Nieuwe auto: Lexus RX 450h F-Sport

11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Bedankt, het is dus de RX geworden, ja. Dat vind ik inderdaad samen met de XC90, XC70 en de Discovery 4 de netste en minst patserige SUV's. Ik heb ook veel volvo's gehad, de laatste waar ik zelf in gereden heb was een V70 D5, daarmee had ik meer dan 200.000 kilometer gereden, daarna een VW Touran 1.9 TDi Highline en daarna mijn Espace. Mijn vrouw heeft nu een S60 2.0T, vijfcilinder, van de vorige generatie en dat is ook een hele fijne auto. Volvo blijft mij toch wel trekken, maar nu eerst even een paar jaar RX en daarna misschien weer Volvo... Heb ook het volle in Lexus dus dat zit wel snor...

LPG is nu denk ik niet meer relevant, de RX is een hybride en zo denk ik al zuinig genoeg. Weet trouwens niet of LPG wel mogelijk is icm hybride... AGS ken ik volgens mij wel, ik werk met mijn bedrijf veel in die omgeving en een aantal collega's hebben volgens mij hun auto daar ook op gas laten zetten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

wel goed dat je zo snel een andere kon vinden... succes ermee en plaats wat foto's hierzo als je die hebt!
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Harrie Beekmans zei:
Bedankt, het is dus de RX geworden, ja. .........
Gefeliciteerd!!

Harrie Beekmans zei:
LPG is nu denk ik niet meer relevant, de RX is een hybride en zo denk ik al zuinig genoeg. Weet trouwens niet of LPG wel mogelijk is icm hybride...
Volgens mij hoeft het niet uit te maken dat het een hybride is.
G3 zal altijd de koude start op benzine doen en wanneer de motor warm gelopen is, wordt er dan geschakeld naar LPG, dus voor het cruisen op de snelweg is het dan nog goedkoper rijden.
Ik denk dat er wel wat praktische "probleempjes" zullen zijn.. Er wordt natuurlijk al ruimte opgeslokt door de accu's, dus waar ga je de lpg tank laten? Daarnaast moet er wellicht gekeken worden hoe je dat doet met het "in de stad rijden en "stoplichtsprintjes" doen, waarbij er kortstondig (extra) vermogen gevraagd wordt van de verbrandingsmotor.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

mlcoolj zei:
wel goed dat je zo snel een andere kon vinden... succes ermee en plaats wat foto's hierzo als je die hebt!
Ik had er een aantal op het oog, en het is 2e keus geworden. Die ik eerst wilde, was iets goedkoper maar deze is mooier! :D
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

micdee zei:
Harrie Beekmans zei:
Bedankt, het is dus de RX geworden, ja. .........
Gefeliciteerd!!

[quote="Harrie Beekmans":3nsazcio]LPG is nu denk ik niet meer relevant, de RX is een hybride en zo denk ik al zuinig genoeg. Weet trouwens niet of LPG wel mogelijk is icm hybride...
Volgens mij hoeft het niet uit te maken dat het een hybride is.
G3 zal altijd de koude start op benzine doen en wanneer de motor warm gelopen is, wordt er dan geschakeld naar LPG, dus voor het cruisen op de snelweg is het dan nog goedkoper rijden.
Ik denk dat er wel wat praktische "probleempjes" zullen zijn.. Er wordt natuurlijk al ruimte opgeslokt door de accu's, dus waar ga je de lpg tank laten? Daarnaast moet er wellicht gekeken worden hoe je dat doet met het "in de stad rijden en "stoplichtsprintjes" doen, waarbij er kortstondig (extra) vermogen gevraagd wordt van de verbrandingsmotor.[/quote:3nsazcio]
Ja, dat dacht ik al... En 1 op 14 is ook al netjes... Dan zijn er meer minnen dan plussen, dus LPG wordt het niet. Kijk, als het nou een LS460 was geworden, moest er hoe dan ook LPG in komen, maar bij de RX dus niet pers?... :rulez:
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

1 op 14?!?! :O

Da's netjes... dat zijn cijfers die zie ik niet zo vaak... (ok helemaal niet.. ik zie niet eens 14:100 :redface2: )
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Dat geeft de fabriek op, dus het zal wel 1 op 12 worden... Doet mijn espace ook... :)

Zitten nu in de auto naar Duitsland... Zal morgen even schijven hoe hij bevalt, vanavond weet ik niet hoe het bevalt, we krijgen Belgische kennissen op bezoek en die hebben een toepasselijke verrassing meegenomen, hahaha... Donderdag komt hij op NL-kenteken, dan kan ik echt gaan rijden!
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Ik had al even een post getypt in een ander topic onderweg, maar ik wilde even de tijd nemen voor deze...

De eerste 635 kilometer zitten er op voor mij en de Lexus. Tot nu toe niks als lof, wat een heerlijke auto is het. Echt. Ik dacht eerlijk gezegd dat het tegen zou vallen in vergelijking met mijn Franse kilometervreter, de Espace. Niks is minder waar, hij is zelfs comfortabeler dan de Mercedes ML300 waarin wij vanmorgen naar Duitsland zijn gereden. Maar ook niet te comfortabel, hij is ook wel een beetje harder geveerd dan de normale RX. Precies goed. Navigatie en dergelijke werkte prima, bij de dealer in Leipzig hadden ze die al op Nederlands gezet voor mij. Nog even wegwijs gemaakt met de vele functies en knopjes in de auto en toen mocht ik weg. Wel even wennen dat je niks hoort als je op de startknop drukt! Maar daar krijg je veel, h??l veel souplesse voor terug. Op de Duitse autobahn even niet opgelet, en dan rij je voor je het weet 200, ik had het niet door... Verbruik was ongeveer 1 op 12 en ik heb best stevig doorgereden.

Ik ben erg tevreden. Ik zal de espace niet veel missen, alleen wel dat je bij die auto de stoelen er uit kon halen. Fijn voor mijn werk waarbij ik tapijtrollen moet meenemen soms. Ach, we hebben op de zaak ook een paar busjes, dan los ik het wel op die manier op, haha...

Wat wil ik veranderen?
-Afneembare trekhaak monteren
-DVD systeem inbouwen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Goed hoor, gelijk met de modificaties beginnen :) Heel veel sterkte met de RX en natuurlijk een super 2013 gewenst! 1op 12 is mooi als je 200 stukjes er tussen had :)
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Hallo Harrie, heb het verhaal natuurlijk helemaal gevolgd, maar gewedig dat het helemaal gelukt is, gefeliciteerd met de aanwinst, er zullen wel gauw foto's volgen, zijn allemaal super nieuwschierig, en zeker niet jaloers :X :X
Wel mooi dat je hem gelijk kon testen, was zeker geen straf, als je het zo leest, maar heel veel plezier met de RX gewenst.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Hoi Andr?,
Bedankt voor het reageren, inderdaad, ik heb geluk! Hij reed inderdaad heel erg fijn, en 600 km rijden is inderdaad een goede manier om te testen. Donderdag krijgt hij zijn kentekens als het goed is, en dan kan het genieten door gaan.

Haha, maar jouw IS is ook super mooi, zeker geen straf om in te rijden... Jammer dat er nooit een SC van is gemaakt!
 
11 dec 2012
256
0
0
Heb het een beetje druk ivm familieomstandigheden en een grote opdracht met mijn werk... Ben bezig met de foto's, maar ben niet zo handig met PhotoBucket... Heb wel een paar hele mooie foto's van de dealer meegekregen, die wil ik in ieder geval zo snel mogelijk met jullie delen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
email anders naar info (at) dit domein en dan upload ik ze voor je.
 
11 dec 2012
256
0
0
Bedankt, Huib, maar het is me gelukt! Hier alvast foto's van de dealer, zelf heb ik alleen foto's van een lage kwaliteit, maar binnenkort ga ik eens met mijn spiegelreflex op pad... :)
Foto's zijn nog al zonnig, dat komt omdat de auto al vanaf ik meen augustus te koop stond...
Met vriendelijke groet Harrie
ae154a1f88d2026c2a62e9715e542c1c.jpg

0275a0ed1e236b67d8b593b4ce332133.jpg

b1967fac4bd1a51244f78a28ef275597.jpg

0960838940699bc64226da3f0e0f6096.jpg

aff2d41972c7f4a628c2718faf2f5897.jpg

:rulez: