Navigatie met rare voorkeuren

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
heeft er nog iemand de volgende ervaring met z'n navigatie.
telkens ik een route ingeef, wil de wagen van de autosnelweg af. via de kortste route stuur hij me bv dwars door het centrum van Antwerpen of Brussel, en dat klopt, dat is het kortst. maar niet het snelst. voor de snelste route stuurt hij me meestal via de dorpswegen. gewoon op de ring blijven zit er niet in volgens het systeem.
nu weet ik dat de gewestwegen ook vol zitten en daar staan overal van de leuke camera's die foto's maken.
daarom wil ik liefst gewoon op de snelweg blijven en de ringwegen volgen. om wel de juiste tijd van aankomst te kunnen volgen, laat ik de navi op staan. maar bij elke afrit begint hij me weg te sturen en de tijden te herberekenen. heeft er nog iemand dit probleem en hoe los je dit op?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat is de instelling in het nav-scherm/voorkeuren route?

Ik kan mij herinneren dat bij de CT er gekozen kan worden voor (vermijden van) snelwegen, binnenwegen, etc. Ik ga er vanuit dat dit voor de 300h niet veel zal verschillen.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
klopt dat je je voorkeuren kan ingeven maar ik heb alleen snelwegen en tolwegen geactiveerd. de rest staat op vermijden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien begrijp ik het niet goed, maar:

Je kunt bepaalde wegen prefereren/vermijden (mits aangegeven). Dat zal de nav zoveel mogelijk doen, maar op een bepaald moment moet je natuurlijk wel naar de bestemming en uiteindelijk zal een korte en logische binnenweg (voor het systeem dan) gekozen worden.

Er is een keus tussen snelle-, korte- en alternatieve routes. De route die je wenst is waarschijnlijk (voor het systeem) niet de snelste of kortste route, dus zul je dit wellicht handmatig via alternatieve route (of tussen-bestemmingen) moeten instellen. Daarbij kan er volgens mij ook iets worden ingesteld qua vermijden van verkeersopstoppingen.
 
Laatst bewerkt:

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Leeuws, Zojuist heb ik dat vanmiddag ingesteld. Het is inderdaad de instelling van verkeers opstoppingen vermijden wat dan bij jouw waarschijnlijk nog op auto staat. Als je dat op handmatig zet ben je er wel vanaf denk ik.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
de snelste weg is via de autosnelweg en de ringweg. ik doe die weg nu al 4 jaar en met garmin of tomtom neemt hij netjes die weg. bij m'n lexus niet.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Leeuws,

Ik kan het probleem wat jij hebt niet herkennen. Bij mij doet de navigatie het wel naar behoren.
Wat me wel opvalt is dat de kaart absoluut niet up to date is.
Ik heb bij mij in de buurt volgens de navigatie 2 afgesloten wegen (zie je ook echt op de kaart weergegeven) waardoor hij mij op een andere manier laat rijden
als dat het normaal zou kunnen want die wegen zijn helemaal niet afgesloten.

Toch maar om eens om een update vragen van de navigatie software op het SD kaartje..........
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
hoi Armetak, ik zal een update vragen. wat me vrijdag opviel was dat hij bij het berekenen van de route mij helemaal door het centrum van aalst wilde sturen om richting limburg te rijden. pas na de derde keer snelste route te selecteren, heeft hij de snelste route genomen, via de brusselse ring en langs leuven naar limburg. soms denkt hij heel bizar. maar dat is misschien ook opgelost met een eventuele update.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Leeuws, Ik was Maandag nog bij mijn garage en vroeg naar de laatste update van de Nav. Ze gaven aan dat de laatste update 3of 4 maanden oud is en dat deze al in mijn auto zit. Ik ben wel benieuwd wat jij te horen krijgt van jouw garage. ik zit nu weer een week in US voor mijn werk en mis de Lex nu al. Ik rijd hier in een BMW 328i van modeljaar 2013 dus een F30 en eerlijk is eerlijk ( ik als een echt BMW liefhebber) ik moet toch echt concluderen dat ik de IS300h beter vind rijden beter vind zitten veel stiller etc. Het enigste wat me direct weer opvalt is dat de navigatie kaart kwa graphics in de BMW toch echt veel mooier is. Voor de rest, zelfs de interieur afwerking zit de Lex beter in elkaar.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
De laatste versie die er bij mij in staat is die van 23/06/2013. Mss is er dus een betere versie maar wat mevis opgevallen. Hij doet het vooral om de files te vermijden op de snelwegen. Nu blijkt als ik bij de fileinfo kijk dit niet helemaal correct te zijn. Zo geeft hij elke avond bv file aan van leuven tot de grens met nederland, terwijl dit in holosbeek meestal al is opgelost en vraagt hij bv in lummen om de snelweg te verlaten, onmiddelijk weer op te rijden en dan de wissel te nemen. Maar zoals ik al zei op in andere topics. Als oud italiaanrijder, neem je veel makkelijker de kleine schoonheidsfoutjes er bij als je graag met de wagen rijdt :)
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
mijn nav doet nieuwe rare dingen. gisteren begon het menu (driedelig menuutje) te flikkeren op het scherm. soms blijft het scherm na het starten ook een hele tijd hangen of blijft het gewoon zwart. de telefoon weigert soms te koppelen en mijn favorieten gaan sneller uit het geheugen dan dat ik ze er in krijg.
Mijn dealer wist me te vertellen dat er wel wat problemen zijn met de software, vooral de nav 2 versie, maar ook de 1 versie. er zou een eerste update zijn, maar die zou weinig tot niet oplossen. Er wordt blijkbaar hard gewerkt aan een nieuwe update die alles zou moeten oplossen. De dealer vroeg me om elk probleempje, hoe klein ook te melden, zodat Lexus dit kan opnemen in de update.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Hmm vandaag hetzelfde meegemaakt. Knipper, dan zwart scherm en vervolgens weer het driedelige scherm maar geen kaart en verbruik info in het Engels. Ff taal instelling gecheckt en dat was nog steeds nl toen terug en alles was weer normaal. Ben er niet gerust op. Bij de beurt maar ff aan de compu
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Vandaag telefoontje gehad van de dealer om een afspraakje te maken voor een update. Ik ben benieuwd wat er daarna veranderd zal zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Vabdaag was m'n wagen in de garage voor het wisselen en inlezen van de wielen. Dus ook maar vlug een update van het systeem laten doen (wagen is van jan 2014 en er is een nieuwe update). na de update lijkt het alsof er veel problemen zijn opgelost. het systeem neemt veel logischere routes en werkt veeeeeeel beter. behalve, spijtig genoeg maakt de navigatie geen connectie meer met de verkeersinfo. de verkeersinfo wordt ontvangen maar wordt niet meer gelinkt aan de huidige route. je kan het ook niet selecteren bij verkeersinfo. alle instellingen staan zoals het zou moeten of ik zou iets over het hoofd moeten zien. als het systeem terug contact zou maken met de verkeersinfo, en de logica blijft wat ze nu is, dan werkt het perfect en hoef ik geen garmin :)