"Nieuwe" GS 450h

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Er hangen helaas geen camera's en de auto was wit, zilver of lichtgrijs. Als ik uit het raam kijk zie ik al 6 auto's staan die aan de beschrijving voldoen dus dat gaat me helaas niet helpen. Ik weet bijna zeker welke auto het is geweest en van wie hij is, maar weten en bewijzen zijn twee verschillende dingen....

Jarno
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Als je weet wie het zou kunnen zijn dan moet hij ook lak van jouw auto op zijn auto hebben. Dan de auto ernaast zetten en inpassen.
Hoe sneller hoe beter. Ik zou het in ieder geval proberen. Kost tegenwoordig nogal wat om bij te spuiten.
Succes
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Als je weet wie het zou kunnen zijn dan moet hij ook lak van jouw auto op zijn auto hebben. Dan de auto ernaast zetten en inpassen.
Hoe sneller hoe beter. Ik zou het in ieder geval proberen. Kost tegenwoordig nogal wat om bij te spuiten.
Succes

Helemaal mee eens. En nee, de "boosdoener" kan best eens helemaal niet door hebben gehad dat ie ergens tegenaan heeft gezeten. Misschien heeft ie zijn schade zelf nog niet eens ontdekt? Bij mijn werk parkeren de meeste ook nog in het donker en vertrekken ook weer in het schemer/donker...
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Bedankt voor de adviezen maar de dader achterhalen is echt een hopeloze zaak. Bovendien is weten wie het is niet hetzelfde als het kunnen bewijzen. Ik heb vandaag wat eerste hulp maatregelen genomen om de schade te verminderen. Zo was het voor ik begon (waarschuwing: de volgende foto's kunnen een sterke emotionele reactie veroorzaken bij autoliefhebbers):



De ergste schade zit bij de wielkast:


En op de hoek van de bumper:


Terzijde: er is echt geen enkele manier waarop je dit soort schade kunt veroorzaken zonder het te merken, en wie daar wel toe in staat is hoort niet achter het stuur te zitten. Maar goed, na wat polijstwerk is er het volgende overgebleven:




Die krassen zijn denk ik met een lakstift en wat polijsten nog wel weg te werken maar over die grotere plekken bij de wielkast twijfel ik. Wat denken jullie, zelf doen of aan een professional overlaten?

Jarno
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Flinke schade. Ik zou het bij een professional neerleggen.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Lekkere lullo die dat gedaan heeft. Helaas zijn manieren en sociaal gedrag al jaren uit de mode en zit jij er dus maar weer mee.
De smetteloze staat van mijn Lex heeft trouwens ook maar 2 weken geduurd totdat iemand het nodig vond 'm voor mijn deur, met waarschijnlijk een fietsstuur, te krassen.:mad:
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De eerste schade aan mijn Lexus veroorzaakte ik zelf door onoplettendheid. Reed uiterst langzaam achteruit tegen een klein muurtje aan.... auw! Was even afgeleid.

Gewoon door een professional op laten knappen. Doet even pijn maar je gaat je mooie GS weer helemaal als nieuw terugkrijgen. De wagen is het gewoon waard!
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Hey!! Wat tof! Zie ik daar dat jij ook de Amerikaanse uitlaat-mod hebt!!? NICE!!
Geeft em net meer karakter voor een auto met 350 PK-tjes :p

Hoop echt voor je dat de auto weer snel de oude is :-(
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Geen idee of dat een mod is, ik heb hem zo gekocht. Het staat in elk geval niet verkeerd. Ik zal binnenkort nog wat uitgebreidere foto's maken als het weer dat toelaat.

Vandaag heb ik een dashcam erin gezet (DOD RC500S) en op permanente 12V aangesloten zodat ik parking surveillance heb. Als er ooit nog een keer iemand tegenaan zit dan heb ik in elk geval het kenteken. Morgen een uurtje eerder weg van het werk en even bij een hersteller langs om een prijsindicatie te vragen. Wordt vervolgd...

Jarno
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Weet zeker dat het een mod is ;-)
Wordt in Europa niet zo geleverd om het Hybride karakter te benadrukken... In USA standaard op de GS350.
Heb hem zelf op de mijne laten zetten. Kost rond de 1800 als ik me niet vergis. Mazzel dus voor je ;-)
Weet van 1 andere 450 die deze mod ook heeft (oude wagen van Hube). Nu in elk geval dus met z'n 3-tjes :p
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Zou wel mooi zijn als dat zo is, als er binnenkort een meeting is dan kom ik daar beslist naartoe. Heb ik toch iets bijzonders. :D Is die mod alleen het sierstuk of wordt er ook iets veranderd aan de uitlaat zelf?

Vandaag helaas geen tijd gehad om langs het schadebedrijf te gaan, het liep weer eens uit op de zaak dus dan morgen maar.

Jarno
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Sierstukken, onderlip, diffuser en de 2 oude uitlaten worden iets afgezaagd en er worden 2 nieuwe stukjes pijp opgelast (en gespoten zodat ze minder zichtbaar zijn), zodat de gassen niet meer omlaag maar recht naar achter geloosd worden...
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Bedankt voor de informatie. In dat geval is hij inderdaad gemod maar niet volledig, er is zo te zien geen stuk aan de uitlaat gelast:





Maar goed, dat maakt in de praktijk geen verschil.

Overigens heb ik een eerste prijsopgave gekregen voor het bijwerken van de schade: 750 euro (!) voor twee plekjes ter grootte van de nagel van mijn pink plus een paar krassen. Ik ga dus eerst maar eens met lakstift en polijstmachine aan de gang want dit is belachelijk, overspuiten kan altijd nog.

Jarno
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Vind ik een flink bedrag, het lijkt op de foto's voornamelijk de bumper. Die lijkt me het makkelijkste.

Voor dat bedrag heb ik ooit de voorkant van mijn auto laten doen (bumper herstellen + spuiten (parelmoer) van bumper, moterkap en zijpanelen)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Misschien nog een ander bedrijf vragen? Spotrepair hoeft toch niet zo duur te zijn. Niets uit te deuken, geen antiroest, gewoon polijsten, grondlaag, toplaag en glanslaag...
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik ben inmiddels tot de ontdekking gekomen dat de GS 450h toch wel de aandacht trekt. Van collega's en toevallige voorbijgangers maar helaas ook van minder eerlijke mensen:

20180304_090751-M.jpg


Dit was duidelijk een poging om de auto te stelen en geen inbraak want anders hadden ze wel gewoon een zijruit ingetikt in plaats van het kleinste raampje van de auto. Het alarm heeft zijn werk gedaan dus hopelijk proberen ze het niet nog een keer. Van de politie hoef ik in elk geval niets te verwachten. Je kunt alleen digitaal aangifte doen maar daarvoor moet je eerst een app installeren, de app moet je eerst via een code activeren en die code moet je aanvragen waarna je hem per post ontvangt... Hoeveel barri?res kun je opwerpen voor het doen van aangifte? En dat alleen om twee weken later een standaard briefje te ontvangen dat ze helaas niets hebben kunnen doen...

Anyway, dat moest ik even kwijt. Het zit tot dusver niet echt mee met deze auto. Ik heb bovendien ook gemerkt dat ??n van de remmen blijft hangen en als gevolg daarvan is bij snelheden beneden de 50 vaak een gepiep te horen. Na het vervangen van de ruit en het herstellen van de lakschade dus ook nog even langs de Lexus dealer voor het fixen van de remmen. Zucht.

Jarno
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Potjandikkie wat een !@#@@#-hommels.

Overigens verklaart de aangifte-ellende de sterk afgenomen misdaadcijfers van de laatste tijd ...
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
aiaiai, wat een naar gezicht! kan overigens ook een poging tot roof zijn: kleine zijruit intikken waarna men de achterbank omlaag wil klappen. Als je een laptop in je achterbak hebt liggen, die niet volledig uit staat (dus geen standby), dan kunnen dieven dit met apparatuur tegenwoordig scannen. Daarmee: snel klein ruitje intikken, hand erin om de achterbank naar beneden te doen, kijken of er echt wat ligt, als er roofgoed in ligt, dan de gaat de grote ruit aan diggelen om vervolgens te graaien..

Volgens mij kan de achterbank bij de GS helemaal niet naar beneden (weet niet zeker), maar dat weten de dieven vaak niet..
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik denk eerder dat het ze om de auto ging. Als je alleen maar de spullen uit de auto wilt dan is het makkelijker om een grote ruit in te slaan en dan de deur open te doen. Als je de auto wilt stelen wil je hem natuurlijk zo min mogelijk beschadigen. De kosten vielen gelukkig erg mee, 150 euro inclusief plaatsen van het ruitje.

Jarno
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Aaaargh! Wat pijnlijk! Gelukkig viel het mee...
Ging ja alarm niet meteen af?? Ik heb wel eens gelezen dat ze de sirene afdichten met purschuim en dan rustig hun gang kunnen gaan :(
Deden ze veel toen de RX in trek was als Hybrid in Oostblok-regio..


Achterbank kan inderdaad niet plat, daar zit het accu-pack achter...