Navi probleem: geen dagscherm met lampen aan

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Ik heb het oude Lexus navi systeem (IS200 Sport, MY 2000). Probleem is dat als ik overdag mijn lichten aan doe, het scherm op de nachtstand gaat en te donker wordt om te zien overdag. Er zou onder Beeldinstellingen gekozen moeten kunnen worden tussen Dagscherm en Nachtscherm, los van de lichten aan/uit, maar wat ik ook doe/klik, het blijft donker. Met welke stappen/klikken kies ik Dagscherm? Kan alleen maar kiezen als ik de lampen aan doe en moet dus dichtbij met mijn hand over het scherm goed kijken...
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Ik weet niet of het mogelijk is in de instellingen, als dat niet is, is er nog een mogelijkheid.

Ik weet niet hoe graag je dit wilt. Wat je zou kunnen doen is de verlichting kabel achterop de scherm unit doorknippen.
Betekend wel dat hij dus niet meer op nachtstrand gaat, tenzij je er bijvoorbeeld weer een schakelaar tussen zet.

De bovenste rij van de stekker achterop de scherm unit bestaat uit 13 pinnetjes, volgens mij is pin 1 gemarkeerd.
Pin 13 is de verlichting pin. Ik kan het me wel voorstellen dat deze pin helemaal niet wordt gebruikt voor het dimmen, maar alleen voor de verlichting in de "open" en "tilt" knopjes. In dat geval kan je ze weer aan elkaar solderen :p
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
To display the screen in the day mode even with the head light switch on, select ?DAY MODE? on the adjustment screen for bright- ness and contrast control.
If the screen is set in the day mode with the headlight switch turned to on, this condition is memorized in the system even with the en- gine turned off.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Vanochtend maar even een foto gemaakt van hoe het er bij mij uitziet
Geen knop day mode.
Het kan zijn dat die zichtbaar word als ik het licht uit zet maar dat heb ik niet getest.
IMG_0486.JPG
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Dank voor de tips, jongens:rulez:, ik ga er verder mee puzzelen! (Sorry, RoelVB, openmaken. doorknippen, solderen, is niet zo aan mij, alfa man, besteed :sneaky:).
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Nog steeds niet gelukt. Ik heb de vraag doorgespeeld naar Lexus Amsterdam.

mvraamsdonkIS300: Het kan zijn dat die zichtbaar word als ik het licht uit zet maar dat heb ik niet getest. Als je je licht aan zet (niet uit) wordt je scherm waarschijnlijk donker? Dan zou er tussen de knoppen SCREEN OFF en OK een nieuwe knop DAY MODE moeten verschijnen. Door die te kiezen (met OK?) zou je scherm overdag met lampen aan helder moeten blijven. Dat lukt bij mij allemaal niet. Ik zie wel degelijk in mijn donkere nachtscherm een knop DAGSCHERM staan, maar als ik die kies met mijn AB blijft alles donker en als ik opnieuw begin is de knop weer veranderd in NACHTSCHERM. Ook als ik de knop DAGSCHERM terug heb getoverd (weer door te klikken op NACHTSCHERM) en ik laat hem gewoon staan en kies hem niet en ga bijvoorbeeld terug naar een kaart (AB knop POS), blijft alles donker.
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Maar in de link naar de handleiding die je 9 april hierboven postte ( http://drivers.lexus.com/t3Portal/do...02is30wg/4.pdf ), zie je in het rechterscherm wel degelijk de knop day mode staan.
Lexus A'dam zei: Als het goed is zit er in de auto ook een knopje waarmee de felheid van de dashboardverlichting geregeld kan worden.
Als u deze op zijn felste draait hoort u als het goed is een klikje. Als de schakelaar geklikt heeft zal de verlichting niet meer vanzelf dimmen als de verlichting van de auto aan word gezet.

Helaas werkte ook dit niet. Ik heb nieuwe suggesties gevraagd.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik denk dat de dealer ook in 't duister tast... Als 't goed is zou je de NAV in diagnostics moeten kunnen zetten, mogelijk levert dat nog wat op. Ff geen linkje, maar dat is kwestie van zoeken.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Net nog even wat uitgeprobeerd.
Maar nog zonder resultaat.
Zie onderstaand berichtje.
With the Headlight switchON position 1 or 2 and the interior lightdimmerNOT clicked over to the Max position...
...when you hit the Disp function you will get a button that allows you to select "Day Screen" or mode, ALL of the time... you either select it or de-select it
If you turn the dimmer**** to max while in this screen, the button will disappear.

Verder kan het nog uitmaken of het donker is of licht.
​Blijkbaar zijn er ook nog sensoren die registreren of het donker is of licht
Dat klinkt natuurlijk ook best logisch.
 

Lextase

Actief
7 apr 2015
112
32
28
Ja, dat klinkt logisch. Maar als je 's nachts in je (donkere) navischerm de knop Dagscherm ziet onder Beeldinstellingen, zou je hem gewoon moeten kunnen kiezen. Anders was die knop helemaal niet nodig geweest. Besteed er maar niet veel tijd aan verder, ik blijf gewoon puzzelen, dag en nacht ;)....en desnoods rij ik naar Lexus Amsterdam. (Misschien heeft de vorige Duitse eigenaar er mee zitten knoeien...). Zal nog zoeken naar NAV Diagnostics en fabrieksinstellingen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hier zijn wat PDF's, weet alleen niet of het werkt op je NAV. Mogelijk over het hoofd gezien, maar heb je nog iets als een 'auto' switch voor je verlichting? Misschien dat je in die stand het knopje wel ziet.
 

Bijlagen

  • Nav-check2.pdf
    197,7 KB · Weergaven: 68
  • Nav-check1.pdf
    517,8 KB · Weergaven: 87