Navigatie verliest GPS Signaal onder 20 graden

Peter Coenen

Nieuw hier
1 sep 2011
1
0
0
Hoi,
Mijn Lexus GS300 1998 heeft een touchscreen navigatie. Het GPS signaal is blijkbaar te zwak. Weet iemand of dat op te lossen is ? Het GPS signaal is alleen boven de 20 graden sterk genoeg (bewolkt of niet bewolkt maakt niet veel uit)
gr, Peter
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als het temperatuur gerelateerd is, kun je eens proberen de stekkers/zekering van- en naar de headunit) te controleren of goed aan te drukken / schoon te maken. Heb je dit probleem spontaan gekregen, of was het tot voor kort prima?

Kan het zijn dat je last hebt van vocht in de auto? Een dergelijk probleem heb ik ooit ervaren (andere auto), waarbij de GPS ontvanger antenne intern lichtelijk 'vochtig' werd. Ik weet niet of het bij de GS mogelijk is, maar soms kun je het kapje van de antenne open maken. Je kunt dan testen of de ontvangst beter wordt, dan wel dat er sporen van vocht in zitten.

Maar goed, het is slechts een gooi uiteraard, maar wat voor mij destijds het probleem oploste.

Succes,

Mike
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik heb ooit een dergelijk probleem gehad bij m'n vorige Mercedes S-klasse. De oorzaak lag hem inderdaad bij een slechte connectie van de antennekabel aan de headunit.