nieuwe banden

wineman

Nieuw hier
15 mei 2012
7
0
1
Even een berichtje over nieuwe banden voor mijn GS430,voorheen zaten er Michelin Premacy 's onder,daar ben ik nooit zo blij mee geweest,veel afrolgeluid en zijwindgevoelig.
Ik heb nu zo'n 3 maanden de Yokohama Advan Sport eronder,en wat een verschil, veel minder geluid,ik schat zeker zo'n 40%,en hij stuurt nu als een scheermes,veel meer wegkontakt gevoel en geen gewring meer in de bochten.
Ook is de zijwindgevoeligheid afgenomen . Mijn vrouw vond dat het aanvoelde of de auto qua sturen een 300 kilo lichter was geworden,zo soepel laat hij zich door de bochten sturen.
Ik heb ze bij Top Banden.com gekocht,114 ? per stuk.
Over slijtage kan ik natuurlijk nog niets zeggen,maar ik houd jullie op de hoogte.

Wineman
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik heb de oude banden afgereden en net vrijwel nieuwe 2e hands Dunlop SP FastResponse gekocht.
Profiel 7,5 mm.

Omdat de winterset er al op zit moet ik 6 maanden wachten om e.e.a. te proberen :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb nu net weer Dunlops gekocht voor de winterset (3d). Ik blijf voorlopig ook bij Dunlop. Komende zomer mag ik de Michelins proberen, tenminste voor. Eens kijken of dat bevalt.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Waarom niet de 4d Hube ? Nagenoeg zelfde prijs als 3d en ik lees nergens achteruitgang tov 3d ?

Edit : Laat maar. Zat aan mijn eigen maat te denken. Jij zal wel 255/40/R18 nodig hebben en die zijn er nog steeds niet in 4d.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
YEP, wij zunige Hollanders rijden zo lang mogelijk door met een zomerset, maar dat slaat nergens op.

De winterbanden functioneren (ook) prima bij veel herfst water en slijtage is minimaal.
Belangrijkste reden is dat we vaak in Duitsland zitten en daar wil ik geen risico lopen, 3 weken geleden viel er al sneeuw.

Meestal rij ik 6 maanden zomer-/6 maanden winterset