Nieuw lid en vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter RXjw
  • Startdatum Startdatum

RXjw

Nieuw hier
27 feb 2022
1
0
1
Beste allemaal,
Onlangs heb ik een RX400h uit 2007 aangeschaft. Ga ik zakelijk mee rijden als youngtimer. Heb nu (nog) een V60XC en daarnaast een Morris Minor Tourer uit 1969.
Ik heb gelijk een vraag: heeft iemand ervaring met het bedrijf autoscherm24.nl uit Almere? Ik overweeg de aanschaf van een mediascherm zoals bij een Tesla. Het oude scherm incl cd speler en cassettercorder wordt dan vervangen door een nieuw scherm waarmee je kan streamen, navigeren, postcasts luisteren etc.
Ben benieuwd naar jullie evt ervaringen
Mvg, RXjw

Beste allemaal,
Onlangs heb ik een RX400h uit 2007 aangeschaft. Ga ik zakelijk mee rijden als youngtimer. Heb nu (nog) een V60XC en daarnaast een Morris Minor Tourer uit 1969.
Ik heb gelijk een vraag: heeft iemand ervaring met het bedrijf autoscherm24.nl uit Almere? Ik overweeg de aanschaf van een mediascherm zoals bij een Tesla. Het oude scherm incl cd speler en cassettercorder wordt dan vervangen door een nieuw scherm waarmee je kan streamen, navigeren, postcasts luisteren etc.
Ben benieuwd naar jullie evt ervaringen
Mvg,
Welkom op het forum. Mooie wagen de RX. Ik heb geen ervaring met het bedrijf. Dat klinkt als een aardige ingreep. Succes in elke geval.

Ik vind dat er toch ook wel aan liggen waar die Chinese meuk vandaan komt, Ali zou ik persoonlijk ook niet een goed idee vinden....;)

Moet ik er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik heel erg van "zo origineel mogelijk" hou. Ik zal nooit een klassieker vermoorden door 'm te verlagen bijvoorbeeld, een gerestaureerde verlaagde kever of T1 bus of wat dan ook is in mijn ogen regelrecht crimineel. Zo ook een moderne auto "slopen" voor een ander mm-systeem.

Laten we nu niet zo puriteins gaan doen he, een auto dient nog altijd functioneel te zijn en lang niet alles uit China is goedkope troep. Het hangt er helemaal vanaf welke kwaliteitseisen de klant stelt. Dat gezegd hebbende zou ik zo'n systeem wel eerst in het echt willen zien. Op de foto's ziet het er goed uit maar in het echt kun je ook voelen of het en beetje stevig is, en zien of het een beetje snel reageert en zo.

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter
Heeft iemand inmiddels al ervaring met Autoscherm24? Ze bieden twee opties aan voor mijn GS: integratie in het bestaande systeem en een compleet nieuw scherm (met Netflix, televisie en weet ik het allemaal). Best ingrijpend en ik zou graag meer over de ervaringen horen, als die er zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb 1,5 jaar geleden contact gehad en vond dat teleurstellend.
De website bood een Apple CarPlay inbouw aan voor 799,- met “bediening via het scherm”..
Dus kennelijk inclusief inbouw van een touch screen.

Bleek niet zo te zijn, ze bedoelden bediening via het scherm van mijn telefoon.

De hele discussie toen en vooral de toonzetting vond ik erg onaangenaam.

Mijn ervaring is dat de integratie van die schermen met de fysieke knoppen/regeling niet lekker werkt (aansturing van airco etc). Vaak is de SOC in de achterliggende "tablet" ook niet de snelste en de Android versies wat achterhaald, apps/software die nog wel eens willen vastlopen. Meerdere jaren support krijg je doorgaans niet. Voor de MK2 IS en MK3 GS zijn er best wel sets die best OK overvloeien in het geheel, maar dat het niet "period correct" is zie je al snel.
Ik ben dus ook van het schooltje laten zoals de fabrikant het heeft bedoeld, maar begrijp ook dat je de mogelijkheden van heden best mag proberen om wat features van een nieuwe auto in een oude auto te kunnen ervaren.

Navigatie of een spotify integratie vind ik nog tot daar aan toe, maar Netflix of andere streaming wat doorgaans toch voor afleiding zorgt vind ik eigenlijk not-done voor een scherm op je console. Laat je dan lekker rijden en ga achterin zitten met een scherm in de hoofdsteun

Bedankt voor jullie reacties! Het zou mooi zijn om een goede en altijd werkende oplossing te krijgen om Google Maps en Spotify te integreren in het bestaande systeem. Maar aan de andere kant, met een telefoon en een bluetooth-verbinding kom je ook al een heel eind. Om daarvoor nou de halve auto te demonteren tegen hoge kosten. Ik denk dat ik het maar gewoon bij het origineel hou. Nogmaals bedankt!

Maar aan de andere kant, met een telefoon en een bluetooth-verbinding kom je ook al een heel eind.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik inderdaad ruim €500 uitgeef aan een CarPlay oplossing of niet. Ik heb sinds een paar maanden een af-fabriek CarPlay ervaring in een andere auto en dat werkt zoals ik zou verwachten. Ik kan in die auto een paar apps gebruiken en radio luisteren bijvoorbeeld en de headunit mixt dat allemaal mooi door elkaar met dezelfde geluidskwaliteit. Een aftermarket CarPlay oplossing kan wel eens een uitdaging zijn qua geluid uitvoer. De meeste oplossingen bieden een prima integratie met standaard knoppen, beeld en geluid, maar niet zo mooi door elkaar gemixt als je Flitsmeister aan hebt staan en wil luisteren naar DAB-radio. Nou heb ik geen FM Pro abonnement en kun je in de FM-app het geluid sturen naar 2 Bluetooth-profielen of via de luidspreker van je telefoon dus die flexibiliteit is al mooier dan ik dacht.

Maar stel dat ik wil navigeren met beeld en geluid via Google Maps/Waze via aftermarket CarPlay, maar ik wil wel DAB-radio luisteren. Volgens mij kan dat dan niet. Om dan te navigeren via CarPlay en muziek luisteren, zou ik dat ook moeten doen met een app op m‘n telefoon, zoals Spotify of zo, of een andere app. Het zijn details, en waar hebben we het over, maar er zit dus een verschil in die mooie mix van alle bronnen bij een af fabriek oplossing en een aftermarket oplossing.

Op dit moment neig ik wel naar de aanschaf van zo’n kastje want FM en Google Maps/Waze/Apple Kaarten zijn echt goed t.o.v. fabrieksnavigatie. En ik kan Clever Tanken dan onder het rijden gebruiken. En Home Assistant. :LOL: