Mede Lexus liefhebbers, als nieuw forumlid bij deze mijn introductie.

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Howdy Folks,
Ik ben Gerrit-Jan, 69 lentes jong, getrouwd in 1970 en nog steeds verliefd, woonachtig in Midden-Limburg sinds 1978 na
7 jaar in Amsterdam te hebben gewoond met een prachtig uitzicht over het IJ.
Ben werkzaam geweest bij een Internationale firma in administratieve systemen als vertegenwoordiger, wat tegenwoordig sales representative genoemd wordt.
Ik heb mijn eerste Lexus eind mei dit jaar gekocht bij Louwman Exclusive Utrecht
Op de Louwman Utrecht site volgde ik sinds december 2014 een GS 450h, enkele maanden en vele internetpagina's verder
inclusief dit informatieve Lexus forum wist ik exact wat ik wilde en na begin mei kontakt opgenomen te hebben kocht ik de auto na tevredenstellende onderhandelingen drie weken later.
In Duitsland en de overige EU landen waren vergelijkbare GS'sen niet goedkoper, wel (soms veel) duurder zodat eventuele import voor mij niet loonde.
Een GS 450h demo van september 2013 met 40D km is het geworden, interieur in nieuwstaat, exterieur bij aflevering idem dito, vier nieuwe banden enz.
De type uitvoering is me niet geheel duidelijk maar mijn Lex heeft leer, 12.3 navi scherm, enz3.
Al met al zijn het dezelfde extra's als genoemd in het 25th edition pakket van de GS 300h wat op de 450h niet leverbaar is.
De GS Executive line uitvoering, maar dan zonder stoelventilatie, met glad ipv geperforeerd leer (wat onze Avensis wel heeft, geperforeerd), zonder stuurverwarming, blind spot monitor en wel met een achterspoiler zou dit de business line moeten wezen (?), doet verder ook niet ter zake.
Waar zijn de tijden gebleven dat de importeur uitsluitend de duurste volledig aangeklede demo's voorhanden hadden voor de verkoop na ??n of twee jaar want als journalisten testen rijden ze altijd in de duurste versie om daarvan verslag te doen, lol.
Enfin ik ben geheel niet ontevreden vwb de aanwezige "extra's", deze volstaan voor mij.
De carosseriekleur is zilver metallic met naderhand aangebracht zwart lederen interieur, wellicht niet door de Lexus huisbekleder DKS-Rijen?, beide precies als onze Avensis (de zilverkleurige Carina was indertijd alleen leverbaar met Velours bekleding).
Een Bearlock VSBak slot en een Webasto Hollandia 700serie sunroof werden op mijn verzoek nog ingebouwd voor de aflevering, deels als onderdeel van de onderhandelingen maar vwb het sunroof volledig op mijn kosten.
Heb altijd sunroofs (moonroofs klinkt leuker maar is in NL niet gebruikelijk) gehad in onze auto's vanwege het ruimtelijk gevoel, licht en lucht.
Kostte nu wel bijna het dubbele deze achteraf inbouw tov de af-fabriek sunroof prijs van maar ben blij dat ik hetgedaan heb, zou er anders spijt van hebben gekregen.
Dit is mijn eerste gebruikte auto ooit en ook het afhalen medio juni was een leuke ervaring, werd afgehandeld alsof het een nieuwe auto betrof.

Na de laatste 18 jaar respectievelijk een Toyota Carina E 1.8L GLX automaat en een 2004 Avensis 2.0L EXE automaat beide nieuw gekocht gereden te hebben wilde ik een auto met een V6 motor vanwege het ultieme rijconfort.
De ANWB schreef over de GS: "Scoort met veel confort, luxe, rust en uitstekende kwaliteit. Een auto om ??n keer voor te vallen en heel lang mee door te rijden". Precies wat ik zocht.
Mede omdat een nieuwe Avensis sedan hede ten dage alleen leverbaar is met een 1.8L motor, hoe verzinnen ze het, en als EXE uitvoering met extra's als sunroof, alarm etc2 meer dan 45 mille zou moeten gaan kosten en dat bedrag was een nieuwe Avensis als zijnde 2e facelift en wellicht uitloop model mij niet waard.

Mijn vrouw vindt de GS helaas te groot en voor haar te onoverzichtelijk om er zelf in te gaan rijden dus blijft ze in de Avensis rijden en werd deze niet ingeruild hoewel het inruilbod voor de Avensis goed was.
De buitenmaten van beide auto's ontlopen elkaar niet eens zoveel, wel is de GS iets groter en is de auto vanwege de carosserievorm, lees meer uitgeklopte wielkasten, onoverzichtelijker dan de A, ook voor mijzelf, maar alleen tijdens het in- en uitrijden van onze garage wat met de nodige aandacht dient te gebeuren, de achteruitrijcamera helpt daarbij wel maar met de breedte van de GS en de wielkasten is het oppassen.

Met de GS hebben we als maidentrip recent een rondje Zuid Frankrijk gemaakt en ik ben meer dan tevreden met de auto!
Het confort, de wegligging, de hybride techniek enz3, maar specifiek de 3.5L V6 motor, deze overtreft al mijn verwachtingen.
Een verbruik van 15 km op 1L benzine bij regelmatig hogere snelheden dan de in Frankrijk toegestane 130 kmu op de tolwegen.
Tot nu toe slechts 1 souvenir de France van € 90 ontvangen en betaald voor 160 kmu waar 130 was toegestaan, geflitst net op het laatste stuk snelweg in Frankrijk voor de B grens.
Laat ik erbij zeggen dat de eerste honderd km in Frankrijk ik netjes de voorgeschreven snelheid van 130 kmu reed (ca 140 op de teller) waarbij ik dan doorlopend door alles en iedereen werd ingehaald, Franse Opa's, Oma's, werkelijk alles haalde me in, dus heb ik mijn rijstijl daaraan aangepast. Op de binnenwegen kwam ik zelfs meerdere race-vrachtwagens tegen, nooit geweten dat die bestonden maar hard dat ze reden, niet normaal.
Was tien jaar niet meer in F geweest
Ook bij een snelheid van 200 kmu blijft de GS accelereren, is de wegligging stabiel en voelt de auto beheersbaar en veilig aan.
Van het midden Limburgse naar bijvoorbeeld Heerlen binnendoor is bij bewust netjes rijdend in de ECO stand 16.7 km op 1L haalbaar en dat voor een 3.5L V6, mijn A verbruikt meer op dezelfde rit.
Lexus noemt het met recht een luxery sedan, een luxe "berline" zoals onze zuiderburen het fraai formuleren klinkt in mijn oren nog beter.

De bij Louwman Exclusive Utrecht ondervonden Service tijdens de onderhandelingen, mbt de proefrit zowel als bij de aflevering was top en met recht "Exclusive", niets dan lof.
Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat vwb de kaartupdate heea binnenkort naar wens geregeld wordt zoals in mei reeds overeengekomen.
Heb nu kaartversie 02-12-00 (2011-11-0) met kaartdupdate id 1103-1319-1800-8577 en de straatnaam waar Mengelers Lexus Sittard gevestigd is wordt door het navigatiesysteem niet gevonden.........
en om nu met zo'n bolide naar B. de Haas te gaan omdat ik de weg naar de dealer niet kan vinden, daar heb ik gezien mijn 4 jaar (2+2 extra) garantie geen zin in.

Vergelijk GS vs Avensis:
Het enige nadeel van de GS is dat mijn vrouw, lengte 1.47m, de Avensis passagiersstoel en achterbank beter vindt zitten, dit komt wellicht door de vorm en/of de afmetingen van de passagiersstoel cq achterbank
Avensis p.stoel heeft een 50cm breed zitgedeelte, diepte v/d zitting is 52cm (ook leder en electrisch verstelbaar) - de GS stoelmaten: breedte 52cm en diepte 49cm, geen idee wat de reden is, iemand met dezelfde ervaring wellicht op dit forum?
Vwb al het overige, dit is RUIM ten voordele van de GS!
En hoewel ik tegenwoordig nog geen 10D km per jaar ga halen met de Lex omdat mijn vrouw er niet in rijdt ben ik ervan overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt, rijden is nu pure luxe en echt genieten met deze fantastische Lexus GS.
De exclusiviteit spreekt me overigens ook wel aan.
Op mijn rit door Frankrijk ben ik naast meerdere CT's en een enkele IS alleen nog een LS 600h tegengekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Zo, dat is een heel verhaal zeg! Maar wel een goed verhaal, en een goed overwogen keuze gemaakt als ik het zo lees!:D
Welkom op het forum, en vele veilige kilometers gewenst met je nieuwe GS!

Foto's zijn altijd welkom! :):rulez:
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Welkom! Mooie auto! ;-)
Veel veilige en maar vooral comfortabele kilometers toegewenst!
Waar blijven de foto's?! ;-)

Ben je niet bang voor lekkage met je moonroof? De dealer heeft mij dat op onze andere auto aftermarket afgeraden namelijk :(

Op deze pagina kun je trouwens je opties identificeren:
http://www.clublexus.com/forums/gs-...ow-to-identify-4gs-options-with-pictures.html
Handig... verschilt soms wel iets van de Europese uitvoeringen...

Ben overigens wel benieuwd naar jouw ervaring met gezuis/ windgeruis. Zie mijn ander topic:
http://forum.lexusforum.nl/forum/modellen/gs/gs-generatie-4/150958-windgeruis
 
Laatst bewerkt:

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Welkom op het Lexus forum Jan! Nog een streekgenoot van mij, alleen rij ik het kleinere model CT200h.

Zo'n 450h is wel een erg gave voiture, zou ik ook wel willen rijden. Wie weet, als de kinderen het huis uit zijn en ik minder op de kosten hoef te letten...
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Heren bedankt voor jullie reacties,

Zoals ik reeds schreef heb ik altijd een sun(moon)roof in onze auto's gehad, af fabriek en indien dat niet mogelijk was dan later ingebouwd en ik heb nooit enige overlast van lekkage ondervonden.
Onze 1997 Carina werd in 2004 door mijn ouders overgenomen, die hebben er nog een jaar of acht in gereden en nooit problemen met het naderhand ingebouwde electr.schuifdak ondervonden. Ik maak de rubber randen ervan eens in het half jaar schoon en vet ze een beetje in met Clycerine of talkpoeder.

Vwb de opties, zoals je zelf reeds aangeeft, er is verschil tussen de Europese en Amerikaanse uitvoering(en), ik heb nog even gekeken maar kom er niet uit.
Heb de opties die ik nodig heb, vooral keyless entry is praktisch maar dat kan gehackt worden dus vandaar het Bearlock VBSlot.

Nadat ik na onze eerste rit de GS parkeerde en uitstapte stond er iets verderop in de straat een auto met een buitenlands nummerbord waar 1 persoon in zat die nogal aandachtig richting Lex zat te kijken, wellicht ben ik wat dat betreft een beetje paranoide maar toch, dus zodra ik de auto uitga, zelfs als dat is om te tanken, zet ik de hem even op het mechanische slot en als ik ga betalen deed ik altijd al mijn auto's op slot want weg is weg tegenwoordig, het nadeel van de open grenzen, daarom ook altijd het kenteken de ruiten laten etsen om heea te ontmoedigen.

Nee windruis rond de spiegels daar heb ik totaal geen last van. Wat ik wel gemerkt heb is dat als het hard waait afhankelijk van uit welke richting de wind op de rijdende auto staat het best wel veel windruis kan produceren maar daar heeft iedere auto last van. Het zal bij deze autos iets meer opvallen omdat ze zo weinig decibellen produceren tijdens het rijden.

Een CT200h is een Lexus dat zegt reeds genoeg, werd er door een medewerker thuis mee afgehaald (hij woonde niet zo ver hier vandaan) en naar Utrecht gebracht om de GS persoonlijk af te halen na vooruitbetaling (waarin ik ze geen ongelijk kan geven).
Ook een luxe, stille en fijn rijdende auto met goed confort de CT, ik zat er prima in en heb voorafgaand aan de Toyoya's ook altijd hatchbacks gehad tot ik een voorkeur voor sedans kreeg na twee USA vakanties (1e x 10D km in een Mercury Sable in 4 weken, 2e x 15D km in een Camry in 5 weken, en af en toe nog uitgestapt ook om iets te bekijken of te lunchen).

Nu even kijken hoe ik foto's hier plaats, hopelijk lukt het.
"Timeout" moet me eerst weer aanmelden, dus wordt vervolgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Foto's
image_4480.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
heel mooi verhaal en aandachtig gelezen
Ik maak hieruit op dat we te maken hebben met een echte liefhebber en dat vind ik mooi
u heeft een mooie keuze gemaakt en ja een sun/moonroof , ik zou ook niet zonder kunnen en sterker nog , heb altijd auto's gehad met opendak om de zelfde rede , ruimtelijk gevoel , licht en lucht

en een toer door Frankrijk met mijn eigen Lexus staat nog op mn too do list

heel veel plezier met de GS en welkom :thumbsup:
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.131
4
852
113
Welkom Gerrit-Jan, geweldige auto, gefeliciteerd!

De kans dat je keyless-entry gehackt wordt is minimaal, het bereik is immers maar een meter plus de codes veranderen constant. Een code die gebruikt is is een volgende keer niet meer geldig. Dit geldt ook voor de knoppen op de afstandsbediening. Druk de knoppen maar eens 128 maal achter elkaar in buiten bereik van de auto en je zult zien dat de sleutel daarna niet meer werkt, hij wordt niet meer herkend! Je zult nu naar de dealer moeten om de sleutel opnieuw aan de auto te koppelen.
Hier een link naar hoe in het verleden RX-en gestolen werden. http://forum.lexusforum.nl/forum/modellen/rx/rx-generatie-3/3936-veel-diefstallen-van-rx-450-h
Het hacken van afstandsbedieningen is gewoon een broodjes aap verhaal. Ik heb research gedaan naar hoe die RX-en gestolen werden en ik weet het in detail. (Ga ik hier niet vertellen) Heeft niets met de originele afstandsbedieningen te maken.
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Bedankt voor jullie reacties.

Heel vroeger liet ik een eenvoudige verborgen stroomonderbreking schakelaar inbouwen.
Verder heb ik geen verstand van beveiligen, er zit een klasse3 alarm in mijn GS met hellinghoekdetectie (meen ik).
Dat Lexus de keyless-entry beveiliging goed voor elkaar zou hebben neem ik zonder meer aan na de goede onderbouwing door Mr. Higgie gelezen te hebben,
dit is dan tevens een geruststelling, dank daarvoor.
Dit geldt ook voor de opmerking dat het een broodje aap verhaal zou zijn, ik kan dat niet beoordelen als leek.
Buiten het feit dat de Lex goed verzekerd werd met 4 jaar nieuwwaarde vergoeding in geval dat...,
leek het me nuttig om het versnellingsbak slot plus inbouw mee te nemen in de onderhandelingen om het ook serieus te gaan en blijven gebruiken onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet".
Zoveel jonge zilveren 450h's in de gewenste uitvoering heb ik niet voorbij zien komen in binnen- en buitenland op internet sinds het begin van dit jaar

Zilver(grijs) metallic is mijn favoriete autokleur omdat je vlgs mij het vuil erop minder ziet.
Gelukkig zit er een sealing, Lexus-protect?, op de lak zodat de Lex met de hand snel te wassen is want om hem door een wasstraat te laten trekken durf ik niet aan, de hedendaagse laklagen zouden dunner zijn dan vroeger.

Vwb het eventuele hacken van auto's ging ik op dit soort info af:
http://www.apparata.nl/nieuws/dieven...eiliging-11420
en
http://www.kiwascm.nl/keyless-entry-...ijk-te-hacken/
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Wat een enthousiast en inspirerend verhaal, erg leuk om te lezen! Ik hoef niet te zeggen geniet ervan, want dat gaat helemaal goedkomen. Ow wacht, toch wel... geniet ervan ;)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Zo, da's nog eens voorstellen!
Keurige GS! Gefeliciteerd!