motor probleem onregelmatig lopen van ls400 1992

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
beste mensen van deze forum wie kan mijn HELPEN ik sta bij einde raad ik heb mijn motor schoon gespoten met lopende motor (HEEL DOM VAN MIJ) heb nu het volgende probleem me motor loop onregelmatig hoog en laag bij stationer motor schommelt hoog en laag je kan er wel meer rijden maar hij geeft vanzelf gas das gevaarlijk vandaag heb ik alles na gekeken ik heb alle stekkers wat op en aan de motor zit los gemaakt schoon gemaakt met contact reinig en droog gebazen met lucht ik kon geen sporen vinden van vocht of water dat was het niet heb ook alle vacuum slangen nagekeken van de EGR die waren goed injectoren bobine bougie kabel alles na gekeken kon geen sporen vinden van water of iets iemand zij tegen mij het is je stappen motor maar als me motor loopt onregelmatig en je haalt de stekker los van de stappen motor of lucht massa meter blijft de motor nog steeds hoog en laag lopen gasklephuis is ook in orde PFFF ik sta met einde raad wie kan mijn AUB info geven wats het is :roll: ik heb mijn ls400 al 6jaar nooit problemen gehad met de motor altijd goed onderhouden ik hoop graag antwoord te krijgen alvast bedankt groeten jozef.
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
Jozef, als ik jou was zou ik de fout codes ff laten lezen. Dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken als er iets uit komt.
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
foutcodes oke ze zeggen tegen mij als erniets brandt kan je ook niets uitlezen de fout slaat hij niet op in de ecu monteurs zeggen tegen mij heeft geen nut om uit te lezen maar ja ik ga het wel doen morgen je weet maar nooit geloof me heb alles nagekeken en kan niets vinden ik heb net nog me stappenmotor uit elkaar gehaalt aan de achterkant waar de printplaat dit onderdeel is niet eens geseelt dus vocht kan er wel in komen keek op de printplaat die was aangetast heb schoon gemaakt de contact punten op gekrast pennetjes om gebogen in mekaar gezet deze keer wel geseelt gemonteert accu pool los 15min maar hij loopt nog steeds hoog en laag hoe ik het zie en hoor heeft ie moeite de stationair in belans te houden ik geef niet op ik moet me ls maken hoe dan ook :rulez:
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
kan van alles zijn... tps, maf sensor (hotwire, zie je niks aan), ecu..

Te1 en E1 doorverbinden sleutel op on zetten en kijken naar het motortje in je dash. dat knippert op een bepaalde manier.
-- --- -- --- = foutcode 23.

als je weet welke code kun je het hier zien (codes zijn gelijk)
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=FI&P=23
even doorbladeren en je komt de codes tegen!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ECU zit onder de kachelunit, passagierskant, even de onderste kappen wegtrekken, dan ligt hij op ??n van die kappen
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Hij wacht op mij... Een andere tps. Toyota heeft meerdere typen gebruikt en dus moeten de nummers overeen komen, anders heb je het risico dat het nog niet werkt.
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
ja ruud ik ben druk bezig ik heb een hoop dingen al uit gevonden van me motor en geloof me ik geef niet op :) I LOVE MY LS
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
ja das waar maar pffff wat een probleem heb ik man alles is schoon en net ook nieuwe bougie kabels gezet de motor loop nog steeds hoog en laag ben 1,5 week al bezig ik wil even een tps proberen dan kan ik zeker het kort sluiten wat het is heb uit gelezen code 41 joep waneer heb je tijd wou een stappenmotor proberen ik hoor het wel wie me van dienst kan zijn :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is iets waar hij nu is achter gekomen, je kan de boel beter 'vies' en vettig houden onder de kap

Ach ja, sommige dingen moet je door schade en schande leren. Bij oude auto's was het vaak niet zo'n probleem, gewoon de ontsteking vermijden, maar tegenwoordig zitten er meer stekkers onder de kap dan alleen een koelwater sensor
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
hallo allemaal ik ben nog steeds niet uit met me probleem me motor galopeerd nog steeds en nee geen zwem les ben ik achter gekomen en ja je moet je auto goed onderhouden dus schoon maken hoord er ook bij deze motor is niet vocht gestendig en nu is het tps verwanderen wie kan me helpen aan een tps of even omwisselen dan kan ik zeker heid hebben als ie defect ja dan moet ik een kopen geen probleem maar maar moet zeker zijn en oja ik heb geen trac control KOM OP LEXUS VANATEN onderdeel nr die er nu op staat op de tps 89452-12050 het kan zo zijn dat er een nr weizeging is die info kreeg ik van de dealer en in de usa is ie aftermarkit de krijgen merk oes genuine sku:7551-01082741 of w0133-1611383 86,95 dollar dus kom maar op met jullie info :baseball:
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
halloo beste lexus liefhebbers ik weet nu eindelijk wat de probleem wat van het galloperen van me motor het geeft lang geduurt en ben 450 euro kwijt in mijn stappenmotor de elektro gedeelte was water gekomen hij werkte niet meer ik heb zelf een andere tps sensor gekocht en ook een andere stappen motor gekocht maar die wat niet de goede hij werkt goed hoor dus ik zet de tps en stappen motor te koop wie heeft interessen ik ben mijn stappen motor die erop zat en water schade had heel goed schoon gemaakt met een dremel en ja ik heb hem werktend gekregen pfff gelukkig :) moest hem we 2 keer schoon maken maar is geluk hij doe het wel maar niet 100% dus ik zoek nu de juiste stappen motor onderdeel nr 22270-50010 ik ben een 1UZ-FE motor ik heb eigelijk de elektro gedeelte nodig die zit vast met 3 schroefjes dus wie me daar aan kan helpen hoor ik het graag en wie interessen heeft in de tps en stappenmotor laat me weten :rulez:
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
hoi relexus ja bedankt het gaat wel goed komen even nu zoeken naar die onderdeel en dan kan ik eindelijk aan de grote beurt + egr en intack reinegen dat zou ik gewoon doen toen kreeg ik die probleem .