Nieuwe uit het Noorden

"een luidruchtig mechanisch geluid bij koude start" dat klinkt niet als een kwaal die bekend is bij de IS 300h. Ik ben benieuwd wat het probleem precies is. Houd ons op de hoogte graag. En laat je niet afschepen!
Is dat niet het vvti pennetje dat vast is gaan zitten ?
De 2.5 liter van de 300h heeft toch ook vvti … offuhhh ? šŸ¤”

Is dat niet het vvti pennetje dat vast is gaan zitten ?
De 2.5 liter van de 300h heeft toch ook vvti … offuhhh ? šŸ¤”
Klopt, maar voor zover ik weet heeft dit blok dat (klassieke) probleem niet. Het kan zijn dat er olie op zit met de verkeerde viscositeit.

Inderdaad de nokkenasversteller, gaat uiteindelijk bij al die blokken rammelen, omdat hij niet meer vergrendelt. Kan niet direct veel kwaad.
Ketting overleeft normaalgezien de auto, dus die zal het niet zijn.

Inderdaad de nokkenasversteller, gaat uiteindelijk bij al die blokken rammelen, omdat hij niet meer vergrendelt. Kan niet direct veel kwaad.
Ketting overleeft normaalgezien de auto, dus die zal het niet zijn.
Maar dit is dan toch een garantiegevalletje dat onder de 10-jarige fabrieksgarantie valt? Dus zou gerepareerd moeten worden toch?

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Als de auto recent bij een BOVAG-bedrijf gekocht is, zal het daar al onder vallen. De 10 jaar garantie dekt ook distributietandwielen, dus ook dat is gedekt, maar voorwaarde is wel dat de laatste beurt bij Lexus was.
Zorg wel dat de auto daadwerkelijk een koude start maakt bij de dealer!

Mijn eerdere post was niet bedoeld als ''Rijd maar lekker zo door!'', maar meer als: ''Geen zorgen, je motor ligt morgen echt niet ineens in puin'' :)

• Leuk
Waarderingen: Shifty, D43m0n en Bobusa
Bij de ADG groep in Groningen (Lexus/Toyota dealerschap) gekocht met alle beurten afgetekend tot en met de laatste beurt. Heb de mevrouw van de administratie duidelijk gemaakt dat ie echt een koude start nodig heeft. Dus maandagmiddag breng ik hem zodat ze dinsdag de auto goed koud kunnen starten.

Waar ik bang voor ben is niet dat ie in puin loopt maar dat ze met een afscheeppraatje komen. Ik zal proberen voet bij stuk te houden.
i'll keep you posted.