Newbie: 2004 LS 430

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Denk dat ik ben aangestoken door het Lexusvirus......? Een tijd bezig geweest om de overstap te maken van het teutoonse geweld (lees Duitse drie) naar een Lexus RX(h). Op de een of andere manier vind ik de auto niet zo lekker rijden en kan ik m'n zitpositie niet goed instellen.

Door de vele enthousiaste verhalen ben ik gaan kijken naar een LS, ik zie dat ik dan minder hoef uit te geven (want kan een oudere auto nemen), maximaal rijcomfort heb en veel ruimte voor mijn 3 kinderen. Uiteindelijk vind ik een goed rijdende auto toch ook wel belangrijk. Enige compromis dat ik wil sluiten is dat het geen hoge auto is. Dit heb ik de afgelopen 6 jaar gereden.

Verbluffend hoe enthousiast LS rijders zijn over hun auto. Daar komt bij dat ik zelf niet handig ben en het onderhoud volledig uitbesteed. Ik ben dan ook op zoek naar een late 400 (met xenon) of een 430. Liefst een donkere kleur, dat staat wel leuk op de oprit. Later dit jaar wil ik een youngtimer SC voor op de zaak maar dat is van latere zorg.

Vind het gedachtengoed van Toyota briljant om de beste auto te willen maken. De managementideeen en kookkunsten van de Jappanners staat me sowieso wel aan.

Wie weet een mooi exemplaar??

Uiteraard niets in te ruilen of iets dergelijks.

Met een vlijmscherpe groet, John!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
handigneefje zei:
Blue eyes, had eigenlijk gehoopt dat jij met de ultieme oplossing kwam:). Volgt deze in de volgende reply.....?

Groetennn


Blijf lekker rijden in de Prius en schaf daarnaast, om af en toe het gevoel te krijgen, een oude LS aan.

Dit kost je niet de hoofdprijs. Ik heb er zelfs een voor 975 euro weg zien gaan, echter dat was uitzonderlijk.
Onder de 4000 euro zijn veel oudere Lexusses te krijgen, niet allemaal even goed, jong en rijk uitgerust.

Als je het geld er voor (over) hebt, de ruimte voor stalling? Waarom niet?
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Niels, Blue Eyes en GPS, ....en toch rijd een P3 niet verkeerd. Het is alleen het kwaliteitsgevoel dat wel erg afwijkt van de Lex. Een Toyotadealer zei het mooi, de rammels willen niet zeggen dat het geen kwaliteit is, alleen een andere definitie. Tjsa..!

Denk dat CT kleiner is dan de P3. Ik koop uit principe nooit meer nieuwe auto's, misschien over een jaar een nieuw model GS450 of wellicht een betaalbare 460/600. De LS is moeilijk te vinden in NL maar ook DLD.

Een LS400 vind ik mooi maar heb geen ruimte op de oprit, ben ook zwaar technisch onhandig dus als er iets aan is dan moet ik bij jullie hulp vragen (en dat willen jullie niet..) :D .

Zag trouwens dat de verkochte LS430 een flink stuk achteruit gereden was :roll: .
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Heb nooit knappe foto's gemaakt dus moet het doen met de foto's die ik heb. Zal later wat plaatsen.

Heerlijke auto...en heeft mij definitief warm gemaakt voor Toyota/Lexus. Geloof zelf totaal niet in premiumauto's maar vond de Lex toch wel een klasse apart. Maar dat zijn de (premium)marges van dergelijke merken ook. :p