Nieuwe Lexus op komst

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Vanavond een nieuwe (nu ja, tweedehands) Lexus gekocht.

Het wordt een GS430, zilvergrijs, grijs leder interieur, navigator, ML stereo, etc. Wel een wagen van eind 2000 met reeds 210000km op de klok. Heeft een full Lexus Service History daarentegen en heeft me nog geen fractie gekost van de gekke bedragen die ik bepaalde mensen hier zie vragen :D

Eind volgende week ophalen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
The Swede zei:
Vanavond een nieuwe (nu ja, tweedehands) Lexus gekocht.

Het wordt een GS430, zilvergrijs, grijs leder interieur, navigator, ML stereo, etc. Wel een wagen van eind 2000 met reeds 210000km op de klok. Heeft een full Lexus Service History daarentegen en heeft me nog geen fractie gekost van de gekke bedragen die ik bepaalde mensen hier zie vragen :D

Eind volgende week ophalen.

Ja in het buitenland heb je nu 1maal geen last van BPM :X , of andere heffingen die hier in Nederland voor auto's gelden, daarom liggen de auto prijzen in onze buurlanden dan ook duidelijk lager.
Was voor mij ook de reden om mijn huidige LS in Duitsland te kopen.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Tja, ik ben Belg en de belastingen zijn er ook belachelijk hoog.

'k Ben dan ook 14 jaar geleden naar het buitenland gaan wonen. Betere levenskwaliteit en eerlijker taxatie-beleid.

'k Zou zeggen, niets houdt je tegen om hetzelfde te doen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Aha, de kogel is dus door de kerk, gefeliciteerd!

Dus toch een ML uitvoering, haha. :rulez:

Goede keus, de 430, beschaafde rijeigenschappen en sleeper, maar als 't moet .... :devilish:
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Wel, volgens de verkoper is het een wagen met navigatie en ML. (ik hoop dat dat klopt)

Nog nooit een GS430 gereden, maar ik veronderstel dat mijn vriendin hier best mee rondkomt en het een goei upgrade vindt van haar IS300.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je vriendin? Ach ja, tis natuurlijk een beetje behelpen, maar verder wel een leuke auto... :p
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Jawel, de IS300 was de wagen die ik 3 jaar terug voor m'n vriendin kocht.

Zij wou een compacte wagen die goedkoop was en makkelijk te rijden. Ik wou een iets veiligs en betrouwbaar. De IS gaf een perfect compromis.
Tijd nu om binnen dezelfde criteria te upgraden.

Zelf hou ik me voorlopig nog bij m'n eigen V8 ;)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
micdee zei:
Daar kan je me nou wakker voor maken... Super geluid zit daar in... en natuurlijk ook power.
:mrgreen:


Daar kan je vooral mensen mee wakker maken :loll:

Ooit es geflilmd op startup (al komt het geluid nog niet half zo luid naar voor als in het echt).

(Officieel een filmpje van de auto van de buur... echtscheiding... ;) ).

 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Nope.

Een maat is echter wel gaan kijken. Hij kent zijn autos goed en bovendien is de verkoper ook een kennis van mij, dus ik betrouw dat wel.

Voor de prijs dat ik 'em koop, mag ik niet klagen trouwens.

En zowieso wordt de wagen cash betaald bij het ophalen. Dus als er iets niet juist is in de beschrijving, houdt hij hem maar.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik heb mijn Benz cash betaald. De onnozelaar die begint met internationale overschrijvingen, die mag zijnen auto steken waar de zon nooit schijnt.

Maar jawel, in UK en andere landen kan het nog. Enkel in Belgi? moeten er van die eikelregels uitgevonden worden.

Ik ben met reden ook uit dat bambooland verhuisd.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
The Swede zei:
Ik heb mijn Benz cash betaald. De onnozelaar die begint met internationale overschrijvingen, die mag zijnen auto steken waar de zon nooit schijnt.

Maar jawel, in UK en andere landen kan het nog. Enkel in Belgi? moeten er van die eikelregels uitgevonden worden.

Ik ben met reden ook uit dat bambooland verhuisd.

Was ook naar Zuid Frankrijk verhuisd, maar naar 10 jaar terug naar Belgi? gekeerd.... :( Nu weer opzoek om dit apenland te verlaten, maar ietsje verder dan Zuid frankrijk deze keer. :)

In Frankrijk kan je ook maar tot 8000 euro cash betalen geloof ik.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
In Januari wel al aangekocht maar nu pas opgehaald wegens gezondheidsproblemen.

Dit is de vervanger van Mak's IS300 die ons 3 jaar supergoed gediend heeft. Hij was super betrouwbaar, comfortabel en makkelijk om rijden. Daarom wou ik het ook bij een Lexus van dezelfde generatie houden.
Enige wat aan de IS kon verbeterd worden was het ietwat zwaarder gevoel als je ermee reed. Duidelijk in hetzelfde bedje ziek als BMW om de wagen artificieel sportief te proberen aanvoelen. En we wouden een iets ruimere wagen voor haar.

Operatie geslaagd, zou ik zeggen.

Het is bij deze een GS430 geworden van 2001 met een 200000km op de teller ("net ingereden" zei de kerel van de Lexusdealer), wel met full service history en echt full option: satnav met touchscreen, opendak, Xenon lichten, Mark Levinson stereo, electrische zetels en stuur, lederen binnebekleding, verwarmde zetels, etcetc.

Ben hem dus deze week in UK gaan ophalen en ben er op woensdagnacht rechtstreeks naar Tsjechi? mee gereden.

Paar werkjes die ik er wel wil aan doen, is efkes het leder wat beter opkuisen, de wiellagers vervangen evenals de rubbers van de antirolstang achteraan want die maakt lawaai. (heeft wel geen effect op de wegligging).
En als ik daar toch aan het vijzen ben, dan ga ik waarschijnlijk gewoon ook de remmen rondom helemaal vervangen. Voor 70 Euro voor twee schijven en 45 Euro voor een stel blokken op http://www.oscaro.com, kan een mens niet twijfelen. Beetje goedkoper dan de 1022 Euro PER SCHIJF PLUS BTW (!!!) op de AMG.

Dat gezegd zijnde, het is echt een prachtwagen. Ik ben echt verwonderd van hoe goed dit rijdt. De motor draait echt superzacht. Inderdaad ??n van de stilste motoren ter wereld noemen. Het maakt trouwens vooral indruk als je optrekt want je wordt echt geluidloos en snel vooruit geduwd.

De vijftraps automaat doet uitermate zacht zijn werk, er staat een hele nest speelgoed op en met de Mark Levinson stereo kan je met een leuk muziekje in de achtergrond relax aan 200-220km/u kilometers en kilometers afmalen.

'k Moet tot mijn eigen verwondering toegeven dat het zelfs minder vermoeiend is dan met mijn Benz op lange ritten. Ben echt supertevreden over die aankoop.

En dan vooral van de prijs... 1250 GBP !!

Kost me ook minder aan verzekering dan de IS300 (een 65 Euro per maand omnium).

En zeggen dat half Belgi? rondrijdt met een 318d die ze echt een superwagen vinden Wie zei er ook weer "Arm Vlaanderen" ?

En dat ze niet beginnen zagen over BIV en taksen in Belgi? want dit ding kost me op het eind van de rekening een 2000 Euro als ik alle werkjes doe die ik wil doen. En dan staat hij nageltje nieuw. Dat laat VEEL geld over voor taks, BIV en zelfs benzine. (Het verbruikt "redelijk" voor een 4.3 V8: een 12 liter met mijn (gekende) rijstijl).
't Rijdt daarentegen echt stukken beter dan als die snertrental BMW, Audis, Mercedes C's en andere gedrochten die ik elke week rij.

En ja, hij heeft inderdaad 200000km maar als ik mijn geld moet zetten op waar eerst iets kapot aan gaat gaan, dan zet ik mijn geld eerder op deze rijstbak dan op ??n van die Beierse logohoeren.

Hopelijk in April eens in Belgi? mee.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.