Newbie: 2004 LS 430

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Denk dat ik ben aangestoken door het Lexusvirus......? Een tijd bezig geweest om de overstap te maken van het teutoonse geweld (lees Duitse drie) naar een Lexus RX(h). Op de een of andere manier vind ik de auto niet zo lekker rijden en kan ik m'n zitpositie niet goed instellen.

Door de vele enthousiaste verhalen ben ik gaan kijken naar een LS, ik zie dat ik dan minder hoef uit te geven (want kan een oudere auto nemen), maximaal rijcomfort heb en veel ruimte voor mijn 3 kinderen. Uiteindelijk vind ik een goed rijdende auto toch ook wel belangrijk. Enige compromis dat ik wil sluiten is dat het geen hoge auto is. Dit heb ik de afgelopen 6 jaar gereden.

Verbluffend hoe enthousiast LS rijders zijn over hun auto. Daar komt bij dat ik zelf niet handig ben en het onderhoud volledig uitbesteed. Ik ben dan ook op zoek naar een late 400 (met xenon) of een 430. Liefst een donkere kleur, dat staat wel leuk op de oprit. Later dit jaar wil ik een youngtimer SC voor op de zaak maar dat is van latere zorg.

Vind het gedachtengoed van Toyota briljant om de beste auto te willen maken. De managementideeen en kookkunsten van de Jappanners staat me sowieso wel aan.

Wie weet een mooi exemplaar??

Uiteraard niets in te ruilen of iets dergelijks.

Met een vlijmscherpe groet, John!
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Vanochtend gereden in een late 400. Ik denk dat het technisch wel een goede auto is, dealeronderhouden + bonnen er bij maar de buitenkant was niet mooi. Was voor een scherpe prijs te koop maar had geen zin in een 'project'. Zal me gaan richten op een 430, net even wat moderner en nog iets beter dan de al goede 400.

Cheers, John!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Of ze echt beter zijn, daar zijn de meningen nogal over verdeelt, vooral onder mensen in de US die soms alle generaties hebben gereden.

Het is wel feit dat hoe ouder, hoe simpeler. En hoe nieuwer, des te minder gebruikssporen in de meeste gevallen.

Mede daarom kost een oude LS in showroom staat ook nog net zoveel als een LS430
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Hier zat om een duidelijke reden haast achter en was scherp geprijsd, hoop dat iemand van het forum heeft toegeslagen.

Beetje werk aan de buitenkant, binnenkant prima.

Zag permanent de melding dat airsusp high stond. Nooit eerder opgevallen maar wat betekent dit?

Kun je per pm informeren over de auto.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Dan staat hij denk in z'n hoge stand, of hij heeft een storing.

bedoel je die Zilvere? ben zelf niet op zoek naar een andere auto hoor
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

#Jelmer, nee het is een blauwe uit 2000. Buitenkant niet zo, binnen prima. Misschien voor jou toch nog een snel project?

Boekjes + bonnen er bij.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Heb teveel projecten lopen

-Chevrolet pick up
-Lexus LS400
-Lexus LS400 fixen
-Lexus LS400 slopen

En ik zou heel graag mijn Cadillac bijtijds willen opknappen naar concoursstaat

Jammer genoeg heb ik bijna geen tijd.

Eerst moet alles maar af voordat ik wat nieuws zou willen. Maar ik zou het persoonlijk wel lekker vinden om gewoon niets om handen te hebben. Kan ik weer eens op me gat zitten of andere leuke dingen doen die ik mis :(
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

He Jelmer, dat zijn behoorlijk wat projecten. Neem ook aan dat je niet je geld er mee verdient dus het zal ergens uit de overige uren moeten komen. Wel geweldig om over je wagenpark te lezen.

Denk toch dat voor mij een 430 een slimme optie is.

Met goede groet, John!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

LS400's hebben vaak wel wat gebreken door achterstallig onderhoud. En als je een knappe wil kom je zoals gezegd vaak kwa prijs dichtbij LS430 territorium

Ik zou ook voor een LS430 gaan in jouw positie.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Mede op aanraden van een echte 400 expert, zo mag ik Jelmer met al z'n projecten toch wel noemen, vandaag een facelift 430 gekocht uit 2004.

Fotos volgen later.

Nu op zoek naar dakdragers, winterbanden (en eventueel velgen), TV functie over de nav en aansluiting iphone4 voor muziek en telefoon.

Groeten John!
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Meteen al wat vragen.

Zoek een leuke set voor de winterbanden. Iemand een idee, passen de 400 velgen?
Wie kan aan het systeem klussen ivm iphone en tv?

WIe heeft er dakdragers, liefst Thule???

Groeten John!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

400 velgen zijn denk te klein. Je heb 17" nodig.

Vaistech kan er wel voor zorgen dat je wat spul kan aansluiten op je originele systeem
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

Ik denk dat 16 inch wel lukt, maar persoonlijk vind ik dat je er wel LS430 velgen onder moet zetten, de LS400 velgen zijn net even wat smaller.

Hier een leuke set 18" 2004 LS430 velgen

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/18-Lexus ... ccessories

Die zijn aardig schaars, ik heb ze ook gehad. Verkocht voor ?750,- een jaar geleden. waren er 5 met banden.

in Amerika had je 16'' LS430 velgen:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-Lexus- ... ccessories

En hier twee vliegen in ??n klap:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lexus-LS ... ccessories

Laat maar weten, het kan zo mee.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: op zoek naar LS430 of late 400

He Jelmer, bedankt voor je hulp in deze.

Vandaag de Lex opgehaald, oef wat rijd dat lekker.

Paar opvallende zaken, links in het muntenvak zit een zwart kastje met een rood lampje, is dit van het voertuigvolgsysteem?

Er zit een Webasto standkachel in.

Niet onbelangrijk, ik vind dat de stoelverwarming niet echt HEET word. Klopt dit?

Groeten John!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Newbie: gevonden een 2004 LS 430

Ik moet de Japanse auto waar de stoelverwarming van overtuigend is nog rijden ;)

Dat ding heeft toch hete of koude kontlucht? of niet?

Van dat kastje zou ik echt niet weten.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Newbie: gevonden een 2004 LS 430

@Jelmer, ok is dus een land-van-de-rijzende-zon-probleem. Stoelverwarming is slecht.

Klopt dat er kontkoeling in zit, in de Duitse auto's gaat dat heel koud.Tot en met onderkoelingsverschijnselen aan toe.

Zal een foto van het kastje maken als ik de overige foto's ook maak en plaats.

Bluetooth koppeling met iphone 4 gaat verbazingwekkend goed en snel.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re: Newbie: gevonden een 2004 LS 430

Ik weet het niet maar in de GS300 (grs) kun je aardig je aambeien bakken en of bevriezen moet ik zeggen. Dus dat het niet zo zo zou werken in een Japanse auto ben ik het niet mee eens. In de GS is het wel traploos te verstellen, zowel koeling als verwarming. ;)
 

fawaba67

Actief
8 mrt 2010
101
0
0
Re: Newbie: gevonden een 2004 LS 430

In mijn GS zou de stoelverwarming ook wel een tikkie warmer mogen. Of kan het zijn dat met de loop der jaren zo'n ding minder verwarmt?