Navi-override: Volledige bediening tijdens rijden.

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Sinds een maand heb ik de override van het navigatiesysteem voor mijn IS laten inbouwen.

Dit betekent dat de blokkering van diverse functies tijdens het rijden wordt opgeheven en alle functies beschikbaar zijn. Dit wordt geregeld door het signaal van de parkeerrem en de snelheidsmeter te foppen, waarbij het denkt geactiveerd te zijn. Heel handig om bijvoorbeeld een route om te plannen als je op de nederlandse wegen weer eens vast staat, of om leuke DVD's te kijken voor de passagiers, want de bestuurder moet natuurlijk op het verkeer letten... :wink: :wink:

E?n van de nadelen van deze override zou zijn dat bij inschakelen de navigatie stopt met navigeren en pas na uitschakelen weer oppakt en dat je de override dus alleen moet gebruiken als je iets wilt wijzigen.

Mijn ervaringen zijn iets anders. Na ongeveer 10 minuten een DVD te hebben afgespeeld met de override ingeschakeld gaat het hele systeem vrolijk navigeren als je weer terugschakelt naar MAP. Sinds een week of 3 rijdt ik permanent met de override ingeschakeld en alles werkt naar behoren, inclusief de navigatie.

Het enige nadeel wat overblijft is dat bij verlies van je GPS signaal (tunnels e.d.) de navigatie stopt en pas weer doorgaat zodra GPS weer voorhanden is. Dit komt natuurlijk door het ontbreken van het snelheids-signaal.

Mocht je nog twijfelen aan het al dan niet laten inbouwen van deze override, dan hoop ik dat ik je over de schreef heb getrokken.

Mochten anderen de override al hebben en andere ervaringen hebben, dan hoor ik dat graag.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Beste wensen voor 2009 en een heleboel veilige kilometers.

Ik zou jullie up to date houden en ik heb gesproken met de dealer in Den Haag en plaatsen van een schakelaar kost 120,- incl btw. Ga volgende week een afspraak maken.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Vandaag bij Lexus in Den Haag de schakelaar laten inbouwen voor 120,- incl btw. Ziet er zeer netjes uit klein schakelaartje net onder de asbak. Compliment voor deze dealer ziet eruit als het vanuit de fabriek is ingebouwd. Was er om 8:00 en was om 9:00 weer weg. Dat dit bij een andere dealer 300,- incl moet kosten kan er nog steeds bij mij niet in. Neem aan dat ze het in dezelfde tijd moeten kunnen doen en in de prijs van de schakelaar zal het niet liggen.

In die tijd hebben ze ook nog even gekeken waarom ik soms geen geluid heb als ik er een DVD in doe maar er is een versterker defect. Vervolg afspraak voor gemaakt.

Ik ben weer blij :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Helemaal top Arie!

Bij mij zit deze in de bekerhouder.

Blij te horen dat het DVD probleem achterhaald is. Happy driving!
 

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
NAV override 2009

NAV override 2009

In mijn nieuwe IS 250 zit de nieuwe navigatie update. (*1)
Muv dvd kijken werkt alles gewoon tijdens het rijden.
- route plannen
- bellen
- etc

Dus het enige wat niet werkt is DVD kijken tijdens het rijden.
Voor deze orginele update betaal je 159,--

Richard

(*1) bron: http://www.lexus-mapupdates.eu/
GOOD NEWS! NO MORE FROZEN SCREENS! With your new map-update DVDs (PZ485-X03EU-08 & PZ485-X03RU-0, you will have not just expanded coverage but also an extra function allowing you to operate the navigation while driving*.
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
daar moet ik enkele euro's tegenaan gooien.En heb bij m'n vorige vakantie ondervonden dat er in frankrijk wel wat wegen veranderd zijn,vooral als m'n over de viaduct van milau rijdt
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De prijs is gelukkig redelijk gedaald. Ik kan mij nog een bedrag herinneren voor mijn IS200 van boven de 400 euro voor de DVD.