Navigatiesysteem (hele systeem) valt uit en na ongeveer 10 seconden weer aan en weer uit...enz

Mart IS 300h

Nieuw hier
24 aug 2021
4
2
3
Beste Leden,

Mijn hele navigatiesysteem valt uit in zwarte beeld en na ongeveer 10 seconden weer aan en weer uit.....enz , Weet misschien iemand hoe dit kan?

Volgens dealer ligt aan software, Dus gelijk geüpdatet bij onderhoudsbeurt , Maar probleem blijft... Dus hele systeem moet misschien vervangen worden, Volgens dealer is rond €2000,- ik was uiteraard geschrokken! Mijn IS300H is van eind 2017, Altijd dealer onderhouden gehad, Dit had ik nooit van Lexus verwacht! Heeft iemand ervaring hiermee?

Mijn auto is nu al een dag bij Lexus voor uitzoeken voor juiste oorzaak....

Alvast bedankt !

Mvg

Mart
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Dag Mart,
Welkom hier.

Dat klinkt inderdaad als een hardware issue, maar het vervangen van de unit geeft dan nog natuurlijk nog geen garantie dat het dan is opgelost. Het probleem kan zich elders bevinden.
Zit daar geen 5 jaar garantie op?! :unsure:

Is het iets wat structureel voorkomt of willekeurig?
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Je geeft aan dat de auto dealer onderhouden is. Hoewel dat niet direct impact heeft op je navigatie-systeem, lijkt me dat de fabrieksgarantie nog wel geldig zou moeten zijn.
Geef het even aan bij de dealer.
 

Mart IS 300h

Nieuw hier
24 aug 2021
4
2
3
Bedankt voor jouw reactie, gelukkig heeft Lexus vanmorgen probleem opgelost zonder kosten (even afkloppen dat niet meer gaat gebeuren), Volgens hun is toch sofware probleem .

En ik heb ook aan Lexus Nederland gevraagd of mijn IS nog fabriekgarantie heeft(auto is nog geen 5 jaar oud), ze komen nog hierop terug.
Opgelucht..... 😊
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Ik bedenk me trouwens dat ik een soort gelijk ook ineens had een paar maanden terug.
Lekker muziek aan het luisteren, ineens met een harde plop houdt de muziek op. Scherm blijft wel gewoon aan, maar bluetooth verbinding is weg.
Met geen mogelijkheid meer de kans om te verbinden.

Na uit- en aan zetten van de auto in zijn geheel, was de bluetooth optie weer terug en ging de muziek weer verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik had gisteren ook zoiets; radio stond op BT om muziek uit de iphone te luisteren, ik wilde bellen maar hele zaak liep vast, "check telephone" was de melding in het scherm. iPhone ontkoppeld, radio op DAB, opnieuw verbonden en alles weer oké......mysterieus :rolleyes: