Mijn 1e Lexus!

Nou net gebeld en hij had de berichten niet gezien.

Net tekst berichten gehad

Ik heb uw bericht gelezen. Zoals aangegeven hebben wij een auto zonder DAB. We hebben gesproken over de auto en wellicht wijken auto's met Italiaanse specificaties af van de auto in nederland

Nu is de keuze aan u om voor deze auto te kiezen of verder te kijken voor een ander model waar dan de voor u belangrijke DAB in zal zitten

Niks geen voorstel.

Ik heb gezegd last dan maar. Dat hele vage gedrag hoeft voor mij niet meer.
 
Nou net gebeld en hij had de berichten niet gezien.

Net tekst berichten gehad

Ik heb uw bericht gelezen. Zoals aangegeven hebben wij een auto zonder DAB. We hebben gesproken over de auto en wellicht wijken auto's met Italiaanse specificaties af van de auto in nederland

Nu is de keuze aan u om voor deze auto te kiezen of verder te kijken voor een ander model waar dan de voor u belangrijke DAB in zal zitten

Niks geen voorstel.

Ik heb gezegd last dan maar. Dat hele vage gedrag hoeft voor mij niet meer.
Erg jammer, maar zoals gezegd je moet er een goed gevoel bij hebben. Dus dan maar niet. Hopelijk vind je bij een andere dealer een auto naar je zin en wordt je ook naar tevredenheid geholpen.

Het klopt inderdaad met importauto's dat specificaties van hetzelfde type kunnen afwijken ten opzichte van officiëel in Nederland geleverde auto's.
 
Nou net gebeld en hij had de berichten niet gezien.

Net tekst berichten gehad

Ik heb uw bericht gelezen. Zoals aangegeven hebben wij een auto zonder DAB. We hebben gesproken over de auto en wellicht wijken auto's met Italiaanse specificaties af van de auto in nederland

Nu is de keuze aan u om voor deze auto te kiezen of verder te kijken voor een ander model waar dan de voor u belangrijke DAB in zal zitten

Niks geen voorstel.

Ik heb gezegd last dan maar. Dat hele vage gedrag hoeft voor mij niet meer.
Oja, berichten niet gezien, die was ik nog vergeten.

Ik heb al heel wat auto's gekocht bij verschillende dealers, een goede reactie zou zijn geweest dat ze je direct opbelden met de vraag hoe ze het voor jou kunnen oplossen, of zelf met een goed voorstel komen.

Maar dat negerende gedrag, en dan na een telefoontje dit bericht, dat komt op mij over alsof ze er al vanuit gaan dat je de auto niet meer koopt.
Heel erg sneu voor je, maar ik zou eens bij een andere dealer/bedrijf gaan kijken.
 
Ben ik toch wel benieuwd bij welke dealer dit was, ik heb zelf uitstekende ervaringen met Lexus breda en met name Zwolle.
 
Een andere dealer heeft naar die auto gekeken, maar er kloppen meer dingen niet. Geen parkeer sensoren, andere velg maat.

echt maf……
 
Ik weet dat er veel verschillen in uitvoering/opties zit afhankelijk van het land van herkomst. Bij ons in België kennen we bvb de President uitvoering niet, maar noemt de meest luxueuze uitvoering de Privilege Line
 
Dat neemt niet weg dat een verkoper moet weten wat hij te koop aanbiedt.

Hij/zij is bij uitstek degene die de klant op de juiste manier zou moeten adviseren.

Als je je als merkdealer verschuilt achter verschillen per land heb je gewoon niet goed je job gedaan.

Je verwacht van een kaasboer ook dat hij precies weet welke kaas hij verkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter
En die "verborgen opties" staan gewoon nog steeds aangevinkt hè....:oops: Prutser!

Ik stuurde alles naar Louwman (HQ) want zulke verkopers zou ik niet in mijn organisatie willen......
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27
Ik heb zelf idd geen hoge pet op van lexus den haag. had ooit daar interesse in een ct200, maar je wordt gewoon niet voor vol aangezien. daar in tegen hele goede ervaringen met lexus breda en zwolle.
 
De juiste beslissing denk ik. Ik ben ook weleens bij Lexus Den Haag gaan kijken (naar een IS) en aangegeven dat ik een proefrit wilde maken. Toen ik er kwam stond de auto gewoon nog helemaal achterin de showroom "maar ik kon wel een proefrit maken in een vergelijkbare auto". Er bleken voor andere banden op te zitten dan achter, er zaten een paar slecht weggewerkte beschadigingen op de voorspatborden en de voorvelgen hadden geen enkele zichtbare beschadiging terwijl er op de achtervelgen wel een paar zaten. Ik had dan ook het vermoeden dat het een gerepareerde schade auto was. Ik heb ze goedemiddag gewenst en ben weer vertrokken. Lexus Breda zit idd helemaal aan de andere kant van het spectrum: twee (y) (y).

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter en Arbitrator
De juiste beslissing denk ik. Ik ben ook weleens bij Lexus Den Haag gaan kijken (naar een IS) en aangegeven dat ik een proefrit wilde maken. Toen ik er kwam stond de auto gewoon nog helemaal achterin de showroom "maar ik kon wel een proefrit maken in een vergelijkbare auto". Er bleken voor andere banden op te zitten dan achter, er zaten een paar slecht weggewerkte beschadigingen op de voorspatborden en de voorvelgen hadden geen enkele zichtbare beschadiging terwijl er op de achtervelgen wel een paar zaten. Ik had dan ook het vermoeden dat het een gerepareerde schade auto was. Ik heb ze goedemiddag gewenst en ben weer vertrokken. Lexus Breda zit idd helemaal aan de andere kant van het spectrum: twee (y) (y).

Jarno
Ik herken dit wel.
Paar jaar geleden wezen kijken voor een CT, die ik online gevonden had. De auto was afgaand op de foto’s qua configuratie de enige in zn soort en die leek me wel wat.

Bij aankomst bleek dat de foto’s niet paste bij de auto in kwestie (knopjes ontbraken) en de auto zelf was duidelijk een afgetrapte demo/leen-auto.

Laat maar.
 
Nou net gebeld en hij had de berichten niet gezien.

Net tekst berichten gehad

Ik heb uw bericht gelezen. Zoals aangegeven hebben wij een auto zonder DAB. We hebben gesproken over de auto en wellicht wijken auto's met Italiaanse specificaties af van de auto in nederland

Nu is de keuze aan u om voor deze auto te kiezen of verder te kijken voor een ander model waar dan de voor u belangrijke DAB in zal zitten

Niks geen voorstel.

Ik heb gezegd last dan maar. Dat hele vage gedrag hoeft voor mij niet meer.
Weer zo'n onbeschofte dealer, durft dus niet eens terug te bellen en stuurt een lullig bericht en ook nog eens erom heen lullen. Waardeloos.
 
Het loont, zeker bij auto's die geimporteerd zijn, via https://www.lexus-tech.eu/ de uitrusting te controleren. Daartoe behoef je je alleen maar aan te melden, het ingeven van het VIN levert vervolgens een exacte lijst van de aanwezige uitrusting en eventuele extra's op. Uiteraard zijn later aangebrachte "verbeteringen" als andere banden en velgen daarin niet te vinden - wel alles wat er door de fabrikant destijds precies is afgeleverd (en wat niet). Bestudering van zo'n lijst leert je ook wat eventuele verschillen zijn met wat destijds in Nederland werd geleverd. Dat kan mee en tegenvallen: een "Luxury line" versie kan bijvoorbeeld in verschillende landen enigszins in standaard uitvoering verschillen en daarnaast zijn voorzien van extra zaken waarvoor additioneel bij aankoop is betaald. Op die manier kom je er achter wat er precies op zit en of daar de voor jou essentiele zaken bijzitten.

Als een dealer de auto aanprijst op een manier die niet overeen komt met de werkelijkheid is dat op zijn minst slordig. Als het bovendien het gevolg is van het bewust niet verifieren van de uitvoering met de voorhanden documentatie riekt het naar een poging tot oplichting.

Bij een correcte dealer zul je dat niet tegen komen. Ik heb mijn importLexus destijds gekocht bij een dealer die dat heel open vermelde en desgevraagd met enkele muisklikken de volledige onderhoudshistorie tevoorschijn wist te halen en daar, als ik er naar gevraagd had ook de lijst van de volledige uitrusting bij had kunnen leveren.

Uiteindelijk ben je afhankelijk van de verkoper in wiens handen je valt - en dat kan mee en tegenvallen. Als het tegenvalt hoeft nog niet het hele bedrijf "slecht" te zijn, maar het neemt wel het vertrouwen in een dergelijk bedrijf weg - zeker als de "oplossing" van het ontstane probleem niet naar behoren wordt aangepakt.

Mijn eigen ervaringen zijn gemengd. De eerste dealer waar ik telefonisch contact mee had over een in voorraad zijnde auto beloofde me een offerte toe te sturen. Die kwam niet en de betreffende auto bleek twee dagen later van de website verdwenen. Ik neem aan dat die inmiddels was verkocht en dat kan natuurlijk gebeuren. Maar dan verwacht ik wel ipv de offerte een kort berichtje dat de auto niet meer beschikbaar is. De tweede waar ik uiteindelijk een auto kocht en de derde waar de auto vervolgens voor onderhoud naar toe gaat en waar destijds ook een bescheiden garantieingreep plaats vond: niets dan lof. Natuurlijk gaat er wel eens iets niet helemaal goed, maar dat wordt dan snel en zonder gezeur op correcte wijze hersteld.
 
Hij is geimporteerd uit italie. Hun gingen er vanuit dat er Dab op zat. Heel vaag voor een officiële Dealer
Gefeliciteerd met de aankoop, een UX is fijne auto, veel veilige kilometers gewenst.
Mijn CT is ook geimporteerd uit Italie en via een dealer in het oosten van het land verkocht. Als ik je reactie zo lees kon het weleens de zelfde dealer zijn. Ik kreeg het idee dat alleen de handtekening onder het koopcontract het belangrijkste was/is. Voor de rest ben je niet (meer) interssant, jammer.:(