Nieuw in Lexus

• Onderwerp starter Onderwerp starter EGKR
  • Startdatum Startdatum
Gefeliciteerd, maar het is gebruikelijk om even de kleur van exterieur en interieur te delen, leverdatum, locatie, pincode en creditcard gegevens te delen.

Haha, maar super leuk dat je er een besteld hebt! Het lijkt mij echt een gave bak om in te rijden. Ik rij zelf een RX450h+, wat ook geen straf is.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Gefeliciteerd, maar het is gebruikelijk om even de kleur van exterieur en interieur te delen, leverdatum, locatie, pincode en creditcard gegevens te delen.

Haha, maar super leuk dat je er een besteld hebt! Het lijkt mij echt een gave bak om in te rijden. Ik rij zelf een RX450h+, wat ook geen straf is.
Waar gaat je voorkeur naar uit denk je? RZ of RX?

Waar gaat je voorkeur naar uit denk je? RZ of RX?
Ik heb niet in een RZ gereden, maar de plugin electrische aandrijflijn vind ik al geweldig van de RX. De RZ zal denk ik de overtreffende trap zijn ivm dat deze zo het vermogen electrisch heeft en niet zoals de RX gedeelte. Voor mij is de RZ niet praktisch.

Ik rij meerdere keren in de maand flinke afstanden en ik wil niet langs de weg staan wachten om mijn auto op te laden. Ook heb ik kinderen waarvan er eentje mij in lengte al bijna heeft overtroffen. Als laatste zeul ik vaak rommel mee in de auto. De RX is mijn auto, helaas heb ik de net niet RX. Mijn variant is de executive, zonder ML. Achteraf had ik liever de president line gehad. Maar ja wie weet een nieuwe generatie RX, dat ik dan een president line koop. (Moet ik wel het geld hebben en even sparen).

@Jan v S, dank je voor het zout 😅

• Haha
Waarderingen: Jan v S
nou, ik bleek wat erg kort te zijn in mijn aanmelding. Mijn laatste auto RAV4 AWD uit 2019 heeft prima dienst gedaan, o.a. bij twee verbouwingen. Prettige auto, maar niet echt stil. Het is nu tijd voor een EV. Proef gereden met de nieuwe BZ4X, Hyundai Ioniq 5, Kia EV5 en de RZ. Niks mis met die anderen, maar het rijcomfort van de RZ is geweldig. Ik weet dat de actieradius ook na de upgrade niet geweldig is, maar het komt vrijwel nooit voor dat ik meer dan 300 km op een dag op pad ben. Laadstation op de eigen oprit is al aangeschaft. Dus de RZ: 500e Presidential Line (vanwege de kar van 1.500 kg - anders was de 350e 35th prima geweest), Aether Blue met Orage bekleding. Levering in juli, als alles goed gaat. Ik hoop nog op een ruil van de 20" naar 18" velgen. Wie heeft interesse?

Ik zag afgelopen zaterdag een RZ met groene platen rijden op A2 vanuit het zuiden richting Eindhoven.
Denk dat dat ook een proefrit was.

nou, ik bleek wat erg kort te zijn in mijn aanmelding. Mijn laatste auto RAV4 AWD uit 2019 heeft prima dienst gedaan, o.a. bij twee verbouwingen. Prettige auto, maar niet echt stil. Het is nu tijd voor een EV. Proef gereden met de nieuwe BZ4X, Hyundai Ioniq 5, Kia EV5 en de RZ. Niks mis met die anderen, maar het rijcomfort van de RZ is geweldig. Ik weet dat de actieradius ook na de upgrade niet geweldig is, maar het komt vrijwel nooit voor dat ik meer dan 300 km op een dag op pad ben. Laadstation op de eigen oprit is al aangeschaft. Dus de RZ: 500e Presidential Line (vanwege de kar van 1.500 kg - anders was de 350e 35th prima geweest), Aether Blue met Orage bekleding. Levering in juli, als alles goed gaat. Ik hoop nog op een ruil van de 20" naar 18" velgen. Wie heeft interesse?
Soms wil je even snel een bericht plaatsen in opwinding, wellicht vlak nadat je 'm besteld had? :D

En ja, die stilte van de RZ viel mij ook op, zelfs als LS 600h rijder, en dat zegt wat. De akoestische maatregelen zijn goed gelukt en voor 2026 verder vebeterd.
Ik merkte al verschil tussen de "oude" RZ 300e die ik de 2e keer meekreeg om het Mark Levinson systeem te kunnen beluisteren en de RZ 350e 35th edition. Vooral achterin de cabine lijkt stiller te zijn, waar een SUV sowieso luidruchtiger is t.o.v. van een sedan vanwege de open cabine. En de 35th edition reed ook nog op 20".

Ik heb nog wel getwijfeld tussen 18"en 20" echter hebben de 20" eigenlijk alleen maar nadelen (behalve de looks).
  • Luidruchtiger (alhoewel dat bij de 2026 model wellicht mee zal vallen)
  • Minder comfortabel
  • Minder efficient, hoeveel zal zie als je tussen de RZ 350e Luxury (18") en de RZ 350e 35th edition (20") het gecombineerde verbruik vergelijkt: (kWh/100km) 14,4 versus 16,2 voor de 20". Dat is een verschil van ± 11%. Dus kom je ipv 400 km 444 km ver.
  • De 20"zijn een staggered setup, wat betekent dat ze deze afmetingen hebben: 235/50R20 (v) 255/45R20 (a). Dus niet voor en achter uitwisselbaar en ook nog eens duurder in aanschaf.
Al met al een goede reden om voor 18" te kiezen en ik ben blij dat Lexus Zwolle dat voor me kan regelen.