Nathanaels GS300

Nice RHD 2GS ;) ,

Bij Lexus Belgi? dachten ze ook dat ik Xenon had omdat er koplampsproeiers opstaan....
Maar de Engelse modellen waren anders uitgerust .

Mooie update met de uitlaat sierstukken. Zijn deze gelast of gemonteerd met beugels?
 
Gemonteerd met beugel,

Ik wil graag een goede pijp vanaf de demper tot sierstuk (dus 1 geheel) alleen kosten die sierstukken zo'n 80 euro per stuk. en hebben een ingang diameter van 55 mm en wij moeten 60 hebben.
Dus tot ik de juiste heb gevonden blijven deze er ff met de beugel opzitten, je ziet er verder niks van.
 
Had dit ook zo gedaan met de uitlaat van mijn Accord, de 2 eindstukken waren ook met beugels maar heb deze erop laten lassen (volledig afgelast) en de hele eindpot terug mooi zwart gespoten.

Had er zelfs last mee op de technische controle hier in Belgi?, ze dachten dat het een sportuitlaat was en vroegen achter de nodige attesten ervan.... :D :D
 
Ja in Belgie mag je niks veranderd hebben voor de keuring dus als je pach hebt ben je een week bezig met het stock maken van je auto. Ik kende een gast met een Integra Type R met een een Turbo motr erin met zo'n 400PK die was meestal een week bezig om alles eraf te halen dan naar de keuring. Ja goed gekeurd en dan alles weer terug bouwen.

:sad: :sad:
 
Dat is echt niet leuk!!

Geef mij dan maar de wat soepelere regels van Nederland.
Btw: ik keur mijn auto's gelukkig zelf.
 
Ja dat scheelt soms wel tot dat je een steekproef krijgt dan ben je wel de sjaak.
 
Klopt, maar daarvoor kunnen wij rekenen. :smile:
Laat ik het zo zeggen: er zijn mogelijkheden. je moet ze alleen kennen.
 
Wat hou ik toch van dit weer!! :D :D :D > Flitspaal :P :P :P
03122010029.jpg
 
Kan dik tegenslagen, weet niet hoe het bij jullie noorderburen zit, maar hier flitsen ze soms ook vooraan en ik kan het weten.... Smile :photo:
 
Dat klopt, maar voor is het nog erger als achter ( wat betreft de sneeuw) joepie :D
ik heb al 1 paal geprobeerd!!
ik had een complete ijslaag over het kenteken!!
 
Esteban zei:
Kan dik tegenslagen, weet niet hoe het bij jullie noorderburen zit, maar hier flitsen ze soms ook vooraan en ik kan het weten.... Smile :photo:

behalve sneeuw gebruik ik ook wel eens deze methode:
HPIM4171.JPG


en dan heb ik het nog niet over de AT kenteken flipper :devilish: gehad!!
 
Life update

Na lang twijfelen heb ik besloten om over te gaan naar 2JZ-GTE in plaats van de GE van een turbo voorzien.
Laatste 6 maanden ben ik niet zo actief op het forum geweest en dat zal ook effe zo blijven.

Ik hoop namelijk met een beetje geluk eind mei de zoveelste onafhankelijke garage te starten (met volgend jaar erkende specialisatie in AT revisie).

Als het goed is gaat de lex van de weg af en hoop ik binnen 1- 1.5 jaar de conversie klaar te hebben.
Geld haal ik grotendeels uit de besparing door niet met de lex te rijden (benzine, belasting, verzekering, boetes) intussen rij ik met een grijs kenteken service mobiel, dat zal wat worden.

Ik heb de volgende plannen:

-2JZ-GTE met trans inbouwen
-opvoeren tot 700-1000 pk doel is: bij 90-100 km niet volgas te kunnen accelereren i.v.m spinnende banden.
-ik wil geen grotere of mooiere velgen maar wil wel de stoppingpower, maar kan geen big brake kit kwijt, dus ga ik dubbele remklauwen proberen. Lijkt me een vet idee. In combinatie met een actief watersproeisysteem voor de schijven.
-verlagen schroefset

volgende opties als ik tijd en geld over heb:

-verlagen > airride
-misschien spuiten

-originele breedbeeld navi van lexus
-nieuw leer of 2ehands stoelen en interieur van de exe.

Hoop na de zomer van start te gaan met ombouwen van de krachtbron.

Ik zal tussendoor wat foto's posten.
 
nice! Wist al van je plannen! Ik zal af en toe wel komen kijken/helpen! (als je extra handjes nodig hebt...)
 
Kleine tussenupdate:

ik ben iets verlaagd, 3cm. ik weet het, niet veel. maar het irriteerde mij heel erg dat voor hoger als achter ligt.

Van
DSCN0370.JPG


Naar
21042011071.jpg


Geen verlagingsveren maar stukje van de originele afgehaald verhit en in de juiste vorm gebogen. het comfort blijft dan goed. Ik heb er ervaring mee, dit is het vorige verlagingsproject (geen verlaginsveren, zelfde comfort)
DSCN0274.JPG



ook voor de laatste keer voor de conversie gepoetst
21042011073.jpg

21042011074.jpg


Want ik heb dit gedaan
23032011063.jpg

Nog geen blanke lak

Iemand was zo vriendelijk om een grote X op het scherm te graveren :X en ik ben niet allrisk verzekerd.
geen enkele verzekeraar wil mij (21 jaar) voor minder als 485 p.m, dus dan maar zelf doen.
Ik ben niet de beste, maar aan de spuit kan het niet liggen (238) euro.