Navigatie met rare voorkeuren

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
heeft er nog iemand de volgende ervaring met z'n navigatie.
telkens ik een route ingeef, wil de wagen van de autosnelweg af. via de kortste route stuur hij me bv dwars door het centrum van Antwerpen of Brussel, en dat klopt, dat is het kortst. maar niet het snelst. voor de snelste route stuurt hij me meestal via de dorpswegen. gewoon op de ring blijven zit er niet in volgens het systeem.
nu weet ik dat de gewestwegen ook vol zitten en daar staan overal van de leuke camera's die foto's maken.
daarom wil ik liefst gewoon op de snelweg blijven en de ringwegen volgen. om wel de juiste tijd van aankomst te kunnen volgen, laat ik de navi op staan. maar bij elke afrit begint hij me weg te sturen en de tijden te herberekenen. heeft er nog iemand dit probleem en hoe los je dit op?
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
armetak, vandaag in de garage geweest en blijkbaar was er voor mij toch nog een nieuwe update voorhanden. eerst dacht de verkoper ook van niet, maar volgens de mecanicien was er wel een update.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
het systeem maakt terug contact met de verkeersinfo. het werkt veel beter dan e'rvoor, maar soms heeft het nog rare neigingen, maar die bedekken we dan maar met de mantel der liefde.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Leeuws, Wat is er nu aan gedaan dan dat je nu wel weer contact hebt met de verkeersinfo? Heb je dat van Lexus portal afgehaald?
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
neen. blijkbaar hadden ze de instellingen veranderd en heb ik de verkeersinfo terug op automatisch gezet. het aanpassen van de route heb ik op handmatig gezet. en zo lukt het behoorlijk. mijn auto is geleverd in januari en blijkbaar hadden ze voor mijn wagen nog een update.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
kan jij erachter komen welke versie je hebt? kan ik ff kijken of ik dezelfde heb....... Mijn wagen is van Februari maar dat is natuurlijk de afleverdatum maar datum van productie kan wel veel eerder zijn. Heb wel ook een updategehad maar of dat nu de nav of de tElefoon betrof weet ik eigenlijk niet meer.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
tuurlijk wil ik kijken, maar weet je waar ik het kan vinden? anders bel ik de garage morgen even.
ik heb wel gemerkt als je de verkeersinfo niet hebt op staan hij wel de meest logische route kiest. maar dan heb je niet de juiste aankomsttijd.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Mmmmmmmh.........eigenlijk wel een goede vraag waar dat staat. Ik meen het een keer ergens in het systeem gelezen te hebben. Ben nu in het buitenland en kan dus niet kijken. Als ik er aan denk kijk ik van het weekend wel even of ik dat nog zo kan vinden.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
ik moet vrijdag even binnen in de garage, omdat er een sensor van de bandenspanning vreemd doet. ik zal het dan even vragen.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Leeuws ik heb het gevonden!

Het zit in de algemene instellingen dus op het hoofdscherm instellingen kiezen (dus niet navigatie kiezen!)

Dan ga je naar navigatie.
Dan kijk je bij kaart gegevens en daar heb ik gevonden ==> Kaartversie: 02-33-53 (2013-06-3) ik denk datum op Amerikaanse schrijfwijze
Dan bij juridische gegevens ==> 2013-2014 Ver.2
Dan bij Instellingen verbonden service ==> Indentificatie voor navigatie 1303-1813-1101-0482

Ik ben benieuwd wat jij vind in jouw systeem
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Armetak ik vind hetzelfde. Maar ik denk dat dit niet mrt de update van het systeem te maken heeft. Maar wel met de kaarten zelf. Ik zal het vrijdag vragen bij m'n dealer. Ik moet er zijn voor een slechte sensor (bandendruk)
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Leeuws, helder. ik zit nu deze week Duitsland en heb toch echt het idee dat de kaart niet up to date is. Als de kaart van juni 2013 is dan lijkt het mij dat de kaart dan wel minimaal een jaar oud was voordat ik de wagen kreeg afgeleverd. ik mijn wagen gekregen op 1 Feb van dit jaar.