- 3 nov 2015
- 34
- 9
- 0
Howdy Folks,
Ik ben Gerrit-Jan, 69 lentes jong, getrouwd in 1970 en nog steeds verliefd, woonachtig in Midden-Limburg sinds 1978 na
7 jaar in Amsterdam te hebben gewoond met een prachtig uitzicht over het IJ.
Ben werkzaam geweest bij een Internationale firma in administratieve systemen als vertegenwoordiger, wat tegenwoordig sales representative genoemd wordt.
Ik heb mijn eerste Lexus eind mei dit jaar gekocht bij Louwman Exclusive Utrecht
Op de Louwman Utrecht site volgde ik sinds december 2014 een GS 450h, enkele maanden en vele internetpagina's verder
inclusief dit informatieve Lexus forum wist ik exact wat ik wilde en na begin mei kontakt opgenomen te hebben kocht ik de auto na tevredenstellende onderhandelingen drie weken later.
In Duitsland en de overige EU landen waren vergelijkbare GS'sen niet goedkoper, wel (soms veel) duurder zodat eventuele import voor mij niet loonde.
Een GS 450h demo van september 2013 met 40D km is het geworden, interieur in nieuwstaat, exterieur bij aflevering idem dito, vier nieuwe banden enz.
De type uitvoering is me niet geheel duidelijk maar mijn Lex heeft leer, 12.3 navi scherm, enz3.
Al met al zijn het dezelfde extra's als genoemd in het 25th edition pakket van de GS 300h wat op de 450h niet leverbaar is.
De GS Executive line uitvoering, maar dan zonder stoelventilatie, met glad ipv geperforeerd leer (wat onze Avensis wel heeft, geperforeerd), zonder stuurverwarming, blind spot monitor en wel met een achterspoiler zou dit de business line moeten wezen (?), doet verder ook niet ter zake.
Waar zijn de tijden gebleven dat de importeur uitsluitend de duurste volledig aangeklede demo's voorhanden hadden voor de verkoop na ??n of twee jaar want als journalisten testen rijden ze altijd in de duurste versie om daarvan verslag te doen, lol.
Enfin ik ben geheel niet ontevreden vwb de aanwezige "extra's", deze volstaan voor mij.
De carosseriekleur is zilver metallic met naderhand aangebracht zwart lederen interieur, wellicht niet door de Lexus huisbekleder DKS-Rijen?, beide precies als onze Avensis (de zilverkleurige Carina was indertijd alleen leverbaar met Velours bekleding).
Een Bearlock VSBak slot en een Webasto Hollandia 700serie sunroof werden op mijn verzoek nog ingebouwd voor de aflevering, deels als onderdeel van de onderhandelingen maar vwb het sunroof volledig op mijn kosten.
Heb altijd sunroofs (moonroofs klinkt leuker maar is in NL niet gebruikelijk) gehad in onze auto's vanwege het ruimtelijk gevoel, licht en lucht.
Kostte nu wel bijna het dubbele deze achteraf inbouw tov de af-fabriek sunroof prijs van maar ben blij dat ik hetgedaan heb, zou er anders spijt van hebben gekregen.
Dit is mijn eerste gebruikte auto ooit en ook het afhalen medio juni was een leuke ervaring, werd afgehandeld alsof het een nieuwe auto betrof.
Na de laatste 18 jaar respectievelijk een Toyota Carina E 1.8L GLX automaat en een 2004 Avensis 2.0L EXE automaat beide nieuw gekocht gereden te hebben wilde ik een auto met een V6 motor vanwege het ultieme rijconfort.
De ANWB schreef over de GS: "Scoort met veel confort, luxe, rust en uitstekende kwaliteit. Een auto om ??n keer voor te vallen en heel lang mee door te rijden". Precies wat ik zocht.
Mede omdat een nieuwe Avensis sedan hede ten dage alleen leverbaar is met een 1.8L motor, hoe verzinnen ze het, en als EXE uitvoering met extra's als sunroof, alarm etc2 meer dan 45 mille zou moeten gaan kosten en dat bedrag was een nieuwe Avensis als zijnde 2e facelift en wellicht uitloop model mij niet waard.
Mijn vrouw vindt de GS helaas te groot en voor haar te onoverzichtelijk om er zelf in te gaan rijden dus blijft ze in de Avensis rijden en werd deze niet ingeruild hoewel het inruilbod voor de Avensis goed was.
De buitenmaten van beide auto's ontlopen elkaar niet eens zoveel, wel is de GS iets groter en is de auto vanwege de carosserievorm, lees meer uitgeklopte wielkasten, onoverzichtelijker dan de A, ook voor mijzelf, maar alleen tijdens het in- en uitrijden van onze garage wat met de nodige aandacht dient te gebeuren, de achteruitrijcamera helpt daarbij wel maar met de breedte van de GS en de wielkasten is het oppassen.
Met de GS hebben we als maidentrip recent een rondje Zuid Frankrijk gemaakt en ik ben meer dan tevreden met de auto!
Het confort, de wegligging, de hybride techniek enz3, maar specifiek de 3.5L V6 motor, deze overtreft al mijn verwachtingen.
Een verbruik van 15 km op 1L benzine bij regelmatig hogere snelheden dan de in Frankrijk toegestane 130 kmu op de tolwegen.
Tot nu toe slechts 1 souvenir de France van 90 ontvangen en betaald voor 160 kmu waar 130 was toegestaan, geflitst net op het laatste stuk snelweg in Frankrijk voor de B grens.
Laat ik erbij zeggen dat de eerste honderd km in Frankrijk ik netjes de voorgeschreven snelheid van 130 kmu reed (ca 140 op de teller) waarbij ik dan doorlopend door alles en iedereen werd ingehaald, Franse Opa's, Oma's, werkelijk alles haalde me in, dus heb ik mijn rijstijl daaraan aangepast. Op de binnenwegen kwam ik zelfs meerdere race-vrachtwagens tegen, nooit geweten dat die bestonden maar hard dat ze reden, niet normaal.
Was tien jaar niet meer in F geweest
Ook bij een snelheid van 200 kmu blijft de GS accelereren, is de wegligging stabiel en voelt de auto beheersbaar en veilig aan.
Van het midden Limburgse naar bijvoorbeeld Heerlen binnendoor is bij bewust netjes rijdend in de ECO stand 16.7 km op 1L haalbaar en dat voor een 3.5L V6, mijn A verbruikt meer op dezelfde rit.
Lexus noemt het met recht een luxery sedan, een luxe "berline" zoals onze zuiderburen het fraai formuleren klinkt in mijn oren nog beter.
De bij Louwman Exclusive Utrecht ondervonden Service tijdens de onderhandelingen, mbt de proefrit zowel als bij de aflevering was top en met recht "Exclusive", niets dan lof.
Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat vwb de kaartupdate heea binnenkort naar wens geregeld wordt zoals in mei reeds overeengekomen.
Heb nu kaartversie 02-12-00 (2011-11-0) met kaartdupdate id 1103-1319-1800-8577 en de straatnaam waar Mengelers Lexus Sittard gevestigd is wordt door het navigatiesysteem niet gevonden.........
en om nu met zo'n bolide naar B. de Haas te gaan omdat ik de weg naar de dealer niet kan vinden, daar heb ik gezien mijn 4 jaar (2+2 extra) garantie geen zin in.
Vergelijk GS vs Avensis:
Het enige nadeel van de GS is dat mijn vrouw, lengte 1.47m, de Avensis passagiersstoel en achterbank beter vindt zitten, dit komt wellicht door de vorm en/of de afmetingen van de passagiersstoel cq achterbank
Avensis p.stoel heeft een 50cm breed zitgedeelte, diepte v/d zitting is 52cm (ook leder en electrisch verstelbaar) - de GS stoelmaten: breedte 52cm en diepte 49cm, geen idee wat de reden is, iemand met dezelfde ervaring wellicht op dit forum?
Vwb al het overige, dit is RUIM ten voordele van de GS!
En hoewel ik tegenwoordig nog geen 10D km per jaar ga halen met de Lex omdat mijn vrouw er niet in rijdt ben ik ervan overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt, rijden is nu pure luxe en echt genieten met deze fantastische Lexus GS.
De exclusiviteit spreekt me overigens ook wel aan.
Op mijn rit door Frankrijk ben ik naast meerdere CT's en een enkele IS alleen nog een LS 600h tegengekomen.
Ik ben Gerrit-Jan, 69 lentes jong, getrouwd in 1970 en nog steeds verliefd, woonachtig in Midden-Limburg sinds 1978 na
7 jaar in Amsterdam te hebben gewoond met een prachtig uitzicht over het IJ.
Ben werkzaam geweest bij een Internationale firma in administratieve systemen als vertegenwoordiger, wat tegenwoordig sales representative genoemd wordt.
Ik heb mijn eerste Lexus eind mei dit jaar gekocht bij Louwman Exclusive Utrecht
Op de Louwman Utrecht site volgde ik sinds december 2014 een GS 450h, enkele maanden en vele internetpagina's verder
inclusief dit informatieve Lexus forum wist ik exact wat ik wilde en na begin mei kontakt opgenomen te hebben kocht ik de auto na tevredenstellende onderhandelingen drie weken later.
In Duitsland en de overige EU landen waren vergelijkbare GS'sen niet goedkoper, wel (soms veel) duurder zodat eventuele import voor mij niet loonde.
Een GS 450h demo van september 2013 met 40D km is het geworden, interieur in nieuwstaat, exterieur bij aflevering idem dito, vier nieuwe banden enz.
De type uitvoering is me niet geheel duidelijk maar mijn Lex heeft leer, 12.3 navi scherm, enz3.
Al met al zijn het dezelfde extra's als genoemd in het 25th edition pakket van de GS 300h wat op de 450h niet leverbaar is.
De GS Executive line uitvoering, maar dan zonder stoelventilatie, met glad ipv geperforeerd leer (wat onze Avensis wel heeft, geperforeerd), zonder stuurverwarming, blind spot monitor en wel met een achterspoiler zou dit de business line moeten wezen (?), doet verder ook niet ter zake.
Waar zijn de tijden gebleven dat de importeur uitsluitend de duurste volledig aangeklede demo's voorhanden hadden voor de verkoop na ??n of twee jaar want als journalisten testen rijden ze altijd in de duurste versie om daarvan verslag te doen, lol.
Enfin ik ben geheel niet ontevreden vwb de aanwezige "extra's", deze volstaan voor mij.
De carosseriekleur is zilver metallic met naderhand aangebracht zwart lederen interieur, wellicht niet door de Lexus huisbekleder DKS-Rijen?, beide precies als onze Avensis (de zilverkleurige Carina was indertijd alleen leverbaar met Velours bekleding).
Een Bearlock VSBak slot en een Webasto Hollandia 700serie sunroof werden op mijn verzoek nog ingebouwd voor de aflevering, deels als onderdeel van de onderhandelingen maar vwb het sunroof volledig op mijn kosten.
Heb altijd sunroofs (moonroofs klinkt leuker maar is in NL niet gebruikelijk) gehad in onze auto's vanwege het ruimtelijk gevoel, licht en lucht.
Kostte nu wel bijna het dubbele deze achteraf inbouw tov de af-fabriek sunroof prijs van maar ben blij dat ik hetgedaan heb, zou er anders spijt van hebben gekregen.
Dit is mijn eerste gebruikte auto ooit en ook het afhalen medio juni was een leuke ervaring, werd afgehandeld alsof het een nieuwe auto betrof.
Na de laatste 18 jaar respectievelijk een Toyota Carina E 1.8L GLX automaat en een 2004 Avensis 2.0L EXE automaat beide nieuw gekocht gereden te hebben wilde ik een auto met een V6 motor vanwege het ultieme rijconfort.
De ANWB schreef over de GS: "Scoort met veel confort, luxe, rust en uitstekende kwaliteit. Een auto om ??n keer voor te vallen en heel lang mee door te rijden". Precies wat ik zocht.
Mede omdat een nieuwe Avensis sedan hede ten dage alleen leverbaar is met een 1.8L motor, hoe verzinnen ze het, en als EXE uitvoering met extra's als sunroof, alarm etc2 meer dan 45 mille zou moeten gaan kosten en dat bedrag was een nieuwe Avensis als zijnde 2e facelift en wellicht uitloop model mij niet waard.
Mijn vrouw vindt de GS helaas te groot en voor haar te onoverzichtelijk om er zelf in te gaan rijden dus blijft ze in de Avensis rijden en werd deze niet ingeruild hoewel het inruilbod voor de Avensis goed was.
De buitenmaten van beide auto's ontlopen elkaar niet eens zoveel, wel is de GS iets groter en is de auto vanwege de carosserievorm, lees meer uitgeklopte wielkasten, onoverzichtelijker dan de A, ook voor mijzelf, maar alleen tijdens het in- en uitrijden van onze garage wat met de nodige aandacht dient te gebeuren, de achteruitrijcamera helpt daarbij wel maar met de breedte van de GS en de wielkasten is het oppassen.
Met de GS hebben we als maidentrip recent een rondje Zuid Frankrijk gemaakt en ik ben meer dan tevreden met de auto!
Het confort, de wegligging, de hybride techniek enz3, maar specifiek de 3.5L V6 motor, deze overtreft al mijn verwachtingen.
Een verbruik van 15 km op 1L benzine bij regelmatig hogere snelheden dan de in Frankrijk toegestane 130 kmu op de tolwegen.
Tot nu toe slechts 1 souvenir de France van 90 ontvangen en betaald voor 160 kmu waar 130 was toegestaan, geflitst net op het laatste stuk snelweg in Frankrijk voor de B grens.
Laat ik erbij zeggen dat de eerste honderd km in Frankrijk ik netjes de voorgeschreven snelheid van 130 kmu reed (ca 140 op de teller) waarbij ik dan doorlopend door alles en iedereen werd ingehaald, Franse Opa's, Oma's, werkelijk alles haalde me in, dus heb ik mijn rijstijl daaraan aangepast. Op de binnenwegen kwam ik zelfs meerdere race-vrachtwagens tegen, nooit geweten dat die bestonden maar hard dat ze reden, niet normaal.
Was tien jaar niet meer in F geweest
Ook bij een snelheid van 200 kmu blijft de GS accelereren, is de wegligging stabiel en voelt de auto beheersbaar en veilig aan.
Van het midden Limburgse naar bijvoorbeeld Heerlen binnendoor is bij bewust netjes rijdend in de ECO stand 16.7 km op 1L haalbaar en dat voor een 3.5L V6, mijn A verbruikt meer op dezelfde rit.
Lexus noemt het met recht een luxery sedan, een luxe "berline" zoals onze zuiderburen het fraai formuleren klinkt in mijn oren nog beter.
De bij Louwman Exclusive Utrecht ondervonden Service tijdens de onderhandelingen, mbt de proefrit zowel als bij de aflevering was top en met recht "Exclusive", niets dan lof.
Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat vwb de kaartupdate heea binnenkort naar wens geregeld wordt zoals in mei reeds overeengekomen.
Heb nu kaartversie 02-12-00 (2011-11-0) met kaartdupdate id 1103-1319-1800-8577 en de straatnaam waar Mengelers Lexus Sittard gevestigd is wordt door het navigatiesysteem niet gevonden.........
en om nu met zo'n bolide naar B. de Haas te gaan omdat ik de weg naar de dealer niet kan vinden, daar heb ik gezien mijn 4 jaar (2+2 extra) garantie geen zin in.
Vergelijk GS vs Avensis:
Het enige nadeel van de GS is dat mijn vrouw, lengte 1.47m, de Avensis passagiersstoel en achterbank beter vindt zitten, dit komt wellicht door de vorm en/of de afmetingen van de passagiersstoel cq achterbank
Avensis p.stoel heeft een 50cm breed zitgedeelte, diepte v/d zitting is 52cm (ook leder en electrisch verstelbaar) - de GS stoelmaten: breedte 52cm en diepte 49cm, geen idee wat de reden is, iemand met dezelfde ervaring wellicht op dit forum?
Vwb al het overige, dit is RUIM ten voordele van de GS!
En hoewel ik tegenwoordig nog geen 10D km per jaar ga halen met de Lex omdat mijn vrouw er niet in rijdt ben ik ervan overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt, rijden is nu pure luxe en echt genieten met deze fantastische Lexus GS.
De exclusiviteit spreekt me overigens ook wel aan.
Op mijn rit door Frankrijk ben ik naast meerdere CT's en een enkele IS alleen nog een LS 600h tegengekomen.