Motor zit vast

Fons

Nieuw hier
5 jan 2023
8
0
1
Na het verversen van de olie maakt de auto een tikkend/ stampend geluid aan de rechterkant
Na een paar km rijden hield de motor er mee op. Wilde niet meer starten en zit nu helemaal vast.
Iemand een idee?
 

Fons

Nieuw hier
5 jan 2023
8
0
1
Ls400 van okt 1999
Heb hem dus al meer dan 22 jaar enndoe soms kleine dingen zelf maar dit keer liet ik het een garage doen bij mij om de hoek
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Goeie avond,

Dat klinkt heel eng...

Er valt niet te zeggen wat het is, er moet echt diagnose gesteld worden. Ik zou er geen meter mee rijden om verdere schade te voorkomen (als het te repareren is wil je zo min mogelijk schade).

Ik wil er met alle plezier naar kijken maar ik weet niet hoe ver je uit de buurt zit van Wijk bij Duurstede.
 

Fons

Nieuw hier
5 jan 2023
8
0
1
De lexus staat nu bij mijn zwager’ s garage in arnhem ( met een oplegger gebracht)
Hij gaat er naar kijken al denkt hij dat het heel ernstig is. Blok zit nu helemaal vast.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Ok.

Ja het is speculeren maar het eerste waar ik aan denk is dat de lagers er uit gelopen zijn
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik denk dat alleen demontage duidelijk kan maken wat er kapot is en of dat gerepareerd lan worden. Het "motorbootgeluid" uit het filmpje klinkt naar mijn gevoel eerder als een storing in de klepbediening dan een uitlopend lager. Benzine die in de uitlaat terecht komt, klinkt erg vreemd. Ben benieuwd wat daarvoor de reden is.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ben bang dat Romke het (opnieuw) bij het rechte eind heeft. Klinkt als een versprongen distributie. (Heb zelf zo gauw geen idee of een LS400 een riem of ketting heeft?) Mogelijk is daar na het filmpje nog een tandje teveel bijgekomen en blokkeren de kleppen de zuigers nu (of andersom, hoe je 't wil bekijken). Je durft wel om het blok zo nog te laten lopen en dan nog gas erbij te geven. Dat lef zou ik niet hebben :censored:.

Bougies van die cilinderrij eruit, zuigeroppervlak bekijken en duimen. Hopelijk zitten we ernaast. :eek:
 

Fons

Nieuw hier
5 jan 2023
8
0
1
Ze zijn nu aan het kijken
Krukas zit vast
 

Bijlagen

  • CB3DE17F-AA56-4358-8613-FDEBACD12FC1.jpeg
    CB3DE17F-AA56-4358-8613-FDEBACD12FC1.jpeg
    3,7 MB · Weergaven: 76
  • Verdrietig
Waarderingen: robtp09