Navi-override: Volledige bediening tijdens rijden.

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Sinds een maand heb ik de override van het navigatiesysteem voor mijn IS laten inbouwen.

Dit betekent dat de blokkering van diverse functies tijdens het rijden wordt opgeheven en alle functies beschikbaar zijn. Dit wordt geregeld door het signaal van de parkeerrem en de snelheidsmeter te foppen, waarbij het denkt geactiveerd te zijn. Heel handig om bijvoorbeeld een route om te plannen als je op de nederlandse wegen weer eens vast staat, of om leuke DVD's te kijken voor de passagiers, want de bestuurder moet natuurlijk op het verkeer letten... :wink: :wink:

E?n van de nadelen van deze override zou zijn dat bij inschakelen de navigatie stopt met navigeren en pas na uitschakelen weer oppakt en dat je de override dus alleen moet gebruiken als je iets wilt wijzigen.

Mijn ervaringen zijn iets anders. Na ongeveer 10 minuten een DVD te hebben afgespeeld met de override ingeschakeld gaat het hele systeem vrolijk navigeren als je weer terugschakelt naar MAP. Sinds een week of 3 rijdt ik permanent met de override ingeschakeld en alles werkt naar behoren, inclusief de navigatie.

Het enige nadeel wat overblijft is dat bij verlies van je GPS signaal (tunnels e.d.) de navigatie stopt en pas weer doorgaat zodra GPS weer voorhanden is. Dit komt natuurlijk door het ontbreken van het snelheids-signaal.

Mocht je nog twijfelen aan het al dan niet laten inbouwen van deze override, dan hoop ik dat ik je over de schreef heb getrokken.

Mochten anderen de override al hebben en andere ervaringen hebben, dan hoor ik dat graag.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Ik heb het meteen bij aflevering laten doen, moet nog het eea uittesten zodra ik dat heb gedaan laat ik het hier ook weten :wink:
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Jean zei:
Hey loki, dat klinkt goed, heb je dit bij de dealer laten doen? Want op de volgende override zit ik niet te wachten
http://www.youtube.com/watch?v=mU7-crUN ... rride.com/

:?
groet Jean

Deze override is inderdaad door de dealer ge?nstalleerd en is een schakelaar die discreet word gemonteerd. Informeer even bij je dealer naar de prijs. Ik had de aanpassing voor ?150,-.

De overrides op YouTube (ook de serieuze 8) ) zijn bijna allemaal van toepassing op Noord-Amerikaanse Lexussen (Lexi??) --in elk geval de overrigdes voor de IS-- en werken niet op de Europese Navigatiesystemen.
 

IS250Sport

Nieuw hier
30 nov 2008
1
0
0
Hallo,

Met de nieuwste DVD's voor je navigatie van 2008 kan je ook gewoon navigeren tijdens het rijden. De DVD zijn te herkennen aan de rode stippen op het schijfje!

Je heb dan alleen nog maar onderbreking nodig als je ook wilt bellen en DVD-tje wilt kijken tijdens het rijden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi! Welkom op het forum! :)

Ik heb de 2008 DVD's in mijn auto, maar dit is mij nog niet opgevallen. Ik zal hier vanmiddag even naar kijken. Bedankt voor de tip.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
override verwijderen 250,-

override verwijderen 250,-

Gisteren gebeld voor het maken van een afspraak voor de overide. Ik kreeg te horen kost je 250,- bij Lexus in Rotterdam. Werd een zeer onaangenaam gesprek en viel zowat van mijn stoel hoe ik werd aangesproken. Ik moet nu dus een rondje gaan bellen om te kijken bij welke Lexus dealer ik de override er het goedkoopste kan uithalen. De dealer in Rotterdam krijgt in iedergeval de auto niet in onderhoud. Als je je klanten wil behouden in deze tijden waarbij de autoverkopen met 26% zijn gedaald en waarbij Lexus ook in de hoek zit waar de klappen vallen, moet je zeker niet deze weg inslaan.

Wie heeft het ergens anders goedkoper voor elkaar gekregen?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb geen ervaring met Lexus Rotterdam. 250 euro voor een schakelaar en de installatie daarvan klinkt erg overdreven.

Ik zou zelf Den Haag of Amsterdam even proberen. Ik heb in Den Haag altijd goede service gehad, (een paar jaar geleden toen ik daar nog woonde) en Amsterdam is volgens mij nog haalbaar, indien je uit omgeving Rotterdam komt (Ik heb daar ook zeer goede ervaringen).
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Laat je ons ook even de prijzen van beide horen, ik ben eigenlijk wel benieuwd, bij mij zat het namelijk in de koop ingesloten (voordeel van dit forum, ik had het hier gelezen en dus op m'n lijstje meegenomen :lol: )
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
DVD override

DVD override

Kreeg vandaag reactie van Lexus Rotterdam met de mededeling dat service niet gratis hoeft te zijn. Ik had wel verwacht dat de Lexus organisatie in Nederland hiervoor een standaardprijs voor zou afspreken. Verschil is te groot voor dezelfde werkzaamheden. Mijn wagenpark beheerder heeft contact gehad met een andere dealer en daar koste het ?150,- on-site. Mijn baas betaald het dus het maakt me niet uit wat het kost gaat om principe.

Ik moet zeggen dat het forum goed bezocht is. Uit de mail die ik kreeg bleek ook dat de Lexus dealers het forum lezen.

Bedankt voor jullie input.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, het feit is dat Lexus een zeer betrouwbaar merk is. Dat is vaak ook de reden dat er niet veel bezoekers registreren om vragen te stellen op het forum (er zijn immers weinig problemen).

Ondanks de lage participatie zijn het aantal bezoekers van deze site toch aanzienlijk te noemen, wat mij de moed geeft om door te gaan.

150 euro klinkt inderdaad als een beter bedrag. Veel succes met het laten inbouwen.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Arie zei:
Bedankt voor jullie reactie. Ga eens Breda en Den Haag bellen is allebei redelijk in de buurt.

Arie, ben even weg geweest en lees dus nu je berichtje pas. Ik heb ?150,- betaald bij Lexus Amsterdam. Keurig ingebouwd en na een paar kilometer gassen blijkt dat ik ook nog eens kan navigeren, ondanks dat een aantal detecties worden uitgeschakeld (zoals de parkeerrem-detectie).

Omdat ook de speed-sensor wegvalt is het alleen in tunnels even afzien en laatst had ik wat moeite met navigeren tussen de hoge gebouwen in de smalle straatjes van hartje Parijs, maar voor de rest nog geen problemen.