Metalfreak - Nieuwe auto, nieuw topic: IS350

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Hallo, ik zit al wat jaren op dit forum en dit was mijn oude voorsteltopic: http://forum.lexusforum.nl/forum/alg...105-metalfreak

Maar sinds gisteren heb ik de IS200 verkocht en heb ik gisteren ook een nieuwe Lexus opgehaald, namelijk de parelmoer witte US-spec Lexus IS350 van forumuser acdelco! W?t een machine :oops:
Het is echt de lekkerst rijdende auto die ik ooit heb gereden, zeker met dat vermogen :grin:

Maar foto's zeggen meer dan woorden:
LexusIS350_1_zps3rndpfgb.jpg

Op bovenstaande foto zie je ook meteen het nadeel van wit: je ziet het hele kerkhof van dode vliegjes zo goed :sneaky:

LexusIS350_2_zpspycgblai.jpg


LexusIS350_3_zpsez7iz7pn.jpg


Ik ga er heel zuinig op zijn in elk geval :oops:

Toen ik de straat in kwam rijden met mijn nieuwe auto, stond de nieuwe potenti?le koper al te kijken bij mijn oude auto. Deze heeft 'm helemaal (en zeer kritisch) nagekeken en uiteindelijk ook gekocht. Die auto is nu ook echt in goede handen. Een soepelere overgang tussen twee auto's had ik me niet kunnen wensen :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
gefeliciteerd met je aanwinst :rulez:, vind het nog steeds niet te begrijpen dat de IS350 en nu ook de RC350 niet op de NL markt is gekomen

de stance hoef je ook niets meer aan te doen , hij staat mooi op zijn sloffen op die gekleurde moeren na :kiss:

heel veel plezier ermee :D
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Gefeliciteerd met deze mooie voiture of beter gezegd dit mooie racemonster.
Ik heb zaterdag een proefrit gemaakt in een RC, uiteraard hybride, want er staat in heel Frankrijk maar een 2T gebruikt te koop. Prachtige auto, beetje te klein voor mijn postuur, maar vooral miste ik het gevoel van power als je weg wilt rijden. Met de 3.5 V6 moet het een heel andere auto zijn.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Thanks allemaal! En ja, die 3.5 liter V6 is echt een heerlijk blok. Voor het standaard snelwegritje naar mijn werk kan hij heel beschaafd en rustig zijn, maar als je dan het gaspedaal even intrapt, dan worden die 310 paarden onder de motorkap ineens wakker en geven die je echt een flinke schop onder je kont...

Gisteren ook even op de Duitse autobahn geweest hier net over de grens en je zit echt zo op de 200 zonder enige moeite. Dat voelt echt compleet anders dan bij de IS200...
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Wow, wat een mooie wagen. Ik snap goed dat je de extra pk's voelt. Is heerlijk gevoel. Je hebt er trouwens mooie velgen onder. Merk en 20inch??
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Het is zeker een mooie wagen, zeker met de 3.5 liter er in.
Ben toch lichtelijk jaloers. Haha.
Veel plezier ermee! :rulez:
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Hele mooie brede auto zeg, oogt erg dik zo verlaagd op die wielen. Wees er zuinig op ;)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Wow, wat een mooie wagen. Ik snap goed dat je de extra pk's voelt. Is heerlijk gevoel. Je hebt er trouwens mooie velgen onder. Merk en 20inch??

Het zijn JR-Wheels JR11 velgen: http://fullcartuning.nl/61200-jr-wheels-jr11-wielen-hyper-zwart-19-inch-8-5j-et25-5x120 En het is 19" ;)


Hele mooie brede auto zeg, oogt erg dik zo verlaagd op die wielen. Wees er zuinig op ;)

Hehe, jij hebt 'm al van dichtbij gezien ja ;) Veel plezier met mijn oude IS200! Maar volgens mij gaat dat wel lukken, iemand op Tweakers verwees me al naar je Driving-Fun topic ;)


Net nog even een stukje gaan rijden, gewoon omdat het zo leuk is... Maar als je dan even op een verlaten stuk weg echt volledig het gas intrapt tot beneden, bohhhhhh, dan hang ik dus echt achter in de stoel... Wat een heerlijke auto. De hele tijd een brede grijns op mijn gezicht :D Merk ook wel dat het toch wel een opvallende auto is in deze uitvoering wit, verlaagd en met dikke velgen. Je ziet toch wel veel mensen je nakijken :D
 
  • Leuk
Waarderingen: johanm

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Heel herkenbaar, ik ga nu ook nog even een blokje om. Kijk wel uit met een zo een auto, je springt er ook in negatieve zin uit als je een beetje opvallend vaart maakt.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Heel herkenbaar, ik ga nu ook nog even een blokje om. Kijk wel uit met een zo een auto, je springt er ook in negatieve zin uit als je een beetje opvallend vaart maakt.

Daar ben ik me ook maar al te bewust van ;) Daarom deed ik het ook op een achterafweggetje ver van de bewoonde wereld ;)
 

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Wauw, fantastische wagen zeg! Prachtige kleur (heb zelf de GS300 in die kleur! Mooie velgen erbij. Kleed hem helemaal af! Veel plezier ermee
 

Keffin

Hoort erbij
23 okt 2016
30
3
0
H? Metalfreak (ook qua muziek, of alleen qua grondstof? :p )

Wit + zwarte velgen = boss!

Welkom :)

---

Edit: zie nu pas dat je al een ouwe rot bent op dit forum, haha. Ooeps. Dat maakt de auto gelukkig niet minder vet!
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
H? Metalfreak (ook qua muziek, of alleen qua grondstof? :p )

Wit + zwarte velgen = boss!

Welkom :)

---

Edit: zie nu pas dat je al een ouwe rot bent op dit forum, haha. Ooeps. Dat maakt de auto gelukkig niet minder vet!

Qua muziek, de grondstof is goed om auto's van te maken ;)

Thanks! Auto bevalt tot nu toe erg goed, ben er alleen laatst al hardhandig achtergekomen dat de accu niet alles meer is. Even een nieuwe accu bestellen als het vakantiegeld er is, wil deze maand nog ff rustig aan doen ;)

Eerste mod is overigens al een feit: een OEM sport rempedaal. Deze week wordt het gaspedaal ook vervangen, maar dat kost ?ets meer tijd. Verder wil ik wel nog andere spiegelkappen met ge?ntegreerde knipperlichten. Zoals hij er nu bij staat voldoet 'ie namelijk niet geheel aan de Nederlandse wegenverkeerswet zonder zijknipperlichten, maar dat zijn allemaal peanuts.

Volgens mij weet ik het antwoord al op mijn vraag, maar weet iemand toevallig of er een trucje is om de temperaturen van Fahrenheit naar Celsius om te zetten? Voor zover ik weet kan dat namelijk niet zonder het gehele instrumentencluster te vervangen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik heb heb ook een Amerikaanse spec Lexus , eigenlijk een Canadese en die hoeft helemaal geen zij knipperlichten te hebben , mijn climate controle is wel in celsius en dat is inderdaad een andere display dan een farenheit display , zelfde geld voor de miles /km teller
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Is die temperatuuraanduiding niet te coderen met een laptop en de juiste software aan de OBD poort?

Accutje is 100 euro en een beetje, heb je al mijn centen alweer verbrast dan? ;)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Is die temperatuuraanduiding niet te coderen met een laptop en de juiste software aan de OBD poort?

Accutje is 100 euro en een beetje, heb je al mijn centen alweer verbrast dan? ;)

Nee, blijkbaar heeft Lexus dat wel heel goed verstopt.

Haha, ik heb nog wel wat achter de hand, maar ik moet mezelf gewoon een beetje inhouden, anders is alles zo op :p Is gewoon een beetje zelfbeheersing toepassen ;) Een Varta accu kost inderdaad 115 euro voor de Lexus, maar als ik zie wat ik nog allemaal zou willen, dan loopt het allemaal hard op. Ben ook al aan het nadenken over een verstelbaar coilover setje zodat hij ?ets hoger komt te staan, vind 'm nu eigenlijk net te laag staan alhoewel ik moet zeggen dat ik er in het dagelijks verkeer eigenlijk helemaal geen last van heb.

Ik heb heb ook een Amerikaanse spec Lexus , eigenlijk een Canadese en die hoeft helemaal geen zij knipperlichten te hebben , mijn climate controle is wel in celsius en dat is inderdaad een andere display dan een farenheit display , zelfde geld voor de miles /km teller

Hmm, die zijknipperlichten moeten volgens mij officieel voor de APK zelfs aanwezig zijn. Verkoper zei dit ook nog en hij gaf me nog een setje opplakknipperlichten mee voor de APK. Hij zei al dat heel veel keurmeesters hier overheen kijken, dus dan heb je geluk ;)

Mijn Climate Control is ook in Fahrenheit, maar ik begin er al langzaam aan te wennen ;) Het display zelf is overigens hetzelfde, alleen het signaal uit de ECU niet. In Canada gebruiken ze volgens mij wel de normale maatvoering. Gekke Amerikanen met hun Imperial systeem...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Hmm, die zijknipperlichten moeten volgens mij officieel voor de APK zelfs aanwezig zijn. Verkoper zei dit ook nog en hij gaf me nog een setje opplakknipperlichten mee voor de APK. Hij zei al dat heel veel keurmeesters hier overheen kijken, dus dan heb je geluk ;)

Mijn Climate Control is ook in Fahrenheit, maar ik begin er al langzaam aan te wennen ;) Het display zelf is overigens hetzelfde, alleen het signaal uit de ECU niet. In Canada gebruiken ze volgens mij wel de normale maatvoering. Gekke Amerikanen met hun Imperial systeem...

welnee , dan zou deze SC al 25 geluk hebben , ik zou ze wel kunnen maken op wat nu die oranje zijverlichting is wat typisch amerikaans is
naar mijn weten hoef je alleen zij knippers als je een trekhaak hebt maar dat weet ik niet zeker
bel anders eens met de RDW , ik kan mij een gesprek herinneren met een eigenaar van een blauwe IS-F en die baalde flink dan men zijknippers hadden gemonteerd op een US uitvoering van de IS-F , jouw koplampen en achterlichten zijn ook US spec , dat maakt jouw uitvoering juist uniek ! lekker zo laten

jouw IS is net als mijn SC destijds goedgekeurd voor toelating , ik heb als opmerking/ ontheffing op mijn kenteken dat ik kleine kentekenplaten heb en geen euro koplampen

ja canada heeft het metrisch systeem vanwege hun verleden met Frankrijk , daarom heb ik gewoon een kilometer teller en celcius de USA uitvoeringen niet