In Januari wel al aangekocht maar nu pas opgehaald wegens gezondheidsproblemen.
Dit is de vervanger van Mak's IS300 die ons 3 jaar supergoed gediend heeft. Hij was super betrouwbaar, comfortabel en makkelijk om rijden. Daarom wou ik het ook bij een Lexus van dezelfde generatie houden.
Enige wat aan de IS kon verbeterd worden was het ietwat zwaarder gevoel als je ermee reed. Duidelijk in hetzelfde bedje ziek als BMW om de wagen artificieel sportief te proberen aanvoelen. En we wouden een iets ruimere wagen voor haar.
Operatie geslaagd, zou ik zeggen.
Het is bij deze een GS430 geworden van 2001 met een 200000km op de teller ("net ingereden" zei de kerel van de Lexusdealer), wel met full service history en echt full option: satnav met touchscreen, opendak, Xenon lichten, Mark Levinson stereo, electrische zetels en stuur, lederen binnebekleding, verwarmde zetels, etcetc.
Ben hem dus deze week in UK gaan ophalen en ben er op woensdagnacht rechtstreeks naar Tsjechi? mee gereden.
Paar werkjes die ik er wel wil aan doen, is efkes het leder wat beter opkuisen, de wiellagers vervangen evenals de rubbers van de antirolstang achteraan want die maakt lawaai. (heeft wel geen effect op de wegligging).
En als ik daar toch aan het vijzen ben, dan ga ik waarschijnlijk gewoon ook de remmen rondom helemaal vervangen. Voor 70 Euro voor twee schijven en 45 Euro voor een stel blokken op
http://www.oscaro.com, kan een mens niet twijfelen. Beetje goedkoper dan de 1022 Euro PER SCHIJF PLUS BTW (!!!) op de AMG.
Dat gezegd zijnde, het is echt een prachtwagen. Ik ben echt verwonderd van hoe goed dit rijdt. De motor draait echt superzacht. Inderdaad ??n van de stilste motoren ter wereld noemen. Het maakt trouwens vooral indruk als je optrekt want je wordt echt geluidloos en snel vooruit geduwd.
De vijftraps automaat doet uitermate zacht zijn werk, er staat een hele nest speelgoed op en met de Mark Levinson stereo kan je met een leuk muziekje in de achtergrond relax aan 200-220km/u kilometers en kilometers afmalen.
'k Moet tot mijn eigen verwondering toegeven dat het zelfs minder vermoeiend is dan met mijn Benz op lange ritten. Ben echt supertevreden over die aankoop.
En dan vooral van de prijs... 1250 GBP !!
Kost me ook minder aan verzekering dan de IS300 (een 65 Euro per maand omnium).
En zeggen dat half Belgi? rondrijdt met een 318d die ze echt een superwagen vinden Wie zei er ook weer "Arm Vlaanderen" ?
En dat ze niet beginnen zagen over BIV en taksen in Belgi? want dit ding kost me op het eind van de rekening een 2000 Euro als ik alle werkjes doe die ik wil doen. En dan staat hij nageltje nieuw. Dat laat VEEL geld over voor taks, BIV en zelfs benzine. (Het verbruikt "redelijk" voor een 4.3 V8: een 12 liter met mijn (gekende) rijstijl).
't Rijdt daarentegen echt stukken beter dan als die snertrental BMW, Audis, Mercedes C's en andere gedrochten die ik elke week rij.
En ja, hij heeft inderdaad 200000km maar als ik mijn geld moet zetten op waar eerst iets kapot aan gaat gaan, dan zet ik mijn geld eerder op deze rijstbak dan op ??n van die Beierse logohoeren.
Hopelijk in April eens in Belgi? mee.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.