellicht een idee om eens te informeren bij de Nederlandse ML importeur of hij wellicht hulp kan bieden:

Reference Sounds
Chroomstraat 2
1362JK Almere
+31(0)36 303 18 80

Niettemin, als de auto onder garantie is verkocht, lijkt het me als er een duidelijk hoorbare onvolkomenheid kan worden geconstateerd dat de dealer geacht wordt dit naar tevredenheid van de gebruiker te repareren en als hij daartoe niet in staat is de auto voor de aankoopprijs terug te nemen.
Dank voor je reactie.

Betreft het hier niet alleen home hifi?
Zal morgenmiddag eens informeren.
 
Dank voor je reactie.

Betreft het hier niet alleen home hifi?
Zal morgenmiddag eens informeren.

In principe wel denk ik. Maar ze hebben natuurlijk wel hun contacten met de makers van het spul en dat zou mogelijk toch iets kunnen opleveren.
 
Beste Hennie
Ik ben al jaren een audiofiel en weet echt wel het een en ander over hifi.
Mark levinson is een heel goed systeem voor zowel thuis als in de auto.
Ik neem aan dat er bij jou in de buurt een winkel is die hifi verkoopt en dan bedoel ik echte hifi dus duur.
Ga eens langs daar en laat iemand die daar werkt luisteren die hebben daar een oor voor zeg maar.
Als hij of zij aangeeft dat het niet goed klinkt dan is dat ook zo al gaan ze op hun kop staan bij lexus.
Aangetekende brief dat ze twee weken de tijd krijgen om het op orde te maken en anders...
Vriendelijke groet Magnepan
 
  • Leuk
Waarderingen: Hennie nx300h
En anders wat @Arbitrator zegt; kom langs op de jaarmeeting van het forum. Daar zijn genoeg auto’s aanwezig die een Mark Levinson in een Lexus hebben. Die anderen kunnen in jouw NX beluisteren hoe het klinkt, maar andersom kan ook. En wie weet, het is maar een gedachte: als je bij de verkopende partij verteld dat dit een optie is, dat je je ML-installatie laat beluisteren door andere Lexus-rijders en de vraag stelt of die partij daarin mee wil gaan? Dat hoeft dan nog niet letterlijk “mee gaan van de dealer naar de meeting” te betreffen, maar dat wanneer het meerendeel bij de meeting zegt: “deze ML installatie deugt niet”, dat de verkopende partij dan andere actie onderneemt dan tot nu toe. Speel open kaart, blijf vriendelijk, maar laat wel duidelijk (maar vriendelijk) merken dat dit een serieuze klacht is die je graag opgelost wil hebben. Dealers worden voor zover ik weet nog steeds afgerekend op klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.
 
Beste Hennie
Ik ben al jaren een audiofiel en weet echt wel het een en ander over hifi.
Mark levinson is een heel goed systeem voor zowel thuis als in de auto.
Ik neem aan dat er bij jou in de buurt een winkel is die hifi verkoopt en dan bedoel ik echte hifi dus duur.
Ga eens langs daar en laat iemand die daar werkt luisteren die hebben daar een oor voor zeg maar.
Als hij of zij aangeeft dat het niet goed klinkt dan is dat ook zo al gaan ze op hun kop staan bij lexus.
Aangetekende brief dat ze twee weken de tijd krijgen om het op orde te maken en anders...
Vriendelijke groet Magnepan
@magnepan,

Dit ga ik zeker doen.
Heb een aantal mailtjes de deur uit gedaan.
Maar even afwachten wat dat oplevert.
 
En anders wat @Arbitrator zegt; kom langs op de jaarmeeting van het forum. Daar zijn genoeg auto’s aanwezig die een Mark Levinson in een Lexus hebben. Die anderen kunnen in jouw NX beluisteren hoe het klinkt, maar andersom kan ook. En wie weet, het is maar een gedachte: als je bij de verkopende partij verteld dat dit een optie is, dat je je ML-installatie laat beluisteren door andere Lexus-rijders en de vraag stelt of die partij daarin mee wil gaan? Dat hoeft dan nog niet letterlijk “mee gaan van de dealer naar de meeting” te betreffen, maar dat wanneer het meerendeel bij de meeting zegt: “deze ML installatie deugt niet”, dat de verkopende partij dan andere actie onderneemt dan tot nu toe. Speel open kaart, blijf vriendelijk, maar laat wel duidelijk (maar vriendelijk) merken dat dit een serieuze klacht is die je graag opgelost wil hebben. Dealers worden voor zover ik weet nog steeds afgerekend op klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.
Mijn bedoeling is om aanwezig te zijn bij de meeting.
Moet ff kijken of dit lukt,qua werk.
Heb de avond ervoor een feestje, en zaterdag moet ik een halve dag werken.
Kijken of ik die vrij kan krijgen.