nieuwe banden

wineman

Nieuw hier
15 mei 2012
7
0
1
Even een berichtje over nieuwe banden voor mijn GS430,voorheen zaten er Michelin Premacy 's onder,daar ben ik nooit zo blij mee geweest,veel afrolgeluid en zijwindgevoelig.
Ik heb nu zo'n 3 maanden de Yokohama Advan Sport eronder,en wat een verschil, veel minder geluid,ik schat zeker zo'n 40%,en hij stuurt nu als een scheermes,veel meer wegkontakt gevoel en geen gewring meer in de bochten.
Ook is de zijwindgevoeligheid afgenomen . Mijn vrouw vond dat het aanvoelde of de auto qua sturen een 300 kilo lichter was geworden,zo soepel laat hij zich door de bochten sturen.
Ik heb ze bij Top Banden.com gekocht,114 ? per stuk.
Over slijtage kan ik natuurlijk nog niets zeggen,maar ik houd jullie op de hoogte.

Wineman
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Nieuwe banden sturen natuurlijk altijd scherper dan een ouder setje, maar ben met je eens dat je met Michelin zeker niet in alle opzichten blij hoeft te zijn. Het ene type is knetterhard op zijn flanken(oncomfortabel en link in de regen) en het andere type is zo slap op zijn flanken dat je denkt dat je in een rubberboot zit(wringen,zwaar sturen, auto voelt aan als een vrachtwagen, zwalken bij hoge snelheid en zijwind) Je wordt nog minder blij als je ziet wat ze kosten. Advan Sport is zeker voor de sportieve rijder een van de fijnste banden. Gebruik al jaren Advan AO48 onder de racers(die zijn overigens roadlegal) en ze zijn super bij droog weer en niet te zware regen, En ze zijn verrassend slijtvast. Hankook Ventus rijdt net zo scherp en heeft dezelfde eigenschappen bij droog en nat weer. Slijten wel stukken sneller(althans op de racers). Qua rolgeluid zijn de Dunlop Sportmaxx RT en de Fulda Sportcontrol zelfs nog beter, maar kunnen op de limiet en qua scherpte niet concurreren met Advans of Ventus.
Leuk om dit soort topics te lezen. Vooral omdat een Lexus veel feedback geeft en dus zeer gevoelig is voor een juiste bandenkeus, bandenspanning en uitlijning. Ik heb Volvos gereden waar je niet voelde of er 3 bar of 0,6 bar in een band zat. Het maakte ook niet uit of je banden van 25 of 250 euro per stuk monteerde, want de auto voelde op elke band dood aan op zijn stuur. Laatst een spijkertje rechtsachter bij de IS 300 en met 1,8 bar ipv 2,6 schrok ik me wezenloos. Zoals Cruyff al zei elk foordeel hep se nadeel.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik ben ook toe aan nieuw spul achter.

Ook Michelin en die maken veel herrie.

Ik ben geen racer, maar wil gewoon een prettige stille band met goede rijeigenschappen.
Ken Yokohama zeker niet, maar had goede ervaring met Bridgestone op andere auto's.

Tips?
 

wineman

Nieuw hier
15 mei 2012
7
0
1
......ik ben zeker geen racer maar de yokohama geeft een bijzonder zeker gevoel ,of er geen einde aan de grip komt,en ik hoorde dat Falken ook een prima band heeft voor de Lexus.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Dank voor je info. Welke maat gebruik jij?

Ik heb de standaard velgen dus is het m.i. 225 x 55 x 16 in V

Die zijn niet zo standaard te koop van Yoko?

I.i.g. vragen ze hier in de buurt de hoofdprijs voor die dingen!
 

wineman

Nieuw hier
15 mei 2012
7
0
1
Ik heb 235-45-17 banden, en die zijn goed verkrijgbaar bij Topbanden.com ,zie mijn eerste bericht.
Kijk even of ze daar jouw maat hebben,ze hebben zo nodig ook montage punten in NL
Succes.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
nog steeds in dubio...

Twijfel tussen de Hankook Ventus Prime 2 K115, of Bridgestone Turanza T001

heb geen haast want ik rij nog niet op slicks.
 

Airhead999

Hoort erbij
13 mrt 2013
33
0
0
Volgens de tests van de duitse adac voldoet de hankook, maar meer ook niet. En niet zo goed op nat wegdek. Bridgestone scoort goed.
Ik zie in mijn werk veel banden voorbij komen en Bridgestone is gewoon goed. Hankook is naar mijn mening zeker geen A-klasse band en de profielen die ik ervan ken slijten niet mooi af. En kunnen veel lawaai gaan maken na verloop van tijd.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
THX voor je advies.

http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... 5_R16.aspx

Ik zie in die test Conti bovenaan staan.
Ik heb werkelijk nog nooit een setje conti's gehad die niet cupten, wat voor auto ze ook oplagen.
En (bonussen zijn de pest, ook bij bandenboeren) vrijwel elke (landelijke) bandenboer bleef ze maar aanraden.
Bij een lokale boer hier reed ik altijd weg met andere merken.

Heb zelfs ooit een nieuwe auto geweigerd omdat er Conti's oplagen en ik bij de deal specifiek had aangegeven dat ik de auto dan zou laten staan :)

Dus aan dit soort test hecht ik niet 100% waarde ;-)

Bridgestone beviel altijd goed, alleen dat scheelt nogal met Hankook, vandaar...
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
DUNLOP SPORTMAXX RT. DUNLOP IS SOWIESO EEN KLASSE APART. IK HEB NA FLINK ZOEKEN EEN FRAAIE GS 430, LAAT 2004, GEVONDEN EN NA GRONDIGE INSPECTIE OOK GEKOCHT. 1E EIGENAAR, EEN AMERIKAANS BEDRIJF DIE DE BEURTEN ABSOLUUT NAUWKEURIG HEBBEN LATEN UITVOEREN BIJ DE LEXUS DEALER. JAMMER, ER ZITTEN MICHELIN BANDEN ONDER. DIE GAAN ER, ONDANKS DE RUIM 5 MILLIMETER, AF VOOR DE DUNLOP BANDEN. IK HEB BINNENKORT DUS 4 MICHELIN PREMACY OVER. WAAROM? IK HEB NIETS MET MICHELIN ONDANKS HUN KWALITEIT INZAKE LEVENSDUUR WANT, ZE GAAN LANG MEE. MAAT 235 / 45 / 17, MEER DAN 5 MILLIMETER.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Heb wel interesse in je banden, echter ik heb de originele GS300 velgen erop, dat gaat (denk ik?) niet passen.

Voor mij zouden ze prima genoeg zijn :)
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Haha sorry voor het schreeuwen en het lijkt nu of ik vette letters schrijf, ik doe niets anders dan anders behalve nu dus kleine letters. Doe een bod vroem dan komen we er wel uit. ik heb geen idee of ze passen, er zijn beslist mensen die dat helemaal weten. Groetjes, Bernard
 

Anthony

Hoort erbij
3 jul 2013
63
0
6
Ik had onder de originele velgen ook Advan Sport liggen en bevielen goed!
Heb nu op de 20"ers vredestein voor en falkens achter ligge maar wil ze eigenlijk vervangen door michelin pilot sports maar nu ik dit zo lees begin ik te twijfelen...
Had op de suup eerst Pirelli's en daarna Michelin pilot sports en bevielen eigenlijk goed...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Anthony zei:
Ik had onder de originele velgen ook Advan Sport liggen en bevielen goed!
Heb nu op de 20"ers vredestein voor en falkens achter ligge maar wil ze eigenlijk vervangen door michelin pilot sports maar nu ik dit zo lees begin ik te twijfelen...
Had op de suup eerst Pirelli's en daarna Michelin pilot sports en bevielen eigenlijk goed...

Michelin pilot sports zijn prima banden,
het enige wat ik een nadeel vind is dat als de banden ouder worden dat deze gaan" zingen"
lijkt op het geluid van een versleten wiellager

Voorheen reed ik altijd op michelin's, maar bij mijn laatste bandenwissel heb ik gekozen voor TOYO.
Zowel winter als zomerbanden, prima band, heel stil en bij normaal gebruik voldoen ze ruim aan alle eigenschappen die je van een betere band mag verwachten

link
http://www.toyotire-benelux.com/nl/tire ... ---comfort
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja elk merk heeft zo zijn eigen rijeigenschappen :)

Ik ben meer van de beste band in zowel grip geluid comfort balans voorspelbaarheid gevoel.. Dit doet de michelin pss, maar helaas alleen in grotere maten verkrijgbaar.