Nieuw hier met een IS 250 en gelijk al vragen:

Descendent

Hoort erbij
15 jan 2024
25
21
3
Vandaag mijn eerste Lexus ooit opgehaald.
Hiervoor jaren Saabrijder geweest (9-3 aero, 9-5 aero estate) etc.
Maar ik wilde een keer een 6 cilinder; en heb altijd al een zwak voor Lexus gehad. Dat en de reputatie van het merk heeft mij een donkerblauw 2008' is 250 aut. doen aanschaffen. Heerlijke wagen! Tot nog toe geen spijt. Er komt ooit wel weer een Saab maar dan een klassieker om op te knappen.

Volgens mij een Business Line, wel leer, (handbediend)
- maar ik mis bijv de aut dimmende binnenspiegel, en de regensesor. Kunnen die er zonder gedoe in? <-- eigenlijk is de vraag: is dit voorbedraad? Bij Saab aten vaak bijv de bedrading van de stoelverwarming al erin; en hoefde je alleen 2 schakelaars te halen op de sloop voor een 10-tje en klaar was kees.
- Remschijven voor vervangen: zelf goed te doen neem ik aan?
- ik zie allemaal van die leuke kofferbak en dakspoilertjes. Is daar een goed adresje voor?
- 18"velgen onder een IS 250. Doen of niet? (iemand nog iets leuks in de aanbieding?)
- En: IS een USB aansluiting mogelijk?

Tot zover voorlopig.
 

Bijlagen

  • download (1).jpeg
    download (1).jpeg
    11,4 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

Bram

Nieuw hier
5 jan 2024
18
32
13
De remschijven vervangen is inderdaad goed zelf te doen. Zie de afbeelding voor de aanhaalmomenten.
Ik rijd zelf op een 18inch winterset en een 19inch zomerset. Beide bevalt prima!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2024-01-16 at 09.26.13.jpeg
    WhatsApp Image 2024-01-16 at 09.26.13.jpeg
    336,8 KB · Weergaven: 36

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Vandaag mijn eerste Lexus ooit opgehaald.
Hiervoor jaren Saabrijder geweest (9-3 aero, 9-5 aero estate) etc.
Maar ik wilde een keer een 6 cilinder; en heb altijd al een zwak voor Lexus gehad. Dat en de reputatie van het merk heeft mij een donkerblauw 2008' is 250 aut. doen aanschaffen. Heerlijke wagen! Tot nog toe geen spijt. Er komt ooit wel weer een Saab maar dan een klassieker om op te knappen.

Volgens mij een Business Line, wel leer, (handbediend)
- maar ik mis bijv de aut dimmende binnenspiegel, en de regensesor. Kunnen die er zonder gedoe in? <-- eigenlijk is de vraag: is dit voorbedraad? Bij Saab aten vaak bijv de bedrading van de stoelverwarming al erin; en hoefde je alleen 2 schakelaars te halen op de sloop voor een 10-tje en klaar was kees.
Was die niet standaard in de IS? Bij mij heeft het spiegelglas een soort van aanslag waardoor het niet meer geweldig uitziet, misschien is 'ie daarom een keer vervangen?
- Remschijven voor vervangen: zelf goed te doen neem ik aan?
Niet anders dan bij elke andere auto.
- ik zie allemaal van die leuke kofferbak en dakspoilertjes. Is daar een goed adresje voor?
Voor Nederland moet ik dan altijd aan Showoff Imports denken, weet niet of dat nog steeds de beste plek hiervoor is? Op AliExpress kun je ze zelfs bestellen (houd dan wel rekening met extra importheffingen bij bestellingen boven de 150 euro), anders was eBay ook altijd een goede bron (houd ook hier weer rekening met mogelijke importkosten als het buiten de EU komt)
- 18"velgen onder een IS 250. Doen of niet? (iemand nog iets leuks in de aanbieding?)
Ik heb een 19"breedset, dus ik zou zeggen 18"op zijn minst. Weet niet wat je er nu onder hebt liggen?
- En: IS een USB aansluiting mogelijk?
Wat is je doel van deze USB aansluiting? Alleen opladen of bedoel je voor een USB stick met MP3's? (niet echt meer van deze tijd) Voor alleen opladen heb ik bijvoorbeeld gewoon een hele ondiepe sigarettenaanstekerplug in de aansluiting in de middenconsole onder je armsteun.

En welkom ;)
 

Descendent

Hoort erbij
15 jan 2024
25
21
3
Dank. Er zitten nu de standaard 17" velgen onder. Heb intussen al een mooi setje 18" velgen opgescharreld, maar rijd nu op de eveneens vers gekochte 17" winterset, zwarte Dezent velgen; staan verassend goed!

Er zit op t moment een aftermarket subwoofer in, de originele heb ik erbij en gaat er in principe weer in. (Kofferruimte olė ) Youtube vertelt mij echter dat de hele achterbank eruit moet om de hoedenplank te kunnen loshalen. Da's heul veel werk, is daar geen betere oplossing voor?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Usb is voor muziek ja, old habits never die.
Maar is er een betere oplossing dan?
Ik zou zeggen bluetooth. Dan kun je de muziek op je telefoon starten en afspelen op het geluidssysteem in de auto. Ik heb hiervoor een bluetooth naar FM transmitter. Je kunt ook de AUX ingang gebruiken (ook met een bluetooth adapter), maar daarbij mis ik frequenties in het geluid gek genoeg (al diverse kabels geprobeerd).

Het uitlezen van USB ondersteunt de radio niet, misschien dat een GROM VLine dat wel doet, maar dan ben je al meteen 500 euro verder.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Dank. Er zitten nu de standaard 17" velgen onder. Heb intussen al een mooi setje 18" velgen opgescharreld, maar rijd nu op de eveneens vers gekochte 17" winterset, zwarte Dezent velgen; staan verassend goed!

Er zit op t moment een aftermarket subwoofer in, de originele heb ik erbij en gaat er in principe weer in. (Kofferruimte olė ) Youtube vertelt mij echter dat de hele achterbank eruit moet om de hoedenplank te kunnen loshalen. Da's heul veel werk, is daar geen betere oplossing voor?
Nee, daar is inderdaad geen betere oplossing voor, volgens mij moet dan inderdaad alles open en los.. Ik had bij aankoop een low profile sub op de plek van het reservewiel, dat is wellicht ook nog een optie. Je geeft dan wel je reservewiel op, dus daarom heb ik dat weer teruggeplaatst.
 

Descendent

Hoort erbij
15 jan 2024
25
21
3
We vorderen gestaag. Wat een kloten werk is het om die bougies te vervangen zeg. 1,5u over gedaan. Maar het was zeker nodig zag ik.
De remschijven voor daarintegen gingen vrij soepeltjes; uurtje werk al met al.
Nu wachten op de vland koplampset en de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel.
 

Bijlagen

  • 17069053618883823139022072806433.jpg
    17069053618883823139022072806433.jpg
    2 MB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt: